• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Moorii
    Nmg skrev 2017-01-22 09:50:43 följande:

Jag Har fått min. Men jag ammade inte. Jag var väldigt varm innan, den va lite oregelbunden första 2 ggr kom mycket tidigare

Än planerat men nu verkar den ha kommit in i rytm

Aha, ok! Då är det kanske det som är på gång. Slapp ju nästan i ett halvår iallafall :) får väl se om den blir regelbunden eller vad som händer.
  • Moorii
    moen skrev 2017-01-22 05:29:13 följande:

Nja de va typ ingen som hade fått :/ lite molande värk till och från här bara

Ok! Han åt inget på 8,5 timmar förra veckan, undrar lite om det var då det sattes igång.
  • Misszandra
    Moorii skrev 2017-01-21 21:28:26 följande:

Visst pågick en diskussion här nyss om någon/några hade fått tillbaka sin mens? Någon här som hade fått det, kommer ej ihåg? Hur kändes det innan isåfall? Jag har fått förhöjd kroppstemperatur de senaste dagarna (känns som det är bastu medan mannen sitter i tjocktröja och och börjat känna lite molande värk och lurar på ifall det är på gång. Skulle det kunna finnas nån annan anledning till att det känns så här annars? Var extremt varm i början iom amning osv, men det har varit lugnt med det den senaste tiden.

Usch, kändes lite som "när man pratar om trollen" jag fick min för nån dag sen. Kändes som jag skulle förblöda, aldrig blödigt så kraftigt förut, sen bara tog det tvärstopp, så himla skumt. Men knappt nån mensvärk som jag annars brukar ha mkt av annars. Och jag ammar, kan jag tillägga!
  • moen
    Misszandra skrev 2017-01-22 23:36:47 följande:

Usch, kändes lite som "när man pratar om trollen" jag fick min för nån dag sen. Kändes som jag skulle förblöda, aldrig blödigt så kraftigt förut, sen bara tog det tvärstopp, så himla skumt. Men knappt nån mensvärk som jag annars brukar ha mkt av annars. Och jag ammar, kan jag tillägga!

Gud va skumt :O hur länge varade den? Men de kanske blir sådär konstigt i början.. urs va jobbigt nu vill ja verkligen inte ha min mens :'D
  • Zarizen

Min största son (11 år) är sjuk :/ ont i halsen, hosta, feber och muskelvärk. Rädd att det är influensa och att vi oxå ska bli sjuka nu! Skyddar amningen nått efter 7månader tro?

• Nmg

Vilken lyx arr slippa ett halvår jg fick min efter 7 v... Suck Haha den va inte saknad!

Jag som har så mycket mens! Nu börjar man planera livet efter sin mens precis som förr... Typ tacka nej till aktiviteter osv.

Moorii skrev 2017-01-22 15:51:37 följande:

Aha, ok! Då är det kanske det som är på gång. Slapp ju nästan i ett halvår iallafall :) får väl se om den blir regelbunden eller vad som händer.

• Nmg

Måste bara kolla med er, leker era bebisar med fötterna på natten? Min kille som är 4,5 mån nu upptäckte fötterna ganska tidigt och sen en månad tillbaka stoppar han fötterna i munnen. "Problemet" är att när han vaknar på nätterna vilket han gjort senaste månaden (troligtvis pga tänderna) så åker fötterna upp i luften direkt. Hab drar upp fötterna alltså och ska börja greppa den. Spelar ingen roll vilken tid på natten de är, de åker alltid upp! Ganska tröttsamt att med ena armen typ hålla fast benen och med andra handen stoppa i nappen heeeeela tiden.

Gör era oxå så? Känns som att han borde ha tröttnat på fötterna hittills? Eller i alla fall inte vilja leka på natten?

• Moorii
    Nmg skrev 2017-01-23 09:29:56 följande:

Måste bara kolla med er, leker era bebisar med fötterna på natten? Min kille som är 4,5 mån nu upptäckte fötterna ganska tidigt och sen en månad tillbaka stoppar han fötterna i munnen. "Problemet" är att när han vaknar på nätterna vilket han gjort senaste månaden (troligtvis pga tänderna) så åker fötterna upp i luften direkt. Hab drar upp fötterna alltså och ska börja greppa den. Spelar ingen roll vilken tid på natten de är, de åker alltid upp! Ganska tröttsamt att med ena armen typ hålla fast benen och med andra handen stoppa i nappen heeeeela tiden.

Gör era oxå så? Känns som att han borde ha tröttnat på fötterna hittills? Eller i alla fall inte vilja leka på natten?

Haha, precis så höll Gustav på, men det var en kort period och precis i början, vid runt 4 månader, när han tyckte fötterna var det roligaste som fanns :D han håller fortfarande på med fötterna (5 månader, tre veckor), men inte på natten längre som tur är..
  • Misszandra
    moen skrev 2017-01-23 07:37:30 följande:
    Gud va skumt :O hur länge varade den? Men de kanske blir sådär konstigt i början.. urs va jobbigt nu vill ja verkligen inte ha min mens :'D
    Jaa det kändes väldigt konstigt. Den varade bars i typ 3-4 dagar och jag brukar ha typ 5-7 dagar annars. Kroppen håller väl på och ställa om sig, men man blir ju lite orolig. Usch nej, hoppas du slipper så länge som möjligt! :))
  • moen
    Misszandra skrev 2017-01-23 12:31:04 följande:

Jaa det kändes väldigt konstigt. Den varade bars i typ 3-4 dagar och jag brukar ha typ 5-7 dagar annars. Kroppen håller väl på och ställa om sig, men man blir ju lite orolig. Usch nej, hoppas du slipper så länge som möjligt! :))

Okej jag hade min mens i ca 4 dagar innan :S spännande.. haha undra hur den blir!
Svar på tråden BF Augusti 2016