• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Moorii
    Nmg skrev 2017-01-27 23:20:49 följande:

Vart i magen har du ont? Har oxå börjat fundera på om det ät magkatarr. Kan ju beho på att man äter väldigt snabbt oxå. Tuggar knappt...

Vet inte om det är nån särskild stans, gör som ont i hela magen :/ inte hela tiden dock, bara ibland.
  • moen

Jippi ett halvår blir hon idag :D! Herregud va tiden går! <3

• Hazel Grace

Måste avreagera. Jag går här hemma med bebis och älskar att göra det, förstår att sambon måste jobba och även om jag vill så invänder jag inte när han hellre spenderar tid på gymmet och på andra fritidsgrejer än vara hemma med oss. Lillen och jag har en någorlunda rutin iaf och allt jag kräver och ber om är att sambon inte rubbar den. Men så har jag precis lagt honom och han sover, och så kommer sambon hem med bonus och dom går in i sovrummet och bebis vaknar på en gång. Inte sådär att han blir ledsen utan han vaknar bara och hade lätt kunnat somna om med lite försiktighet och vyssande men nejdå, då tände dom upp lampor och ska leka!? "ja men han vaknade ju när vi gick in" för i helvete!? Dum i hela jävla huvudet eller!? Inte fan kommer han söva lillen om en stund när han börjar gny och blir trött, då kommer han lassas över till mig och jag får gå och vagga här i timmar med övertrött och förvirrad bebis medan sambon lägger sig. Blir så jävla irriterad! Vill du träffa ditt barn så kom hem på DAGTID om så bara för en kort stund. Prioritera! Åh jag vill bara explodera. Jävla fan!

• Hazel Grace

Så märker han att jag är arg. Så istället för att lämna över lillen till mig när han blir tråkig så kommer han sitta med honom gnällandes i knät tills jag tar honom själv. Den här jävla kampen alltså...

Imorgon kväll ska han få på fan. Ett lugnt och sansat snack när jag inte är så fly förbannad och säger vad som helst.

• Moorii

Fy vad taskigt gjort! Låter verkligen som att han inte har någon koll alls?! Lägger han aldrig honom så han vet detta, eller är hemma och märker rutinen? Hade också blivit fly förbannad. Vet hur svårt det är att få bebis att somna ibland, så skulle någon väcka honom när han somnat för natten skulle jag bli vansinnig.

Det låter som en bra idé att prata med honom då du lugnat ner dig. Hoppas han lyssnar och tar till sig det funkar har att säga!

• Hazel Grace

Han har aldrig lagt honom och han har aldrig brytt sig om att lära sig våra rutiner. När han är hemma ska han umgås för dom ses ju så lite. Kosta vad det kosta vill. Så hur slutade kvällen? Han satte lillen i babysittern, borstade tänderna och gick direkt och la sig. Utan ett ord till mig. Gick in för att hämta filt och napp efter ett tag och tro fan att han ligger och tittar på film på plattan i goda ro. Vad fan hände med min sambo och när? Det här är inte min snälla kille. Känner mig så jävla less.

• Nmg

Ja jag förstår att du blir arg! Du kan inte ge honom killen en hel dag så han får

Prova på hur det känns att lägga honom osv? Kanske inte lika roligt nästa gång?

Hazel Grace skrev 2017-01-31 22:58:55 följande:

Han har aldrig lagt honom och han har aldrig brytt sig om att lära sig våra rutiner. När han är hemma ska han umgås för dom ses ju så lite. Kosta vad det kosta vill. Så hur slutade kvällen? Han satte lillen i babysittern, borstade tänderna och gick direkt och la sig. Utan ett ord till mig. Gick in för att hämta filt och napp efter ett tag och tro fan att han ligger och tittar på film på plattan i goda ro. Vad fan hände med min sambo och när? Det här är inte min snälla kille. Känner mig så jävla less.

• moen

Har inte hunnit svara Hazel. Men fy va irriterande! Och att han "inte bryr sig" :/? Väcker för att sen gå och titta på en film utan att ens umgås med sitt barn?! Har du hunnit prata med honom? Kanske han inte insett hur dåligt han beter sig? Hade blivit helt vansinnig.. min sambo hade åkt på en käftsmäll!

• Hazel Grace
    Nmg skrev 2017-02-02 19:25:36 följande:

Ja jag förstår att du blir arg! Du kan inte ge honom killen en hel dag så han får

Prova på hur det känns att lägga honom osv? Kanske inte lika roligt nästa gång?

Jag sa att jag gärna byter så han är hemma med honom medan jag jobbar men det hade inte funkat i praktiken. Men vi pratade lite iaf. Det är mycket på gång och i luften här som blir övermäktigt så just nu känns allt piss och irriterat så vi gör varandra ledsna. Men ah, det går väl över. Jag kanske är lite för bestämmande i vissa delar insåg jag. Blir lättare att prata ostört och mer ingående efter imorgon när bonus åker till sin mamma.
  • Hazel Grace
    moen skrev 2017-02-02 21:39:33 följande:

Har inte hunnit svara Hazel. Men fy va irriterande! Och att han "inte bryr sig" :/? Väcker för att sen gå och titta på en film utan att ens umgås med sitt barn?! Har du hunnit prata med honom? Kanske han inte insett hur dåligt han beter sig? Hade blivit helt vansinnig.. min sambo hade åkt på en käftsmäll!

Åh missade ditt inlägg innan jag postade. Men det svarade väl på det mesta. Två tjurskallar som vägrar vara den som öppnar munnen först och istället bara stör sig i tystnad och gör inget för att underlätta för den andra. Det blir nog lättare att sitta ner och reda ut när bonus åker till sin mamma.

Upptäckte att jag fått tillbaka min mens också. Lägligt nog.
Svar på tråden BF Augusti 2016