• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen
    Zarizen skrev 2017-01-18 21:05:34 följande:

Hur vet du att det är rs? Är det som en "vanlig förkylning" för henne? Inga problem med luftvägarna? Krya!!

Det är RS enligt läkare men för henne är det som en förkylning :) utan feber till och med. Bara väldigt tjockt snor i näsan men hon kan nysa ut det! Så är inte alls farligt. Det är så sjukt tillfredsställande när hon är så täppt så hon inte kan andas, och så nyser hon så att det känns som att allt kommer ut :D hon hade rosslig hosta i början men det verkar va borta. Ögonen rinner väldigt mycket och jag tror dom kliar för hon gnuggar dom hela tiden. Sen vill hon sova hela tiden men är så svårt för henne att komma till ro med den täppta näsan så blir väldigt mycket gråt :/ Tidningarna gillar verkligen att skrämmas!
  • Zarizen
    moen skrev 2017-01-19 06:42:39 följande:

Det är RS enligt läkare men för henne är det som en förkylning :) utan feber till och med. Bara väldigt tjockt snor i näsan men hon kan nysa ut det! Så är inte alls farligt. Det är så sjukt tillfredsställande när hon är så täppt så hon inte kan andas, och så nyser hon så att det känns som att allt kommer ut :D hon hade rosslig hosta i början men det verkar va borta. Ögonen rinner väldigt mycket och jag tror dom kliar för hon gnuggar dom hela tiden. Sen vill hon sova hela tiden men är så svårt för henne att komma till ro med den täppta näsan så blir väldigt mycket gråt :/ Tidningarna gillar verkligen att skrämmas!

Okej, tog han nått prov för att bekräfta det? Hur vet han annars? Men Gud så skönt att det är så pass lindrigt för henne. Man är ju livrädd att behöva åka in och vistas på sjukhus med andningshjälp och allt det där :-O
  • moen
    Zarizen skrev 2017-01-19 08:37:50 följande:

Okej, tog han nått prov för att bekräfta det? Hur vet han annars? Men Gud så skönt att det är så pass lindrigt för henne. Man är ju livrädd att behöva åka in och vistas på sjukhus med andningshjälp och allt det där :-O

Ja dom kan ta ett snabbt prov :) jaa jag va så jäkla orolig först när hon inte kunde andas genom näsan haha
  • Nmg

Hur länge till planerar ni att vara hemma? Tycker ni att det ska bli roligt/tråkigt att börja jobba? Jag vill knappt tänka pp det! Älskar att vara hemma med lillkillen vill inte alls börja jobba.tröffade min chef i veckan könns som att hon blev förvånad över att jag fått min mans dagar, hon undrade om han oxå ska vara hemma. Känns som att det förväntas att man måste dela nu för tiden. Alla jag träffar frågar när jag ska börja jobba igen känner mig stressad! Han är bara 4 mån än. Jag hade tänkt var hemma året ut... Men nu vet jag inte. Eventuellt börjar jag jobba 1-2 dagar i veckan i höst för att spara dagar.

Kommer ni jobba heltid när barnet har skolats in? Jag vill

Gärna jobba 80% endast.

• Zarizen
    Nmg skrev 2017-01-20 23:54:51 följande:

Hur länge till planerar ni att vara hemma? Tycker ni att det ska bli roligt/tråkigt att börja jobba? Jag vill knappt tänka pp det! Älskar att vara hemma med lillkillen vill inte alls börja jobba.tröffade min chef i veckan könns som att hon blev förvånad över att jag fått min mans dagar, hon undrade om han oxå ska vara hemma. Känns som att det förväntas att man måste dela nu för tiden. Alla jag träffar frågar när jag ska börja jobba igen känner mig stressad! Han är bara 4 mån än. Jag hade tänkt var hemma året ut... Men nu vet jag inte. Eventuellt börjar jag jobba 1-2 dagar i veckan i höst för att spara dagar.

Kommer ni jobba heltid när barnet har skolats in? Jag vill

Gärna jobba 80% endast.

Jag tänker precis som dig!! Vill va hemma så länge det går. Har oxå fått min sambos dagar. Vill snåla så långt det går men man måste ju leva oxå.. har planerat att börja jobba i oktober men kan jag spara lite mer och jobba lite extra såsmåningom kanske jag kan spara dagar så han inte behöver börja dagis förens i januari 2018. Det vore drömmen! Men ammar just nu så mycket fortfarande att det känns som det är ett tag kvar tills jag kan börja jobba extra ens.. sen vet jag inte om jag kan gå tillbaks till mitt skiftarbete (dag-kväll-helg) utan ska söka nått sjuksköterskejobb i kommunen där det är mer dagtid och färre helger.. planerar oxå att jobba 80%
  • Nmg

Ja vi tänkte oxå skola in januari 2018 då är han 16 månader. Undra hur långt innan man måste säga till arbetsgivaren att man vill jobba kortare arbetsdagar?

Hoppas du hittar nytt dagtidsjobb

Zarizen skrev 2017-01-21 07:43:31 följande:

Jag tänker precis som dig!! Vill va hemma så länge det går. Har oxå fått min sambos dagar. Vill snåla så långt det går men man måste ju leva oxå.. har planerat att börja jobba i oktober men kan jag spara lite mer och jobba lite extra såsmåningom kanske jag kan spara dagar så han inte behöver börja dagis förens i januari 2018. Det vore drömmen! Men ammar just nu så mycket fortfarande att det känns som det är ett tag kvar tills jag kan börja jobba extra ens.. sen vet jag inte om jag kan gå tillbaks till mitt skiftarbete (dag-kväll-helg) utan ska söka nått sjuksköterskejobb i kommunen där det är mer dagtid och färre helger.. planerar oxå att jobba 80%

• moen

Jag ska vara hemma i ett år sen ska min sambo vara hemma i ett år :) Jag studerade innan så har inget arbete att gå tillbaka till. Men jag ska söka så kjah kan arbeta heltid medan sambon är hemma, sen när hon börjar på förskola så ska båda försöka arbeta 75% (som vi inte fått ett till barn tills dess). Så planen är väl att hon ska börja på förskola hösten 2018 och då är hon 2 år :)

• Moorii

Visst pågick en diskussion här nyss om någon/några hade fått tillbaka sin mens? Någon här som hade fått det, kommer ej ihåg? Hur kändes det innan isåfall? Jag har fått förhöjd kroppstemperatur de senaste dagarna (känns som det är bastu medan mannen sitter i tjocktröja och och börjat känna lite molande värk och lurar på ifall det är på gång. Skulle det kunna finnas nån annan anledning till att det känns så här annars? Var extremt varm i början iom amning osv, men det har varit lugnt med det den senaste tiden.

• moen
    Moorii skrev 2017-01-21 21:28:26 följande:

Visst pågick en diskussion här nyss om någon/några hade fått tillbaka sin mens? Någon här som hade fått det, kommer ej ihåg? Hur kändes det innan isåfall? Jag har fått förhöjd kroppstemperatur de senaste dagarna (känns som det är bastu medan mannen sitter i tjocktröja och och börjat känna lite molande värk och lurar på ifall det är på gång. Skulle det kunna finnas nån annan anledning till att det känns så här annars? Var extremt varm i början iom amning osv, men det har varit lugnt med det den senaste tiden.

Nja de va typ ingen som hade fått :/ lite molande värk till och från här bara
  • Nmg

Jag Har fått min. Men jag ammade inte. Jag var väldigt varm innan, den va lite oregelbunden första 2 ggr kom mycket tidigare

Än planerat men nu verkar den ha kommit in i rytm

Svar på tråden BF Augusti 2016