• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Ja fler än jag som har problem Ser ja. Idag höll jag pp att gå i taket, skakade ac ilska! Jag var borta på EM första gången var jag borta 4 timmar hemifrån (skulle

Göra en sak med några kollegor) ringer min man efter en kort stund då svarar svärfar i telefon??! Och söger att min man är ute och skottar ich att svärmor matar bebisen och ska Lägga han. Jag var så jävla arg så jag kan knappt förklara hur det kändes. Jag har sagt till min man att ingen annan ska mata honom, bara för att jag inte ammar så betyder det inte att alla ska vara med

Och mata honom. Jo men då har hand mamma sagt att hon kan mata, och han säger ingenting, lämnar över bebisen och går ut

Och slottar fast vi var överens om stt jag eller han matar.

Sen fick jag oxå höra att hon hade stoppat nappen i sin mun( själva plastdelen på baksidan) jag brinner av!!! Jag stoppar inte ens nappen i min mun!!!!

Sen kommer jag alltså hem 4 Tim senare och är

jövla arg på min man, vad se jag då?? Jo men de är

Kvar här!!! De brukar stanna typ 1,5 Tim

Annars men nu när elaka svärdottern inte var hemma ska det minsann passas på.

Vi har haft superbråk hör hemma nu, jag sa bara hej och gick upp och de gick efter en stund de fattade väl Att jag var arg..

Sen sa min man att han blir besviken över att hand föräldrar inte får vara barnvakt och jag sa att jag lan inte tyvärr inte lämna bebisen hos några som har en annan syn på barnuppfostran än mig, och det är

Att låta barnet skrika, och att det är bra för barnets lungor. Så just nu så kan de inte bara barnvakt, kanske sen när han inte gråter så Mycket men jag kan inte gå ut på middag tex och låta han skrika Där, som att jag skulle bli lugn av det liksom.

Könns som jobbigt att vi har bråkat om detta

De var tydligen besvikna oxå att syrran fått vara barnvakt 1 gång 2timmar. Jag frågade faktiskt svärmor för nån vecka sen om

Hon ville gå ut o gå med vagnen för jag skulle iväg

På en grej ich då hade hon honom 1,5 Tim.

Känns bara väldigt Jobbigt nu allting.

• Nmg

Känner Att jag inte orkar träffa de mer. Har lust att säga till min man nästa gång vi ska ses att Han får träffa de själv men jag vill samtidigt inte lämna de själv med min bebis när jag vet att min man inte verkar kunna stå upp för saker. Jag får panik när jag tänker på att sonen skriker och de försöker trösta han. Könns som att välja mellan pest eller kolera.

Sen är jag mer arg nu när jag fick höra från dottern att svärmor hade ifrågasatt henne (hon är 12 år) dottern hade sagt att han gärna somnar med nånting för ögonen (typ haklapp) som vi flyttar på sen. Då hade hon sagt "jasså har han sagt att han gillar det eller"?sen hade dottern släckt en lampa i rummet för vi vet att han oftast inte somnar när den är på, då hade svärmor sagt åt min dotter att hon faktiskt skulle gå och tänds lampan igen. Känns som att hon är helt annorlunda när jag inte är med! Sen hade hon gått in i köket och diskat typ sambons tallrik. Va fan gör hon där ?? När jag skulle hjälps henne med disken hos henne förut sa hon åt mig att jag inte skulle röra nåt för att hon vill göra det på SITT sätt men hemma hos oss kan hon göra allt verkar det som. Och hon passade verkligen på när jag inte var hemma, det märktes ju.

• moen

Fy så arg jag blir när jag läser om din svärmor, Nmg! Känner mig så instängd och hjälplös haha som att det är jag som är med om det!! Hon är fan helt sjuk i huvudet den där kärringen. Hon gör ju allt för att provocera. Men jag blir lika arg på din man! Som inte klarar av att säga ifrån!! Det är tråkigt om hennes dåliga uppförande ska ställa sig i dig och din mans förhållande, men jag hade skällt ut henne på riktigt! Släppt all spärrar. Hon verkar ju inte förstå när man säger till på ett moget sätt, så man måste väl gå ner på hennes barnsliga nivå och säga exakt vad man tycker. Sen om hon tar illa upp skulle jag skita fan i! Har man gått så långt, är så elak och gör ALLT för att gå emot dig förtjänar man inte annat. Sen tycker jag mannen din förtjänar en rejäl utskällning med! Urs så arg jag är. Vill bara stå där redo hos dig nästa gång hon kommer och göra livet surt för henne >:( är 12 åringen erat gemensamma barn? Hon verkar ju inte alls snäll mot henne med! Vilken jävla psykopat

• Nmg

Jag har Knappt sovit en blunf inatt, mår så illa att jag skulle kunna spy, hade ångest inatt och jag har inte haft en ångestattack på flera år.

