• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Misszandra
    Nmg skrev 2017-02-20 09:45:26 följande:

Alltså hur har era barn varit när tänderna kommit? Vi har det så jobbigt här jag blir galen på detta snart!!!

Min kille är 5,5 mån. När han ca knappt 3 mån kom 2 tänder samtidigt där nere det ca gnäll och skrik i 3 v. När jag trodde att det lugnat sig( var lugnt 2 v) så började det igen, gnääälllll skrik och knappt så han sover under dagen. Igår var hab lös i magen och så kände jag på tandköttet att det är svullet igen det verkar var tänderna som kommer 9-11 mån som är på gång! Helt sjukt. Stackarn måste ha så obt men jag vet inte va jag ska göra snart. Han har bitringar kalla och vanliga, har gett han alvedon nu, kylande gel på tandköttet men det gnälls så in i h*lvete. Tack o lov sover han rätt bra under natten men kan inte sova under dagen. Igår sov han 2,5 Tim på 12 timmar. Han var alltså vaken 14:30-21:30. Han kan inte sova när jag försöker lägga han då ligger han o vrider o vänder på sig, ser att han nästan blundar men han bökar så mycket så han kommer inte till ro. Han sover inte i vagnen heller, han skrek typ2 tinmar i vagnen igår vägrade somna.

Jag förstår att det måste göra så ont på honom men jag känner att jag inte orkar höra detta gnäll och skrik nåt mer.Det är helt sjukt!!! När han inte sover så blir han såklart övertrött och då skriks det ännu mer.... Pust...

Min har inte fått tänder än. Men tänk också på att runt den tiden har de även en utvecklingsfas så det är kanske dubbelt upp för honom. Min pojkes tandkött har varit sjukt hårt ett bra tag nu och nu har han börjat klaga och gnälla så sjukt mkt, blir också galen. Dock ska han inte vara i nån fas, kanske är tänder då? Måtte de komma snabbt isåfall.
  • Mulan91
    Nmg skrev 2017-02-20 09:45:26 följande:

Alltså hur har era barn varit när tänderna kommit? Vi har det så jobbigt här jag blir galen på detta snart!!!

Min kille är 5,5 mån. När han ca knappt 3 mån kom 2 tänder samtidigt där nere det ca gnäll och skrik i 3 v. När jag trodde att det lugnat sig( var lugnt 2 v) så började det igen, gnääälllll skrik och knappt så han sover under dagen. Igår var hab lös i magen och så kände jag på tandköttet att det är svullet igen det verkar var tänderna som kommer 9-11 mån som är på gång! Helt sjukt. Stackarn måste ha så obt men jag vet inte va jag ska göra snart. Han har bitringar kalla och vanliga, har gett han alvedon nu, kylande gel på tandköttet men det gnälls så in i h*lvete. Tack o lov sover han rätt bra under natten men kan inte sova under dagen. Igår sov han 2,5 Tim på 12 timmar. Han var alltså vaken 14:30-21:30. Han kan inte sova när jag försöker lägga han då ligger han o vrider o vänder på sig, ser att han nästan blundar men han bökar så mycket så han kommer inte till ro. Han sover inte i vagnen heller, han skrek typ2 tinmar i vagnen igår vägrade somna.

Jag förstår att det måste göra så ont på honom men jag känner att jag inte orkar höra detta gnäll och skrik nåt mer.Det är helt sjukt!!! När han inte sover så blir han såklart övertrött och då skriks det ännu mer.... Pust...

Min lille fick tänder när han var 4 månader. Märkte det knappt förrän han gapade och då såg jag att dom va på väg. Min son e speciell haha har varit väldigt krävande från början. Han vill bli buren mest hela tiden och helst av mig. Han har varit svår att natta sen början, mycket bök och gnäll innan han äntligen somnar. Inte förrän nu har det lugnat sig. När tänderna kom blev han väl lite extra gnällig, han kunde klaga även i min famn. D va under några dagar, dom nätterna sov han dåligt. Han låg o vred på sig och gnällde till men vaknade inte riktigt. Han ville amma konstant -_-

Dom övre tänderna har inte kommit än:) kämpa på det går över snabbare än du tror! <3 sover han o bärsjal eller nåt då? Han e nog jätte ledsen och behöver mycket närhet. Skönt att han sover under natten iaf! Så du får lite sömn åtminstone. Hang in there!
  • Zarizen
    moen skrev 2017-02-20 10:30:26 följande:

Jag är lite intresserad :D funderat på någon sele el så men gillar inte riktigt. Gillar att skala mer. Hur mycket säljer du den för? Och vad är det för färg?

