• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Moorii

Fast oavsett så tycker jag inte det är ok att skita i er på det sättet. Hoppas iallafall att ni reder ut det hela på bästa sätt, att ni förstår varandra!

Åh, jag har också fått tillbaka mensen, fast den var INTE som vanligt. Hade mensvärk i över en vecka, trodde först jag var gravid, men det var jag inte (puh). Sen kom den, men bara under en dag. Tar väl ett tag innan den är som den ska antar jag.

• Hazel Grace

Nej det var taskigt. Och han har erkänt det och bett om ursäkt. Redde ut mycket idag som låg och grodde, det var skönt. Vi har en tendens att motarbeta varandra istället för att prata när något händer och kör silence-treatment och det är så fel. Måste bryta mönstret och börja kunna diskutera saker utan att bli osams.

Men nu är vi på samma sida iaf. Genompratat ordentligt och förlåtet, så nu är det bra och kommer inte upprepas.

• moen

Va skönt Hazel! Det är bra att prata :) min sambo är likadan. Säger inget om något är fel, och frågar man så sluter han sig som en mussla. Jag är motsatsen och öppnar munnen för snabbt utan att egentligen ha tänkt ut nåt. Och tänker jag ut vad jag ska säga så kommer det något helt annat från min mun ändå. Så blir verkligen jättefel.. jag går på hårt och då får jag inte ur honom ett endaste ord D:

Vad jobbigt för er med mensen! Min har inte kommit än. Jag vill ha men samtidigt inte.. har mensvärk till och från men de har jag haft i flera månader

• moen

Får jag fråga något mer personligt? Har ni sex? Asså jag känner mig så dålig.. vet att han vill men vi får bara till det en gång i månaden. Jag känner mig helt ointresserad, förutom den där gången i månaden! Pratade med en annan mamma och hon hade inte haft en endaste gång efter att deras bebis kom och det va 9 månader sen. Har pratat med sambon om det och han bara skrattar och säger att han inte vill pressa mig, men jag pressar mig själv :S

• Nmg

Nja? Inte så mycket, Max 3 ggr i månaden.

moen skrev 2017-02-04 08:32:46 följande:

Får jag fråga något mer personligt? Har ni sex? Asså jag känner mig så dålig.. vet att han vill men vi får bara till det en gång i månaden. Jag känner mig helt ointresserad, förutom den där gången i månaden! Pratade med en annan mamma och hon hade inte haft en endaste gång efter att deras bebis kom och det va 9 månader sen. Har pratat med sambon om det och han bara skrattar och säger att han inte vill pressa mig, men jag pressar mig själv :S

• Moorii
    Nmg skrev 2017-02-04 17:08:03 följande:

Nja? Inte så mycket, Max 3 ggr i månaden.

Samma här, blir 1-2 ggr i månaden, fast tog ett bra tag innan vi ens kom till den mängden. Har hört att amningen ska döda lusten och det har då verkligen stämt för min del. Försöker inte stressa över det, och min man är väldigt tålmodig.
  • Misszandra
    Moorii skrev 2017-02-04 17:44:01 följande:
    Samma här, blir 1-2 ggr i månaden, fast tog ett bra tag innan vi ens kom till den mängden. Har hört att amningen ska döda lusten och det har då verkligen stämt för min del. Försöker inte stressa över det, och min man är väldigt tålmodig.
    Åh, det stämmer nog in på mig också. Känns bara jobbigt av nån anledning, just att ens bröst är mat åt lillen och att jag verkligen har noll lust. Känner också att jag pressar mig själv, men det händer inte oftare för det.

Jag tror nog att man får acceptera att det kan va så ett bra tag till. Min sambo säger inte så mkt förutom att jag känner honom, och han som vilken man som helst vill väl ha sex oftare. Det var nog roligare när man försökte bli gravida xD
  • moen

Haha Nmg, det är ju ofta ;) xD

Vi va mer aktiva i början men nu när jag insett att jag måste ha min mens för att bli gravid så då är ja inte lika intresserad :'D

Som du säger misszandra, man får bara acceptera. Visst vill han väl va oftare som alla andra men han säger art han väntar :) att han inte "bryr sig", antagligen för att va snäll.. han vet att om jag blir pressad blir det ännu mindre hah!

• Nmg

Haha Ofta

Jag ammade inte så det tog inte då lång tid innan man va "sugen" men det dröjde länge innan jag vågade pga min sfinkserruptur

• Zarizen

Här ammas det för fullt + att min bebis äter flera ggr på nätterna och sover bredvid så deg lyser med sin frånvaro. Har Zero lust ska jag säga... borde väl komma tillbaks när man drar ner på amningen? Ammar liksom ca 9ggr/dygn än..

Svar på tråden BF Augusti 2016