• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen
    Misszandra skrev 2017-01-10 13:04:20 följande:

Ni som har bebisar som fått 5månaders vaccinet, hur reagerade dom på det?

Min pojk blev 5 månader de. 1 januari men vi var inte hemma så han fick vaccinet igår. Och när det gavs gick det jättebra, satt hos pappa och grät lite när hon spruta in det men blev tyst så fort han kom till mig efteråt.

Men redan igårkväll så fick han hög feber och var så otroligt ledsen och gnällig för precis allt. Och vi har inte sovit många minuter inatt då han vaknat och gråtit mkt. Detta har aldrig hänt förut, att han inte sover på natten så jag undrar hur ni hade det?

Av 5 månaders vaccinet fick min lilla tjej feber på kvällen (4-5 timmar efter sprutorna). Hon har 36,5 som frisk men fick 39 som varade hela natten och dagen efter. Gav henne alvedon och då sjönk det en liten stund så hon kunde äta och sova. Så 39 i feber i 1 dygn och det andra dygnet hade hon feber 37,5 som kom och gick. Sen har hon varit lös i magen sen dess.. vet inte om de hör ihop med vaccinet eller om det är för att ännu en tand är påväg. Hon fick vaccinet i tisdags förra veckan
  • moen

Måste tillägga att hon även varit gnällig sen dess! Men kan höra ihop med lös mage? Eller om det är 5e utvecklingssteget.. eller tanden :'D eller vaccinet? Mycket på samma gång..

• Misszandra
    moen skrev 2017-01-10 15:29:42 följande:

Måste tillägga att hon även varit gnällig sen dess! Men kan höra ihop med lös mage? Eller om det är 5e utvecklingssteget.. eller tanden :'D eller vaccinet? Mycket på samma gång..

Haha jaa det är omöjligt att veta vad gnället beror på för det känns som där finns så många möjliga orsaker. Han ska ju vara i 5e utvecklingssteget så är rädd att det gnälliga inte kommer försvinna på veckor. Han har bajsat flera gånger om dagen och flera ombyte hänger på tork efter lite handtvätt, himla tråkigt men antar att det är vaccinet? Inte varit så innan, samma med gnället så jag hoppas det tar slut. Feber har han också, som du säger så gick den ner idag och ligger på 37.8 istället för 39 igår.
  • moen
    Misszandra skrev 2017-01-10 16:41:50 följande:

Haha jaa det är omöjligt att veta vad gnället beror på för det känns som där finns så många möjliga orsaker. Han ska ju vara i 5e utvecklingssteget så är rädd att det gnälliga inte kommer försvinna på veckor. Han har bajsat flera gånger om dagen och flera ombyte hänger på tork efter lite handtvätt, himla tråkigt men antar att det är vaccinet? Inte varit så innan, samma med gnället så jag hoppas det tar slut. Feber har han också, som du säger så gick den ner idag och ligger på 37.8 istället för 39 igår.

Även fast jag inte önskar er det så är det skönt att höra att det är samma för fler! Va lite orolig ett tag. Som tur är har vi tvättmaskin men är jobbigt när det kommer i sängen :( nu på eftermiddagen verkar det vara lite bättre och hon har faktiskt inte bajsat än :O hoppas det lugnat sig.. och att det blir lugnt för er också snart!
  • Nmg

Ser inte dram emot 5 mån vaccinet vill inte ha mer gnällighet! ! !

• Mulan91

Haha min son bajsar sådär varje dag :') sen födseln haha. Utan någon riktig orsak haha han har aktiva tarmar xD nu har han börjat på natten också vilket e lite jobbigt -_-

Förresten tjejer hur är det med era små när de ligger i vagnen? Min son skriker nästan jämt o d e så himla jobbigt! Testade en gång att bullra upp honom så han kan se runt lite o då vare tyst. Men jag vill inte börja me sittdelen än känner jag då han inte kan sitta själv :/ nån som börjat me sittdelen eller har nån nå knep för o få bebben lite lugnare i vagnen?

• Misszandra
    moen skrev 2017-01-10 17:48:26 följande:
    Även fast jag inte önskar er det så är det skönt att höra att det är samma för fler! Va lite orolig ett tag. Som tur är har vi tvättmaskin men är jobbigt när det kommer i sängen :( nu på eftermiddagen verkar det vara lite bättre och hon har faktiskt inte bajsat än :O hoppas det lugnat sig.. och att det blir lugnt för er också snart!
    Jaa men det är verkligen skönt att veta att man inte är ensam. Det är så mycket gnäll här hemma nu så jag tappar mitt tålamod hela tiden. Det är liksom så här "han vill inte sitta i barnstolen, han vill inte sitta i babysittern, inte ligga på skötbordet, inte vara i sängen. Ibland funkar inte ens att hålla honom, han bara skriker och skriker. Detta är nog den värsta perioden under hans 5.5 månader i livet. Måtte de va över snart!