Ska på efterkontroll idag och min man hade tagit ledigt för stt hålla i sonen medans jag är där sen skulle vi gå på stan äta lunch mm men nu könns allt skit. Vill inte ens umgås känner jag.

• Nmg

Jag så himla ledsen, min dotter har varit mitt enda barn i 12 år innan nr 2 kom. Hon vill så gärna att jag och hon ska hitta på nåt tex åka till Stockholm över dagen och umgås. Jag saknar att umgås med henne sjölv

Så himla mycket! Men efter detta så känner Jag inte kan lämna bebisen sjölv hemma med min man så många timmar för då kommer körringen och bor här typ hela dagen.kan inte ta med han till Stockholm heller i detta väder en hel dag så nu ver jag varken ut eller in... Könns som att hon får "offra" mycket pga Att jag inte kan lämna honom. Funderar på att tacka nej till alla 2 Tim grejer jag har inbokat framöver oxå bara för att vara hemma. Känns oxå

För jävligt att aldrig kunna ha ensamtid pga risken att hon kommer hit och hänger när jag inte ör hemma hur har det ni gjort?

• Misszandra
    Nmg skrev 2016-11-09 08:34:46 följande:

Jag så himla ledsen, min dotter har varit mitt enda barn i 12 år innan nr 2 kom. Hon vill så gärna att jag och hon ska hitta på nåt tex åka till Stockholm över dagen och umgås. Jag saknar att umgås med henne sjölv

Så himla mycket! Men efter detta så känner Jag inte kan lämna bebisen sjölv hemma med min man så många timmar för då kommer körringen och bor här typ hela dagen.kan inte ta med han till Stockholm heller i detta väder en hel dag så nu ver jag varken ut eller in... Könns som att hon får "offra" mycket pga Att jag inte kan lämna honom. Funderar på att tacka nej till alla 2 Tim grejer jag har inbokat framöver oxå bara för att vara hemma. Känns oxå

För jävligt att aldrig kunna ha ensamtid pga risken att hon kommer hit och hänger när jag inte ör hemma hur har det ni gjort?

Usch jag förstår att det måste vara superjobbigt! Jag vet faktiskt inte vad jag hade gjort men om jag hade varit du hade jag inte velat lämna mitt barn till dom! Eller ens låta min sambo vara ensam med dom pga hur de beter sig. Just det "låt barnet skrika, det är bra för lungorna" hade avskräckt mig så pass mkt att jag hade velat va där vid varje tillfälle. Jag låter personligen aldrig min son skrika, och den "uppfostran" är hemsk. Låta barnet skrika sig till söms och grejer, usch nej.

Samtidigt förstår jag att du vill umgås med din dotter, det är verkligen tråkigt när det blir så här! Hur kan människor förändras så mkt pga ett barn? Asså, vi som föräldrar ska bestämma allt vad gäller våra barn, mormor/farmor ska verkligen inte ha något att säga till om, de har haft sin chans. Vill de se sitt barnbarn, back off då! Hur svårt kan det vara?
  • Misszandra
    Hazel Grace skrev 2016-11-08 16:49:01 följande:

Misszandra, känner igen mig i det där med att dom spelar dum och oförstående. Det är det värsta beteendet jag vet! Dom fattar precis vad jag menar och säger men skiter bara i det.

Vi ses inte så ofta som i början längre vilket jag tycker är otroligt skönt. Dock bor dom ju fem minuter bort och ibland när vi kommer dit så spelar dom över som fan rent ut sagt med han växer så fort, och oj vad han är stor och tung och oj vad han är stark och kan! Som om dom inte sett honom alls sen han föddes. Mina föräldrar har liksom träffat honom vid två tillfällen öht sen han föddes. Dom var här förra veckan och jag blev så ledsen på mamma som trots mitt tjat om att låta honom ligga kvar i sängen om han gnyr, för det gör han i sömnen, plockade upp honom så han vaknade och började skrika istället. Jag har klagat så mycket på att svärisarna gör så och så gör hon likadant själv. Det var som att hon trodde att jag inte skulle se det för i samma stund jag tittade in i rummet sa hon "jaha jag kanske skulle låtit honom ligga kvar" eeh ja! Suck alltså...

