• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mal Mal

Misszandra
    Verkar bara finnas att beställa på nätet. Har inte hittat den i ngn vanlig svensk butik m barnartiklar. En kompis rekommenderade den då hon själv använt sig av en sån. Verkar dyr dock, över tusen kr.....

• Misszandra

Idag speciellt men även vissa andra dagar vägrar min son äta från mitt vänstra bröst, det är alltid vänster också. Idag har han totalvägrat hela dagen, den är totalt sprängfylld nu. Har ni varit med om att era barn gör så? Eller vet ni vad det kan bero på? Man blir ju nervös!

Han bara skriker och vrider huvudet ner i madrassen eller åt andra hållet, men ger jag andra bröstet så tar han det direkt. Blir galen, har testat olika ställningar, liggandes i sängen, sittandes med amningskudde även sittandes i mitt knä vänd mot mig men han vägrar! :O hjääälp ..

• Mal Mal
    Misszandra skrev 2016-10-16 18:29:40 följande:

Idag speciellt men även vissa andra dagar vägrar min son äta från mitt vänstra bröst, det är alltid vänster också. Idag har han totalvägrat hela dagen, den är totalt sprängfylld nu. Har ni varit med om att era barn gör så? Eller vet ni vad det kan bero på? Man blir ju nervös!

Han bara skriker och vrider huvudet ner i madrassen eller åt andra hållet, men ger jag andra bröstet så tar han det direkt. Blir galen, har testat olika ställningar, liggandes i sängen, sittandes med amningskudde även sittandes i mitt knä vänd mot mig men han vägrar! :O hjääälp ..

Vad jobbigt!! Har inte varit med om det och inte hört någon kompis berätta heller tyvärr. Men jag har läst att bebisar kan ha ett favoritbröst.. Har du pratat m BVC?
  • moen
    Misszandra skrev 2016-10-16 18:29:40 följande:

Har du även testat att lägga han på hans vänstra sida så som han ligger när han äter från högra bröstet? Han kanske inte gillar att ligga på hans högra :) Om inte så testa att amma honom som när han ska äta från ditt högra bröst fast ge honom vänstra :) med fötterna utåt om du förstår hur jag menar
  • Misszandra

Tack för tipset Moen! Ja Mal Mal BVC tipsade om det Moen skrev, har dock inte testat. Han tog efter många om och men det vänstra bröstet. Tog bara sisådär 6h. Fortsätter det ska jag fråga igen på BVC, det är som att han har vissa dagar då det inte passar honom och då kvittar det hur hungrig han är för han vill ändå inte äta från det.

Sen liksom bökar han och gnyr när han äter, han kommer inte till ro. Men det verkar inte som att han skulle ha ont i magen eller så.

• Hazel Grace
    Nmg skrev 2016-10-15 20:36:39 följande:

Min Man frågade igår om det var nåt eftersom han såg på mig att jag va irriterad men jag satt i sängen och matade bebis och vi skulle

Sova så jag sa att jag inte orkar diskutera det nu då sa han " är det det att mamma o

Pappa ska ta ut honom"? Och jag sa ja. Men då sa han inget var helt tyst och sen sov han. Sen i morse så var det som att vi inte ens hade pratat om

Det? Jag hoppades ju på att han förstått att Jag inte vill. Sen träffade vi svärfar ute och då kommer hab fram och håller i styret till vagnen och säger " ja det här ska man väl kunna gå runt med, var är fot bromsen till vagnen?" Så han är fortfarande i tankarna att gå ut med vagnen och där står min man och säger ingenting. Så nu vet jag inte. Ska jag ta upp det ellr ska jag skita i det och sen om de tjatar igen vilket de

Kommer göra snart så ska jag ta upp det då? Sen kommer de säkert bli sur när de fått reda på att min syrra och min dotter varit barnvakt. Även fast det handlar om 1 Tim imorgon.

Ta upp det när som helst men låt det inte gå så långt att du exploderar. Ta det med din man först och sätt ner foten, tjatet måste sluta annars får dom aldrig nånsin vara barnvakt. Hade dom inte varit så på så hade dom kanske redan fått frågan. Att din dotter är barnvakt (med hjälp av din syster) är inget annat än naturligt då hon förmodligen kommer att vara den som passar sitt syskon mest korta stunder framöver.
  • Nmg

Prata med han idag och hab skulle

Säga till dem om de om de tjatar mer- att vi säger till när vi vill ja barnvakt. Inte att de kommer och tar ut honom bara så Där.

Har ni haft barnvakt än?

Hazel Grace skrev 2016-10-17 08:05:55 följande:

Ta upp det när som helst men låt det inte gå så långt att du exploderar. Ta det med din man först och sätt ner foten, tjatet måste sluta annars får dom aldrig nånsin vara barnvakt. Hade dom inte varit så på så hade dom kanske redan fått frågan. Att din dotter är barnvakt (med hjälp av din syster) är inget annat än naturligt då hon förmodligen kommer att vara den som passar sitt syskon mest korta stunder framöver.

• Nmg

Fötterna vet jag inte med huvudet är 40,5 cm. Han hade 38 när han föddes

Zarizen skrev 2016-10-19 11:47:33 följande:

Hur stort huvud har era barn? Och hur långa fötter?

Svar på tråden BF Augusti 2016