Köpte den för 600:- och har använt den Max 5ggr. Så tänkte 400:- + frakt. Den är svart och rosa och svart ring. Kan skicka bild! Vad har du för mail/mobilnummer?
  • moen
    Zarizen skrev 2017-02-20 17:30:57 följande:

Köpte den för 600:- och har använt den Max 5ggr. Så tänkte 400:- + frakt. Den är svart och rosa och svart ring. Kan skicka bild! Vad har du för mail/mobilnummer?

Okej pratade med sambon när han kom hem och han tyckte vi skulle vänta då hans plastbror ev hade en sele :O tack ändå!
  • Nmg

Mulan och misszandra-

Ja det är nog 5-årsfas och tänder och närhetsbehov men tycker han sover extremt lite. Är det normalt att gå från att sova 6 timmar under dagarna till knappt 2? Igår sov han 2,5 timme på 14 timmar. Hahah sjukt jobbigt

• Nmg

Jag måste bara fråga hur ni gör med besök numera när barnen har blivit äldre (ni som bor i samma stad) hur ofta träffar ni barnets mormor/farmor ? Har ni egna mor och farföräldrar i livet som Oxå träffar era barn?

Anledningen till att jag undrar är För att min mans mormor tjatar heeeela tiden att hon inte får träffa bebisen (de träffas typ varannan vecka) hon kan ringa och säga att hon kollar på hans foto varje dag och att det värker i hjärtat att inte träffa honom oftare. Jag blir snart galen på detta! De var här allihopa för några dagar sen på kalas och sonen sov, de var de här i nästan 3 timmar och väntade på att han skulle vakna. Jag höll

På att få nåt fel kan jag lova. Vi hade Även annat folk på besök som inte hade sittplats så när de andra kom så var det dags för de att gå tycker jag men nä de satt kvar och väntade . Min mans föräldrar träffar honom minst 1 gång i veckan ca 2 timmar varje gång. Min pappa träffar honom om vi äter lunch ute när pappa är

Ledig. Min mamma kan jag träffa ute ibland går jag förbi hennes jobb typ 20 min och hälsar på.

Mina svärföräldrar har inte varit barnvakt än och häromdagen sa de att grannen säljer lite saker som nenes barnbarn inte använder så de tänkte köpa en resesäng. What?!! De har alltså inget annat barnbarn utan ska enbart köpa en säng och ha hemma för vårt barn. De har alltså inte varit barnvakt en endaste minut och tror art han kommer sova där snart? Tycker det känns lite psykopatiskt att göra ett rum åt honom där faltiskt.

Har sagt till min man oxåDet här med att hans mormor väl Träffa barnet oftare och att jag blir stressad av allas krav och hab sa att vi inte ska lyssna på henne hon ät ca 90 år och klagar på allt. Men hon säger ju det varje gång vi ses, svårt att inte lyssna? Och varje gång vi ses så säger hon " han är ju så lik dig" med en negativ ton. Så jag frågade henne sist om det var negativt av barnet var likt mig? Då sa hon att hon hade velat att barnet hade varit mer liksin pappa oxåJa men absolut jag ska stoppa tillbaka honom i min mage och göra om hans utseende.... Blir tokig på tanten!

• Zarizen
    Nmg skrev 2017-02-21 10:49:04 följande:

Jag måste bara fråga hur ni gör med besök numera när barnen har blivit äldre (ni som bor i samma stad) hur ofta träffar ni barnets mormor/farmor ? Har ni egna mor och farföräldrar i livet som Oxå träffar era barn?

Anledningen till att jag undrar är För att min mans mormor tjatar heeeela tiden att hon inte får träffa bebisen (de träffas typ varannan vecka) hon kan ringa och säga att hon kollar på hans foto varje dag och att det värker i hjärtat att inte träffa honom oftare. Jag blir snart galen på detta! De var här allihopa för några dagar sen på kalas och sonen sov, de var de här i nästan 3 timmar och väntade på att han skulle vakna. Jag höll

På att få nåt fel kan jag lova. Vi hade Även annat folk på besök som inte hade sittplats så när de andra kom så var det dags för de att gå tycker jag men nä de satt kvar och väntade . Min mans föräldrar träffar honom minst 1 gång i veckan ca 2 timmar varje gång. Min pappa träffar honom om vi äter lunch ute när pappa är

Ledig. Min mamma kan jag träffa ute ibland går jag förbi hennes jobb typ 20 min och hälsar på.

