• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Moorii
    Misszandra skrev 2016-10-25 19:19:35 följande:

Min son sover korta stunder sen är han vaken mellan 1.5-2h mellan sina små tupplurar. Natten sover han ganska bra, haft lite problem i ungefär en veckas tid att han vägrar sova och håller sig vaken 2-3h mellan 23-02, som tur är sover han längre på morgonen då. Men de två senaste kvällarna har han somnat vid 22-23 och vaknat mellan 09-11. Och varit vaken kanske 3 gånger där emellan. 

Våran kille sover ungefär likadant, fast på dagarna sover han bra när han ligger i vagnen. Går minst två timmar varje dag, sammanhängande då, och han sover oftast hela den tiden. Kvällarna är han ganska svår, vill inte komma till ro och somna och till slut skriker han av trötthet :/ varje kväll måste jag komma på ett nytt sätt som lugnar ner honom, funkar nästan aldrig med samma sak.. Har blivit så att han också vänt på dygnet, vaknar mellan 9-11, då med tre uppvak. Hoppas det är en fas, de jobbiga kvällarna. Har pågått i två veckor nu kanske. Hur gammal är din lille?
  • Zarizen

Brooklyn sover rätt mycket, han är ju 4 månader men 2 månader (korr ålder). Så vet inte vad som är normalt för hans ålder. Men han går upp iaf 6-7 på morgonen, är vaken 1,5h sen sover han igen nån timme, vaken 1-2 timmar och sover 1-2 sen om vartannat ända tills han ska sova natten vid ca 19. Då sover han oftast 3h-äter-sover 3h-sen äter varannan timme lr en gång i timmen tills han går upp kl.6-7.. så har det sett ut sista veckorna. På dagtid äter han varannan timme.

• Mulan91
    Moorii skrev 2016-10-25 20:01:56 följande:

Våran kille sover ungefär likadant, fast på dagarna sover han bra när han ligger i vagnen. Går minst två timmar varje dag, sammanhängande då, och han sover oftast hela den tiden. Kvällarna är han ganska svår, vill inte komma till ro och somna och till slut skriker han av trötthet :/ varje kväll måste jag komma på ett nytt sätt som lugnar ner honom, funkar nästan aldrig med samma sak.. Har blivit så att han också vänt på dygnet, vaknar mellan 9-11, då med tre uppvak. Hoppas det är en fas, de jobbiga kvällarna. Har pågått i två veckor nu kanske. Hur gammal är din lille?

Min son har också blivit sådär jätte svår på kvällen! Inte ens tutten duger, just nu vill han bara ligga på min mage med napp i munnen o sin filt över sig..
  • Nmg

Min 6 veckors sover väldigt olika. Enda dagen jätte mycket andra dagen som Idag knappt nånting och kommer inte till ro. Men en "normal" dag, vaknar 8:30 eller 9, somnar igen 10:30 typ 1 Tim. Sen somnar han igen ca 13-14och sover till 16 eller 18. Sen sover han ca 20:30. Oftast sover han 20:30-04. Och då vaknar han och vill äta ibland vaknar han 2 ggr på natten och vill äta och då

Kan han vara vaken runt 1 Tim. Men som sagt väldigt olika. Han brukar äta var 3 tim ungefär.

Men igår somnade han kl 20 Och sov till 04 åt

Och somnar om men han hade knappt sovit under dagen.

• Moorii
    Mulan91 skrev 2016-10-25 21:52:54 följande:

Min son har också blivit sådär jätte svår på kvällen! Inte ens tutten duger, just nu vill han bara ligga på min mage med napp i munnen o sin filt över sig..

Åh, visst är det jobbigt :/ nä, tutten duger inte här heller när han blivit sådär skrikig. Ikväll var han likadan, med skillnaden att han vaknade en kvart efter vi lyckats få honom att somna, suck. Inatt har jag dessutom haft svårt att sova, trodde inte det var möjligt som småbarnsförälder! Men jo. Lillen somnade om strax efter fem efter matning, men här ligger jag och kan inte sova :/
  • Nefermiw

Min pojke sover mycket. Han sover gärna tre timmar i sträck under dagen och har de senaste tre nätter sovit 6-7 timmer i sträck med 8 timmar mellan amningen. Han är 11veckor nu.

Jag har märkt att hans huvude är väldigt varmt och när jag mätte tempen med ett panntermometer sa det 38,5 så jag kollade med termometer i rumpan och då var den 37,1. Jag ska försöka komma ihåg att fråga på BVC idag till babymassagen om det är vanligt.

• Mulan91
    Moorii skrev 2016-10-26 05:55:59 följande:

Åh, visst är det jobbigt :/ nä, tutten duger inte här heller när han blivit sådär skrikig. Ikväll var han likadan, med skillnaden att han vaknade en kvart efter vi lyckats få honom att somna, suck. Inatt har jag dessutom haft svårt att sova, trodde inte det var möjligt som småbarnsförälder! Men jo. Lillen somnade om strax efter fem efter matning, men här ligger jag och kan inte sova :/

Usch va jobbigt! Haha skulle ta en selfie häromdagen o kände inte igen mig själv :o hade så mörka ringar under ögonen haha :( fy!

Om nån bhvr öka mjölkproduktionen kan jag tipsa om fänkålste! Dricker ju det för lillens mage o så märkte jag att brösten e sprängfyllda hela tiden nu (hade lagom innan o lite till) , läste på lite och det är tydligen fänkålens förtjänst.
  • Misszandra
    Moorii skrev 2016-10-25 20:01:56 följande:
    Han blir 3 månader på tisdag. Jaa visst är det jobbigt, kvittar vad man än gör så duger det inte, det bara gnälls hela tiden. Men mest på kvällarna, dagarna är han på väldigt gott humör. Men skönt att han sover så bra på dagarna, jag önska min lille också gjorde det, oftast sover han bara så bra när jag har han i sjalen eller när jag går med vagnen men han vaknar direkt jag kommer hem. 
  • Misszandra

Min son har gett mig svarsleende väldigt länge nu, nu ler han bara han ser en. Men nu ikväll när jag masserade honom så började han skratta, asså ett riktigt sånt bebis skratt. Man riktigt såg och hörde att det kom från hjärtat, helt underbart var det!

Ville bara dela med mig! <3

• Moorii
    Misszandra skrev 2016-10-26 20:52:00 följande:

Han blir 3 månader på tisdag. Jaa visst är det jobbigt, kvittar vad man än gör så duger det inte, det bara gnälls hela tiden. Men mest på kvällarna, dagarna är han på väldigt gott humör. Men skönt att han sover så bra på dagarna, jag önska min lille också gjorde det, oftast sover han bara så bra när jag har han i sjalen eller när jag går med vagnen men han vaknar direkt jag kommer hem. 

Ah, Gustav blir tre månader på måndag, så stämmer kanske att det är en fas då. Ja, på dagarna är det finfint, han var hur glad som helst igår, men sen gnällig på kvällen. Gick dock relativt smärtfritt att få honom att somna, väldigt skönt! Såna kvällar får man vara glad för.

Vad härligt med skrattet! Det är nog det jag ser fram emot mest, bebisskratt är ju så mysigt :)
Svar på tråden BF Augusti 2016