• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Jag tänkte amma i minst 8 mån och Max 1 år! :)

Min son har kvar babynestet haha . Än så länge har jag inte behövt oroa mig för att han ska kunna förflytta sig men det kommer väl...

Ang sittdelen på vagnen vet jag faktiskt inte om de måste kunna sitta själva :o men har ingen åkpåse, måste köpa in en isåfall :) fasiken va bråttom ungar har nuförtiden haha tiden går så fort :(

• moen
    Moorii skrev 2017-01-12 18:12:52 följande:

Åh, det kan jag tänka mig att det finns, alla barn har ju sina egenheter :D måste vara en utmaning för förskolepersonalen att hitta knep för alla! Nog svårt för en själv att hitta knep för en bebis ^^ Gustav måste oftast ligga på sidan för att somna, han kan ligga och skrika, men så vänder jag honom på sidan så blir han tyst och sömnig. Märkligt! Han tycker också om att pilla i ansiktet, eller snarare klösa, peta och nypas.. Supermysigt när man ska försöka natta :P

Haha visst är det :'D hon har börjat vifta så också, och snabbt ska det gå! Och gärna mammas ansikte i vägen så mamma får små snytingar! Zzz..
    Mulan91 skrev 2017-01-12 19:29:03 följande:

Jag tänkte amma i minst 8 mån och Max 1 år! :)

Min son har kvar babynestet haha . Än så länge har jag inte behövt oroa mig för att han ska kunna förflytta sig men det kommer väl...

Ang sittdelen på vagnen vet jag faktiskt inte om de måste kunna sitta själva :o men har ingen åkpåse, måste köpa in en isåfall :) fasiken va bråttom ungar har nuförtiden haha tiden går så fort :(

Hade också babynestet länge :) slutade med det för bara några veckor sen då hon blev för lång. Tyckte det va skönt att veta vart jag hade henne på nätterna. Har sovit otroligt dåligt sen vi tog bort det :/ nu sover hon mellan mig och sambon och känns som om jag aldrig riktigt somnar
  • Misszandra
    Moorii skrev 2017-01-12 17:15:43 följande:
    Åh, jag vet, hade nog gått fortare för oss med om vi hade haft dropside. Till nästa bebis blir det en sån! Väldigt skönt att ha fått tillbaka lite plats i sängen, trodde det skulle bli jobbigt och tomt, men jag gillar att bre ut mig lite så ;)

Min pojke skriker med när jag lägger ner honom, fast inte varje gång. Din lille verkar behöva mycket närhet, inget konstigt i det, men jobbigt för dig :/ Ah, se där! Till slut kommer du kunna lägga ner honom utan allt trixande, det är jag övertygad om :) mycket med bebisar handlar om trixande har jag upptäckt, varje dag får man hitta nya knep.

Ah, ja, jag kan förstå det. Jag kommer inte amma längre än jag måste, om han inte uppvisar ett väldigt behov . Återstår att se!

Åh, typiskt :/ han har fått sina sprutor nu, reagerade ungefär som sist med att gråta högt i tio sekunder och sen snyfta och gnälla lite en stund. Får hoppas nu att han slipper få feber och så. Jobbigt att det höll i sig så länge för honom!
    Verkligen, det blir det nog för oss också. Synd man inte visste mer innan man fick barn. Mycket jag köpt som är onödigt och mycket som man önskade att man hade tidigare.

Jaa, han är i stort behov av närhet. Speciellt nu, blev värre efter sprutan. Innan hade jag fått in rutiner som funkade perfekt. Det gick i kras så fort vaccinet gav bieffekter.

Jag tror jag måste bygga upp trygghet kring att sova själv. Och det görs ju inte över en natt, tyvärr! ;) men det blir nog bättre med tiden, jag försöker tänka så. Att han blir mer självständig snart. Och sen kommer han ju alltid ha perioder där han behöver mer närhet än annars, typ i utvecklingsstadiet.

