• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Moorii

Nmg, låter väldigt jobbigt! Men, trots allt så kommer de ju vara i närheten och vilja träffa bebisen. Mitt tips är att du föregår dom och säger tex när de kan komma förbi, antingen att de går själva med vagnen eller att ni följer med,eller bara att de hälsar på. På det sättet känner inte du att dom tränger sig på hela tiden och dom kanske blir mer nöjda och tar sig inte friheter. Du vet när dom kommer och är inställd på det. Kanske slipper du störa dig lika mycket på dom på det sättet?

• Nmg

Ja absolut men det könns som att det inte kommer sluta där kag vet att de kommer tjata mer om stt gå

Ut och detta är bara början det ör ett sätt för de att börja tjata om att vara barnvakt sen. De har ju tjatat innan han föddes.

Och de träffar honom minst en gång i veckan så jag förstår inte varför de tjatar.

Moorii skrev 2016-10-14 20:49:49 följande:

Nmg, låter väldigt jobbigt! Men, trots allt så kommer de ju vara i närheten och vilja träffa bebisen. Mitt tips är att du föregår dom och säger tex när de kan komma förbi, antingen att de går själva med vagnen eller att ni följer med,eller bara att de hälsar på. På det sättet känner inte du att dom tränger sig på hela tiden och dom kanske blir mer nöjda och tar sig inte friheter. Du vet när dom kommer och är inställd på det. Kanske slipper du störa dig lika mycket på dom på det sättet?

• Hazel Grace

Nmg, fattar din frustration och det är dags att säga ifrån nu. Ta dig tid att skriva ner det du vill säga på ett schysst sätt. Sen får du ringa och läsa upp det lugnt men tydligt. Du hör av dig om du behöver hjälp och så ofta som hon vill ses vill inte du ses. Hon måste ha respekt för det annars kommer det bara sluta med att ni inte ses över huvud taget. Hon måste backa, så är det bara. Och din sambo måste verkligen få veta hur du känner och han måste stå bakom dig i det.

Jag misstänker att min sambo har pratat med svärföräldrarna för nu är det knappt dom vågar röra honom längre. Dom väntar på att vi ger över honom och det är sååå skönt. Nu har vi inte setts så mycket på senaste men ändå. Svärmor har slutat veta bäst liksom, jag känner det som en liten vinst och det är så mycket lättare att umgås då.

• Moorii
    Nmg skrev 2016-10-14 22:13:39 följande:

Ja absolut men det könns som att det inte kommer sluta där kag vet att de kommer tjata mer om stt gå

Ut och detta är bara början det ör ett sätt för de att börja tjata om att vara barnvakt sen. De har ju tjatat innan han föddes.

Och de träffar honom minst en gång i veckan så jag förstår inte varför de tjatar.

Aha, ok, då förstår jag :/ tråkigt att det ska vara så! Man vill ju inte bli ovän med svärföräldrarna heller, så förstår dilemmat. Tar det för mycket energi av dig tycker jag dock din sambo borde ta tag i det. Jag vet att jag inte klarar av många påfrestningar just nu, när det är nog så mycket nytt att ta in, varje dag är det nånting. Hoppas hur som helst att det åtminstone blir lite bättre!
  • moen

Lycka! Min stora lilla tjej sitter själv! Va sjukt det känns <3 hon som fortfarande inte vill lyfta huvudet när hon ligger på mage men vet att hon kan när hon ligger på axeln och så. Men sitter?! Själv?!! :D

• Misszandra
    moen skrev 2016-10-15 12:09:29 följande:

Lycka! Min stora lilla tjej sitter själv! Va sjukt det känns <3 hon som fortfarande inte vill lyfta huvudet när hon ligger på mage men vet att hon kan när hon ligger på axeln och så. Men sitter?! Själv?!! :D

Hur gammal är hon? Menar du om du sätter henne på golvet så sitter hon kvar? :0 
  • moen
    Misszandra skrev 2016-10-15 14:04:03 följande:

Hur gammal är hon? Menar du om du sätter henne på golvet så sitter hon kvar? :0 

Hon är ju en dag äldre än din. Ja nu jäklar kan hon sitta :D hon är precis som jag, hoppade över krypandet och satte sig direkt! Hon kommer väl åka på rumpan som mig också då haha
  • Misszandra
    moen skrev 2016-10-15 16:03:19 följande:
    Hon är ju en dag äldre än din. Ja nu jäklar kan hon sitta :D hon är precis som jag, hoppade över krypandet och satte sig direkt! Hon kommer väl åka på rumpan som mig också då haha
    Åh herregud haha. Här går det undan! Brukar de sitta redan som 2,5 månad gamla? Min vill resa sig hela tiden när man har honom halvliggandes och han sitter själv i ens knä men inte helt själv.
  • Misszandra
    moen skrev 2016-10-15 16:03:19 följande:
    Fan haha, jag blev lite nervös så var tvungen att kolla upp det, hittade en tabell och att sitta själv är 5-6 månader tidigt, och din är inte ens 3. Hon måste ha en väldigt stark rygg och mage! Va roligt när det händer grejer :D känns lite som att det händer smågrejer hela tiden men inga såna stora, det känns som han försöker vända sig men klarar inte det riktigt än.

• Nmg

Min Man frågade igår om det var nåt eftersom han såg på mig att jag va irriterad men jag satt i sängen och matade bebis och vi skulle

Sova så jag sa att jag inte orkar diskutera det nu då sa han " är det det att mamma o

Pappa ska ta ut honom"? Och jag sa ja. Men då sa han inget var helt tyst och sen sov han. Sen i morse så var det som att vi inte ens hade pratat om

Det? Jag hoppades ju på att han förstått att Jag inte vill. Sen träffade vi svärfar ute och då kommer hab fram och håller i styret till vagnen och säger " ja det här ska man väl kunna gå runt med, var är fot bromsen till vagnen?" Så han är fortfarande i tankarna att gå ut med vagnen och där står min man och säger ingenting. Så nu vet jag inte. Ska jag ta upp det ellr ska jag skita i det och sen om de tjatar igen vilket de

Kommer göra snart så ska jag ta upp det då? Sen kommer de säkert bli sur när de fått reda på att min syrra och min dotter varit barnvakt. Även fast det handlar om 1 Tim imorgon.

Hazel Grace skrev 2016-10-14 22:15:32 följande:

Nmg, fattar din frustration och det är dags att säga ifrån nu. Ta dig tid att skriva ner det du vill säga på ett schysst sätt. Sen får du ringa och läsa upp det lugnt men tydligt. Du hör av dig om du behöver hjälp och så ofta som hon vill ses vill inte du ses. Hon måste ha respekt för det annars kommer det bara sluta med att ni inte ses över huvud taget. Hon måste backa, så är det bara. Och din sambo måste verkligen få veta hur du känner och han måste stå bakom dig i det.

Jag misstänker att min sambo har pratat med svärföräldrarna för nu är det knappt dom vågar röra honom längre. Dom väntar på att vi ger över honom och det är sååå skönt. Nu har vi inte setts så mycket på senaste men ändå. Svärmor har slutat veta bäst liksom, jag känner det som en liten vinst och det är så mycket lättare att umgås då.

Svar på tråden BF Augusti 2016