Jaa de utnyttjar verkligen sin mindre bra svenska till att spela dumma och låtsas som att de inte förstår. Jag blir galen på sånt, och min sambo tror ju att de inte förstår heller. Men de förstår nog bättre än de pratar.

Det med "åh så stor han är" känner jag också igen. Min svärmor köpte kläder till en 1 1/2 - 2åring och sa att de passar honom, man kan ju bara rulla upp byxbenen! Så sa min sambo "men mamma har ingen koll" jo, hon hade frågat i affären och förmodligen sagt att han är jättestor så de hade sagt att de nog passa honom. Han har storlek 62 nu och de köpte 92! Stor skillnad.
  • Minsvärmormed

Hej! Kan inte låta bli att skriva när jag ser hur ni har det med era svärmödrar. Har följt denna tråd länge då jag fick mitt första barn i slutet av juli. 

Innan jag och min sambo fick vår dotter hade jag en bra relation till min svärmor. Men så fort dottern kom kändes det som att allt förändrades. Hon har åsikter om ALLT, och kommer med påståenden hela tiden. ?Ni har vant henne vid att bli buren hela tiden? ?Ni har gjort så att hon är blyg för andra?, etc. Varje gång vi kommer dit (vilket är minst en gång i veckan, lite väl ofta tycker jag men det är viktigt för min sambo) rycker svärmor bebisen ur våra armar innan vi ens hunnit få oss av skorna. Bebis blir då självklart ledsen och svärmor går iväg med henne för att trösta. Jag är för feg för att ta tillbaka bebis på en gång men jag har sagt till min sambo att jag tycker det är jobbigt när någon annan än han och jag håller i bebisen när hon är ledsen. Min sambo tar mina känslor på allvar och försöker ta tillbaka bebis, men hans mamma säger alltid NEJ och fortsätter gå iväg med vår bebis. När hon till slut inser att hon inte kan trösta räcker hon över bebis till mig (aldrig till min sambo) och säger ?hon är hungrig.? Spelar ingen roll om jag VET att bebisen är mätt, enligt svärmor är hon alltid hungrig, annars skulle hon vara nöjd i farmors famn. Min svärmor säger ofta till min sambo (på deras språk som jag inte förstår) att hon tror att bebisen är hungrig för att min bröstmjölk inte innehåller någon näring. Jag helammar och dottern följer sin kurva? Men svärmor har sedan dottern var ca två månader velat ge henne ?riktig mat? istället. Alltså typ soppa, kyckling, potatis? Detta sårar mig enormt mycket. Vår bebis är så glad och pigg när vi är hemma, men varje gång vi är hos svärföräldrarna är hon ledsen och gallskriker. Det känns som att min svärmor tycker att jag är en dålig mamma och jag har ångest varje gång vi ska åka dit. Efter ett besök där är jag ledsen och ältar alla kommentarer från svärmor.  Känns extra jobbigt att hon pratar sitt språk med min sambo så att jag inte förstår vad som sägs. Vad tycker ni, överdriver jag? Man är ju så känslig som nybliven mamma, och så alla amningshormoner på det. Vet inte hur jag ska hantera detta och min sambo blir ledsen när jag blir ledsen. Svärmor tycker även att vi ska lägga dottern ensam i ett rum när hon skriker, vilket jag aldrig skulle göra. 

Ledsen för lång text med behövde skriva av mig

• Nmg

Idag har han pratat med sin mamma och sagt det här

Med matningen att bara jag och han sköter matningen framöver och då hade hon sagt stt hon förstår att vi känner så men att de kan de juninte vara barnvakt om de inte kan mata honom. Vilket jäkla tjat om

Barnvakt alltså!!

Jag funderar på att prata med min barnmorska om att kanske prata med en kurator eller nåt för hur jag ska göra med mina känslor det kan inte vara meningen att jag ska bli så arg stt jag ska skaka i hela kroppen och framkalla ångest. Men ändå sjukt att JsAg lär

Prata med nån.. Det är ju inte jag som gör fel här. Sen sa min Man att han håller med om att deras syn att låta bebisen skrika inte är bra men att han inte kan säga der till dem. Nähä?!! Då får de helt enkelt acceptera att demonterad lan vara barnvakt då. Han var sååå besviken över att farmor och farfar inte kommer få ha hand om bebisen.

Är så förbannad på båda de där, känner faltiskt avsky!

Jag vill inte lämna bebisen med min man sjölv när han ska dit för då ska hon trösta ett gallskrikande barn såklart men jag vill inte heller träffa de på länge känner jag....

Svar på tråden BF Augusti 2016