Mina svärföräldrar har inte varit barnvakt än och häromdagen sa de att grannen säljer lite saker som nenes barnbarn inte använder så de tänkte köpa en resesäng. What?!! De har alltså inget annat barnbarn utan ska enbart köpa en säng och ha hemma för vårt barn. De har alltså inte varit barnvakt en endaste minut och tror art han kommer sova där snart? Tycker det känns lite psykopatiskt att göra ett rum åt honom där faltiskt.

Har sagt till min man oxåDet här med att hans mormor väl Träffa barnet oftare och att jag blir stressad av allas krav och hab sa att vi inte ska lyssna på henne hon ät ca 90 år och klagar på allt. Men hon säger ju det varje gång vi ses, svårt att inte lyssna? Och varje gång vi ses så säger hon " han är ju så lik dig" med en negativ ton. Så jag frågade henne sist om det var negativt av barnet var likt mig? Då sa hon att hon hade velat att barnet hade varit mer liksin pappa oxåJa men absolut jag ska stoppa tillbaka honom i min mage och göra om hans utseende.... Blir tokig på tanten!

Oj det var mycket ni träffar era släktingar! Skulle inte jag orka med, haha. Jag gillar att va själv

Vi träffar B's farmor och farfar kanske varannan helg när vi åker dit och äter mat. De kommer aldrig hit och hälsar på. B's faster bryr sig föga om att hon fått ett syskonbarn så hon är aldrig här. B's mormor och morfar träffar vi dock flera ggr i veckan då de är de som är barnvakt om det är ngt jag ska på och de hälsar på samt att vi är där nån gång i veckan. B's moster med barn träffar vi ca 1-2 ggr i veckan och B's morbror med familj kanske en gång varannan månad..
  • Nmg

Men Åhhh

Så skulle jag oxå vilja ha det. Orkar inte träffa de varend vecka!! Och varje gång de kommer är de här 2 timmar, inte nån snabbtitt liksom.

Har inte vågat ha barnvakt så mycket än pga det jag skrivit om förut. Frågar jag mamma eller syrran blir svärföräldrarna sur. Önskar att de kunde pka utomlands några månader så man slapp se dem.

Zarizen skrev 2017-02-21 13:12:00 följande:

Oj det var mycket ni träffar era släktingar! Skulle inte jag orka med, haha. Jag gillar att va själv

Vi träffar B's farmor och farfar kanske varannan helg när vi åker dit och äter mat. De kommer aldrig hit och hälsar på. B's faster bryr sig föga om att hon fått ett syskonbarn så hon är aldrig här. B's mormor och morfar träffar vi dock flera ggr i veckan då de är de som är barnvakt om det är ngt jag ska på och de hälsar på samt att vi är där nån gång i veckan. B's moster med barn träffar vi ca 1-2 ggr i veckan och B's morbror med familj kanske en gång varannan månad..

• Misszandra

Jag vänder mig till er vars barn fått tänder.

- Fick de diarré innan tanden syntes?

Min son har inte haft lös avföring på över 1,5 månad. Utan, sen vi började med mat har den varit väldigt fast. Och idag, när han vaknade hade han fått diarré. Tandköttet är väldigt hårt och spänt. Men det har det varit ett bra tag, möjligtvis att det är en liten bula nu som inte funnits innan.

Kan de vara tand på G? Ni med erfarenhet.
    Han har varit så otroligt gnällig i typ 3 dagar nu också.

• Zarizen
    Misszandra skrev 2017-02-22 09:04:32 följande:

Jag vänder mig till er vars barn fått tänder.

- Fick de diarré innan tanden syntes?

Min son har inte haft lös avföring på över 1,5 månad. Utan, sen vi började med mat har den varit väldigt fast. Och idag, när han vaknade hade han fått diarré. Tandköttet är väldigt hårt och spänt. Men det har det varit ett bra tag, möjligtvis att det är en liten bula nu som inte funnits innan.

Kan de vara tand på G? Ni med erfarenhet.

Han har varit så otroligt gnällig i typ 3 dagar nu också.

Kan nog vara tänder på G. Hos B var han gnällig och dreglade enormt ett tag innan tanden sprack igenom. Ännu värre just innan de kom. Nu har han 4 tänder, 2 uppe och 2 nere samt en massa dreglande så det är nog fler på G. Har oxå varit lös i magen emellanåt.
Svar på tråden BF Augusti 2016