• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Min kille vaknar ca 9, sover igen vid 11(typ 15min) sen sover han kl13-16 (bara vagnen rullar så jag går 1,5 mil om dagen) haha , sen sover han typ 15 min vid 18, sen somnar han för natten kl 21:30. Sover hela natten. Var dock mycket krångel nu när han fick sina 2 tänder.

Han är ganska precis 4 mån.

• Hallonpajen
    Nmg skrev 2017-01-15 19:24:08 följande:

Hur var London??

Har varit där 5 ggr förut men aldrig med bebis vi funderar på att åka dit i början av mars. Har du nåt

Tips/nåt att tänka på osv

Det var bra! Men det är ju ingen barnvagnsanpassad stad direkt...men det funkade bra ändå eftersom vi var två vuxna som kunde bära i trappor. Tunnelbanan är ingen höjdare så vi åkte buss varje dag och det var verkligen supersmidigt! Jag hade alltid med sjal och sele vid behov. Nackdelen är att det är så extremt högljutt, eller det är det väl i alla stora städer, men man tänker på det extra när man har bebis. Alla dessa utryckningsfordon med sjukt höga sirener tex...men M

fixade det kanonbra, det var nog mest jag som tänkte på det! Vi gjorde ändå utflykter varje dag (för de stora barnen) och det gick bra med bebis överallt. Så, jag rekommenderar det!
    Stolt sytok!
  • Nmg

Aha perfekt! Har beställt en resevagn så det ska var smidigare men funderar verkligen på att undvika tunnelbana så gott det går, buss könns mycket smidigare. Var ni på några speciella utflykter?

Hallonpajen skrev 2017-01-16 18:29:06 följande:

Det var bra! Men det är ju ingen barnvagnsanpassad stad direkt...men det funkade bra ändå eftersom vi var två vuxna som kunde bära i trappor. Tunnelbanan är ingen höjdare så vi åkte buss varje dag och det var verkligen supersmidigt! Jag hade alltid med sjal och sele vid behov. Nackdelen är att det är så extremt högljutt, eller det är det väl i alla stora städer, men man tänker på det extra när man har bebis. Alla dessa utryckningsfordon med sjukt höga sirener tex...men M

fixade det kanonbra, det var nog mest jag som tänkte på det! Vi gjorde ändå utflykter varje dag (för de stora barnen) och det gick bra med bebis överallt. Så, jag rekommenderar det!

• Hallonpajen

Vu hade vår robusta kronan-vagn :) gick jättebra!

Vi gjorde massor...: ducktours sightseeing, Towern, Harry Potter (Warner bros studios), shrek adventures, London eye, rainforest café, afternoon Tea...typ hela London kändes det som iaf!

Stolt sytok!
  • Misszandra

Äntligen har min nyfikne pojke lärt sig sitta helt själv. Känns som han hade klarat de mkt tidigare om han inte hade varit så nyfiken och velat kasta sig överallt. Det känns verkligen som detta kommer underlätta så mkt när han vågar ha han sittandes utan att man är precis bredvid. Han hatar när man lägger ner honom nämligen.

Hur går det för era små? Någon som har kommit in i utvecklingsfas 5? Min pojke har blivit mammig! Jag hade aldrig kunnat tro detta om honom, han är så nyfiken och älskar nya människor men nu funkar inte ens pappa. Tkr synd om honom då han verkar ta väldigt illa upp, han gråter så fort han kommer till honom och tystar direkt han kommer tillbaka till mig. Han skrattar inte heller åt pappan på samma vis längre medan jag bara behöver kolla på honom så börjar han gapskratta.

Samtidigt som det är lite mysigt att man får "uppskattning" så är det som sagt väldigt tråkigt för min sambo. Och även om man typ vill ta en dusch så hör man honom storgråta utanför, för pappa duger inte ens i 5 min även när jag inte är där! Puuuuh, nån som har samma?

• moen
    Misszandra skrev 2017-01-17 13:37:12 följande:

Äntligen har min nyfikne pojke lärt sig sitta helt själv. Känns som han hade klarat de mkt tidigare om han inte hade varit så nyfiken och velat kasta sig överallt. Det känns verkligen som detta kommer underlätta så mkt när han vågar ha han sittandes utan att man är precis bredvid. Han hatar när man lägger ner honom nämligen.

Hur går det för era små? Någon som har kommit in i utvecklingsfas 5? Min pojke har blivit mammig! Jag hade aldrig kunnat tro detta om honom, han är så nyfiken och älskar nya människor men nu funkar inte ens pappa. Tkr synd om honom då han verkar ta väldigt illa upp, han gråter så fort han kommer till honom och tystar direkt han kommer tillbaka till mig. Han skrattar inte heller åt pappan på samma vis längre medan jag bara behöver kolla på honom så börjar han gapskratta.

