• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Moorii

Nmg, är mest troligt en fas. Min plutt har haft jobbiga nätter i omgångar, tar på krafterna! Men det går över som tur är :)

Hur äter era små? Gustav är nu 5 månader och en vecka och ammas mestadels, men till lunch får han en iskub fruktpuré (för 4-månaders) och när vi äter middag får han någon matsked gröt. Han älskar gröten! Fruktpurén får han lite rysningar av :P men verkar ändå gilla. Kommer bli en matglad kille! Funderar lite på vad nästa steg ska bli. Utöka portionerna vid lunch och middag? Välling? Ska såklart höra på BVC nu till veckan, men intressant att höra hur andra gör :)

• Mulan91

I är bara 4 månader så här blir det mest bara lite smakprov då och då på det jag äter! Märkte att mycket jag äter har socker eller konserveringsmedel osv så jag blir lite reserverad till att ge, vill helst ha så organiskt som möjligt till honom! I slutet av månaden tänkte jsg beställa ekologisk gröt/välling som han ska få smaka lite mer av på morgonen och på kvällen:)

• Hazel Grace

Min pojke älskar gröt. Fem månader i nästa vecka. När det lilla han får är slut sitter han och tittar och liksom väntar på mer. Tittar på mig som om jag vore dum "hallå tror du jag är mätt eller?" har gjort iskuber med palsternacka och morot som blev över häromdagen. Får se om det går hem också. Blir säkert ett matvrak som halvbrorsan och far sin ;)

Mulan91 var beställer du ekologisk välling? Är den mycket dyr?

• Mulan91
    Hazel Grace skrev 2017-01-08 23:58:58 följande:

Min pojke älskar gröt. Fem månader i nästa vecka. När det lilla han får är slut sitter han och tittar och liksom väntar på mer. Tittar på mig som om jag vore dum "hallå tror du jag är mätt eller?" har gjort iskuber med palsternacka och morot som blev över häromdagen. Får se om det går hem också. Blir säkert ett matvrak som halvbrorsan och far sin ;)

Mulan91 var beställer du ekologisk välling? Är den mycket dyr?

Hittade lite olika sidor, tänkte prova med denna först

webbutik.barnmatsbutiken.se/

Det är ganska stor skillnad på pris mellan det vanliga och det ekologiska... men så är det ju så mycket bättre för barnet också. Men jag vet, man måste ju ha råd också! Vill gärna ha allt ekologiskt här hemma men det tillåter inte vår budget så jag får liksom prioritera :)
  • Nmg

Lillkillen som blir 4 mån idag har fått sin första tand! Inye undra på att han är så gnällig....

• Hazel Grace
    Mulan91 skrev 2017-01-09 16:47:46 följande:

Hittade lite olika sidor, tänkte prova med denna först

webbutik.barnmatsbutiken.se/

Det är ganska stor skillnad på pris mellan det vanliga och det ekologiska... men så är det ju så mycket bättre för barnet också. Men jag vet, man måste ju ha råd också! Vill gärna ha allt ekologiskt här hemma men det tillåter inte vår budget så jag får liksom prioritera :)

ja jag försöker också ha så mycket ekologiskt min budget tillåter. En kompis gjorde egen välling som tydligen gick hem ordentligt hos sin knodd. Med ekologiska ingredienser så kan man nog komma lagom billigt undan.
    Nmg skrev 2017-01-09 22:25:32 följande:

Lillkillen som blir 4 mån idag har fått sin första tand! Inye undra på att han är så gnällig....

Wow! Redan!? Otroligt hur fort det kan gå :)
  • moen
    Nmg skrev 2017-01-09 22:25:32 följande:

Jippi grattis :D skönt att du inte ammar! Blir lite avundsjuk.. ! Min lilltjej fick sina två första när hon va 3,5 och hon har verkligen lärt sig använda dom.. nu är 3e påväg och jag undrar hur amningen ska gå :'( har lärt mig iallafall i vilka situationer hon biter (oftast) och brukar va redo med tummen på hennes haka så hon inte kan bita till
  • Nmg

Men aj haha det måste göra super ont de är ju såå vassa.

Förresten ska man byta nappa när de börjar få tänder ?

moen skrev 2017-01-10 10:14:37 följande:

Jippi grattis :D skönt att du inte ammar! Blir lite avundsjuk.. ! Min lilltjej fick sina två första när hon va 3,5 och hon har verkligen lärt sig använda dom.. nu är 3e påväg och jag undrar hur amningen ska gå :'( har lärt mig iallafall i vilka situationer hon biter (oftast) och brukar va redo med tummen på hennes haka så hon inte kan bita till

• moen
    Nmg skrev 2017-01-10 10:37:10 följande:

Men aj haha det måste göra super ont de är ju såå vassa.

Förresten ska man byta nappa när de börjar få tänder ?

Haha ja de gör fruktansvärt ont :'D

Byta nappar? Hmh har jag inte hört eller tänkt på :D vi kör på med samma sort som hon hade innan :) bara bytt ut så de känns fräscht
  • Misszandra

Ni som har bebisar som fått 5månaders vaccinet, hur reagerade dom på det?

Min pojk blev 5 månader de. 1 januari men vi var inte hemma så han fick vaccinet igår. Och när det gavs gick det jättebra, satt hos pappa och grät lite när hon spruta in det men blev tyst så fort han kom till mig efteråt.

Men redan igårkväll så fick han hög feber och var så otroligt ledsen och gnällig för precis allt. Och vi har inte sovit många minuter inatt då han vaknat och gråtit mkt. Detta har aldrig hänt förut, att han inte sover på natten så jag undrar hur ni hade det?

Svar på tråden BF Augusti 2016