Måste va helt underbart att få sova precis som man vill, vaknar ofta med nackspärr nu för tiden. Jag längtar lite :D
  • Nmg

Är ni rädda för RS viruset? Jag tycker det känns jätteläskigt men har svårt att isolera mig hemma oxå,

Går oftast o handlar mat när det inte är så mycket folk, hår ej o shoppar mycket (man har ju inte råd när man är fl haha) går o fikar ibland försöker undvika att sitta där det är mycket folk annars är vi utomhus och går 3 Tim om dagen. Killen ligger i liggvagn än. Är i Sthlm nu och tog pendeln till stan då jag täckte över vagnen ned en filt (hade lite öppet så han kan andas) men tänkte utifall nån nyser... Har inte gått i nå affärer mest varit ute förutom nu på kvällen när vi skulle äta så var det rätt mycket folk o han va med. Låg i vagnen o lekte (vi va där 30 min)

Alltså får panik över detta! Han är 4 mån nu och som sagt fått tänder så han har fått något sämre aptit och ibland tycker jag han låter slemmig i halsen när han blir glad o gör massa ljud ifrån sig, då får jag för mug att det ska va nåt... Men han är inte förkyld. Hab va förkyld för typ 1,5 mån sen. Han är glad och aktiv annars

• Mulan91

Jag har inte tänkt på RS-virus så mycket... d e väl som d alltid har varit d e väl inte nytt eller? Så tänker om man klara sig förr borde man väl göra det nu också :P haha men d e mitt tankesätt. Tog aldrig vaccinet men du kanske känner dig lugnare om din son tar det? :)

Är det nån mer här som tappar sjukt mycket hår? Det är överallt och alltid hårstrån i sonens hand x(((((

• moen

Ska tydligen va värsta RS året och man ska hålla sig inne till mars.. jag är inte jätterädd men sambon tycker typ att vi inte ens ska lämna hemmet -.- vet inte själv hur jag ska reagera. Åker aldrig kommunalt och jag behöver ju inte ut å handla i onödan. Om någon är sjuk får de inte träffa henne. Och vill jag hemifrån kan jag ju va ute :) men kommer fortsätta gå på babyrytmik och tänkt gå till öppna förskolan.

Jag tappar massa hår :( de har blivit jättetorrt också..

• Nmg

Jag går En föräldrakurs med 8 andra föräldrar ska

Även börja på babymassage men vet inte om jag vågar tänk om nån nyser bredvid...

Jag åker inte heller kommunalt blev så nu nör vi va i Sthlm

Men det va 1 gång och 1 gång tillbaka till bilen idag ska vi försöka ta en tid när det är minst med folk på pendeln.

Usch kul o isolera sig inne till mars.

Jag tappar oxå sjukt mycket hår började när han va 3 månader och fortsätter än. Jag har långt hår så det ser ut som en peruk på golvet.

• Zarizen

Ang rs viruset så är ju inte våra bebisar nyfödda längre så det är ju iofs bra. Men B är ju i riskgruppen då han är prematur. Men har lyckats hålla honom frisk som på lite snorig en gång bara. Använd sunt förnuft, det kommer man långt med. Undvik stora folksamlingar, umgås inte med dem som är sjuka, tvätta händerna ofta med tvål och vatten. Rs viruset kommer de ju få men kan man hålla dem från den första året är det ju guld.

• Hallonpajen

Jag förstår att ni är oroliga men man måste försöka leva som vanligt, och som Zarizen skriver, med sunt förnuft. Om ni haft syskon till barnen, hur hade ni gjort då? Jag har ju två äldre syskon till M och får ju inte hålla åttaåringen hemma ens om jag skulle vilja pga skolplikten. M har haft fyra förkylningar hittills men klarat dem jättebra även om det varit jobbiga nätter stundtals. De är ju ganska stora nu bebisarna och klarar av ett RS-virus, även om man såklart inte vill drabbas. Vi var i London hela förra veckan och överlevde det med :)

Jag har precis börjat tappa massa hår, klassiskt efter ca 4 mån om man ammar...inge kul, men det är ju helt normalt.

Stolt sytok!
  • moen
    Hallonpajen skrev 2017-01-14 11:15:46 följande:

Jag förstår att ni är oroliga men man måste försöka leva som vanligt, och som Zarizen skriver, med sunt förnuft. Om ni haft syskon till barnen, hur hade ni gjort då? Jag har ju två äldre syskon till M och får ju inte hålla åttaåringen hemma ens om jag skulle vilja pga skolplikten. M har haft fyra förkylningar hittills men klarat dem jättebra även om det varit jobbiga nätter stundtals. De är ju ganska stora nu bebisarna och klarar av ett RS-virus, även om man såklart inte vill drabbas. Vi var i London hela förra veckan och överlevde det med :)

Jag har precis börjat tappa massa hår, klassiskt efter ca 4 mån om man ammar...inge kul, men det är ju helt normalt.

Nej precis. Jag lever som vanligt förutom att jag inte behöver hänga i stora köpcentrum i flera timmar i onödan :)
Svar på tråden BF Augusti 2016