Samtidigt som det är lite mysigt att man får "uppskattning" så är det som sagt väldigt tråkigt för min sambo. Och även om man typ vill ta en dusch så hör man honom storgråta utanför, för pappa duger inte ens i 5 min även när jag inte är där! Puuuuh, nån som har samma?

Visst är det skönt när dom kan sitta?! Man blir så stolt <3

Min lilla är också i 5e utvecklingssteget med RS-infektion på det :( min sambo tar blir också ledsen när han inte duger.. men det är inte konstigt att dom reagerar så. Sambon insåg igår att han träffar barnen på jobbet mer än sin egen dotter och blev jätteledsen :S

Brukar ha henne i babysitter när jag duschar, även fast sambon är hemma, så hon inte slår sig på stengolvet :) om hon är på bra humör och sambon får hålla henne vill hon ha koll på vart jag är, och är jag i duschen kan det bli kaos :/
  • moen

Ni som ammar, har erat matbehov ändrats nu när ert barn närmar sig 6 månader?

Jag är hungrig hela tiden, och kan inte komma ihåg sist jag kände mig mätt! Äter lika stora portioner som jag gjort hela tiden om inte mer + att jag småäter hela tiden. Sedan 2 veckor tillbaka äter jag helt vegetariskt. Vill veta om det är min ändrade kost eller om det är amningen som bokstavligen suger all näring ur mig?! Äter kosttillskott redan.. försöker intala mig att det är dottern som blivit större och min kropp kräver mer mat för att ge henne det hon behöver.. och att det inte är kosten.

• Mulan91

Min bebis har varit mammig sen födseln haha :/ har inte ens kunnat springa till affären ensam en enda gång... dusch e ba att stressa igenom vilket är tråkigt. Vill kunna slappna av, raka mig osv haha men d e ba o glömma.

Moen va tråkigt hur mår lillan? Krya!

Mitt matbehov är större än innan men har svårt att hitta tid och matro så jag slänger i mig det jag hinner. Känner att jag får i mog för lite på nåt sätt för e alltid smått hungrig och kan bli hängig snabbt :( käkar mycket chiafrön och liknande med näring men men. Vuxen välling har hjälpt mig mycket! När man slutar äta kött tror jag d e vanligt att känna sig hungrigare men det går över. Kött är ju "tungt" i magen så magen har väl vant sig. Det går över :) grymt att du gått över till veg igen!

• moen
    Mulan91 skrev 2017-01-18 10:59:06 följande:

Min bebis har varit mammig sen födseln haha :/ har inte ens kunnat springa till affären ensam en enda gång... dusch e ba att stressa igenom vilket är tråkigt. Vill kunna slappna av, raka mig osv haha men d e ba o glömma.

Moen va tråkigt hur mår lillan? Krya!

Mitt matbehov är större än innan men har svårt att hitta tid och matro så jag slänger i mig det jag hinner. Känner att jag får i mog för lite på nåt sätt för e alltid smått hungrig och kan bli hängig snabbt :( käkar mycket chiafrön och liknande med näring men men. Vuxen välling har hjälpt mig mycket! När man slutar äta kött tror jag d e vanligt att känna sig hungrigare men det går över. Kött är ju "tungt" i magen så magen har väl vant sig. Det går över :) grymt att du gått över till veg igen!

Hon mår ändå ganska ok :D tydligen väldigt lindrig!

Ja det är inte direkt så man tar långlunch :/ känner exakt samma! Hungrig och helt plötsligt värsta dippen. Börjat med dextro energy som jag har i jackfickan om jag är ute och inte klarar att hålla upp ögonen! Är som att jag kan somna när som helst :S helt seriöst. Okej då är de kanske det med köttet! Vet att jag blev väldigt uppblåst och fick magknip första gången jag slutade med kött och känner att jag håller på att få så igen. Ja jag är väldigt stolt ;)
  • Zarizen
    moen skrev 2017-01-18 19:05:05 följande:

Hon mår ändå ganska ok :D tydligen väldigt lindrig!

Ja det är inte direkt så man tar långlunch :/ känner exakt samma! Hungrig och helt plötsligt värsta dippen. Börjat med dextro energy som jag har i jackfickan om jag är ute och inte klarar att hålla upp ögonen! Är som att jag kan somna när som helst :S helt seriöst. Okej då är de kanske det med köttet! Vet att jag blev väldigt uppblåst och fick magknip första gången jag slutade med kött och känner att jag håller på att få så igen. Ja jag är väldigt stolt ;)

Hur vet du att det är rs? Är det som en "vanlig förkylning" för henne? Inga problem med luftvägarna? Krya!!
Svar på tråden BF Augusti 2016