Åh, underbart med tvättmaskin. Det hade verkligen behövs i tider som denna. Hänger flera plagg på tork, byter 100ggr om dagen känns de som och han hatar att bli påklädd = mer gnäll och skrik.

Hur länge var er gnällig efter vaccinet?
  • moen
    Misszandra skrev 2017-01-11 14:14:12 följande:

Jaa men det är verkligen skönt att veta att man inte är ensam. Det är så mycket gnäll här hemma nu så jag tappar mitt tålamod hela tiden. Det är liksom så här "han vill inte sitta i barnstolen, han vill inte sitta i babysittern, inte ligga på skötbordet, inte vara i sängen. Ibland funkar inte ens att hålla honom, han bara skriker och skriker. Detta är nog den värsta perioden under hans 5.5 månader i livet. Måtte de va över snart!

Åh, underbart med tvättmaskin. Det hade verkligen behövs i tider som denna. Hänger flera plagg på tork, byter 100ggr om dagen känns de som och han hatar att bli påklädd = mer gnäll och skrik.

Hur länge var er gnällig efter vaccinet?

Vi tog ju vaccinet förra tisdagen och hon är fortfarande gnällig så börjar fundera på om de kanske inte är vaccinet trots allt :S är säkert perioden bara. Våra är ju lika gamla, skiljer ju bara en dag, så är säkert samma :(

Ja det är så skönt med tvättmaskin! Köpte bara några veckor innan hon föddes. Och den har vi verkligen använt!! Eftersom hon kaskadkräktes i flera månader har den verkligen räddat oss :D fick byta vart 5e minut och tack vare det hatar hon nu att byta kläder. Nu är det vanliga bebiskräkningar bara tack och lov men då har det bytts ut till bajskläder istället haha! Oh!
    Mulan91 skrev 2017-01-11 11:32:38 följande:

Haha min son bajsar sådär varje dag :') sen födseln haha. Utan någon riktig orsak haha han har aktiva tarmar xD nu har han börjat på natten också vilket e lite jobbigt -_-

Förresten tjejer hur är det med era små när de ligger i vagnen? Min son skriker nästan jämt o d e så himla jobbigt! Testade en gång att bullra upp honom så han kan se runt lite o då vare tyst. Men jag vill inte börja me sittdelen än känner jag då han inte kan sitta själv :/ nån som börjat me sittdelen eller har nån nå knep för o få bebben lite lugnare i vagnen?

I början hatade hon att ligga i vagnen men nu gillar hon det. Hon somnar nästan så fort hon får på sig overallen och får nappen i munnen :) kör fortfarande på hårdliften men funderar på att strunta i den snart då hon börjar bli lite för lång för den. Tvättade den nyinköpta åkpåsen idag så ska testa hur hon sitter imorgon :) ska bli spännande! Hon kan ju fortfarande få ligga om hon vill, men tror hon kommer uppskatta att få halvsitta lite :D
  • moen

Kom in i sovrummet nyss och upptäckte hur lillskiten tagit sig nästan till kanten av sängen på nolltid som värsta turbobebisen. Hon som inte brukar kunna förflytta sig i sängen. Hade bullat upp så att hon inte kan ramla ner om hon mot all förmodan tagit sig till kanten men tydligen hindrade inte de henne för det hade hon bara tagit sig förbi (superbebis????!). Så nu undrar jag.. hur gör ni? Sover era barn i sängen fortfarande? Jag liggammar oftast i sängen tills hon somnar och smyger sen iväg. Vet att ja inte kan flytta henne till spjälsängen utan att hon vaknar. Funderar på om ja ska köpa en madrass som jag kan ha på golvet, så vi kan fortsätta som vi gjort. Men känns som att jag kommer få ont i ryggen med tiden. Tips?

• Moorii
    Mulan91 skrev 2017-01-11 11:32:38 följande:

Jag bytte till sittdelen för en månad sen, då var han runt 4 månader, han blev också uttråkad i liggdelen. Funkar bra i den vagnen jag har, emmaljunga super viking, och med bälte och lite bakåtlutad sittdel så har det gått jättebra! Han kunde inte sitta själv då heller, men nu kan han det. Vet inte om det spelar så stor roll förvisso?
Svar på tråden BF Augusti 2016