• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen
    Misszandra skrev 2017-02-22 09:04:32 följande:

Jag vänder mig till er vars barn fått tänder.

- Fick de diarré innan tanden syntes?

Min son har inte haft lös avföring på över 1,5 månad. Utan, sen vi började med mat har den varit väldigt fast. Och idag, när han vaknade hade han fått diarré. Tandköttet är väldigt hårt och spänt. Men det har det varit ett bra tag, möjligtvis att det är en liten bula nu som inte funnits innan.

Kan de vara tand på G? Ni med erfarenhet.

Han har varit så otroligt gnällig i typ 3 dagar nu också.

Japp lös i magen! Kan komma en släng feber också och detta eviga dreglande.. min lilla fick sina 2 första vid ca 3 månader. Sen ca 4 har hon haft en på gång som aldrig vill komma upp. Vet att med sambons lillebror fick de skära upp tandköttet för varje tand för tandköttet va för hårt :O
  • moen
    Nmg skrev 2017-02-21 10:49:04 följande:

Jag måste bara fråga hur ni gör med besök numera när barnen har blivit äldre (ni som bor i samma stad) hur ofta träffar ni barnets mormor/farmor ? Har ni egna mor och farföräldrar i livet som Oxå träffar era barn?

Anledningen till att jag undrar är För att min mans mormor tjatar heeeela tiden att hon inte får träffa bebisen (de träffas typ varannan vecka) hon kan ringa och säga att hon kollar på hans foto varje dag och att det värker i hjärtat att inte träffa honom oftare. Jag blir snart galen på detta! De var här allihopa för några dagar sen på kalas och sonen sov, de var de här i nästan 3 timmar och väntade på att han skulle vakna. Jag höll

På att få nåt fel kan jag lova. Vi hade Även annat folk på besök som inte hade sittplats så när de andra kom så var det dags för de att gå tycker jag men nä de satt kvar och väntade . Min mans föräldrar träffar honom minst 1 gång i veckan ca 2 timmar varje gång. Min pappa träffar honom om vi äter lunch ute när pappa är

Ledig. Min mamma kan jag träffa ute ibland går jag förbi hennes jobb typ 20 min och hälsar på.

Mina svärföräldrar har inte varit barnvakt än och häromdagen sa de att grannen säljer lite saker som nenes barnbarn inte använder så de tänkte köpa en resesäng. What?!! De har alltså inget annat barnbarn utan ska enbart köpa en säng och ha hemma för vårt barn. De har alltså inte varit barnvakt en endaste minut och tror art han kommer sova där snart? Tycker det känns lite psykopatiskt att göra ett rum åt honom där faltiskt.

Har sagt till min man oxåDet här med att hans mormor väl Träffa barnet oftare och att jag blir stressad av allas krav och hab sa att vi inte ska lyssna på henne hon ät ca 90 år och klagar på allt. Men hon säger ju det varje gång vi ses, svårt att inte lyssna? Och varje gång vi ses så säger hon " han är ju så lik dig" med en negativ ton. Så jag frågade henne sist om det var negativt av barnet var likt mig? Då sa hon att hon hade velat att barnet hade varit mer liksin pappa oxåJa men absolut jag ska stoppa tillbaka honom i min mage och göra om hans utseende.... Blir tokig på tanten!

Träffar hennes mormor/morfar/ena morbror kanske en gång varannan månad (observera att dom bor ca 15 min ifrån....!) för att dom helt enkelt är ganska ointresserade. Hon har träffat sin andra morbror EN gång vid 6 månader (han bor ca 5h bort) och det kommer jag aldrig förlåta honom för. Faster (bor i annan stad) och farbröderna 1 gång varje/varannan månad om inte mer sällan eftersom dom är ointresserades och har sina egna liv att tänka på. Farfar med fru 1 gång/månad och farmor kommer varje vecka och hjälper till med lite avlastning och städar alt. håller henne så jag kan städa :) tycker det är skönt med sambons familj för egentligen gillar jag dom inte, förutom hennes farmor. Men att min familj är så onitresserad gör mig ledsen. Min mormor träffar vi kanske 1 gång/halvår och min morfar (som bor i sitt hemland) och farmor (som bor i en annan stad) har hon aldrig träffat.

Sambons mormor (bor i annan stad) kollar på bilder varje dag och tjatar som för dig, men henne träffar vi också väldigt sällan. Typ vart 3e månad. Sambons morfar (bor i annan stad) har hon aldrig träffat.

Märkte nu att jag bara rabblade upp massa ointressant. Hoppas du orkade läsa haha..! xD och hände med..
  • Misszandra
    moen skrev 2017-02-22 10:27:01 följande:
    Japp lös i magen! Kan komma en släng feber också och detta eviga dreglande.. min lilla fick sina 2 första vid ca 3 månader. Sen ca 4 har hon haft en på gång som aldrig vill komma upp. Vet att med sambons lillebror fick de skära upp tandköttet för varje tand för tandköttet va för hårt :O
    Han har bajsat löst två gånger idag nu. Nyss var de typ vatten/slem. Som innan han fick fast föda typ. Han sover mer, är mer trött än vanligt. Kanske ska ta tempen. Dock inte märkt att han är varmare än vanligt. Kanske för man inte känt efter.

Men usch, stackare. Jag hoppas verkligen inte på något sånt. Känns ju jättehemskt :((
  • moen
    Misszandra skrev 2017-02-22 11:41:09 följande:

Han har bajsat löst två gånger idag nu. Nyss var de typ vatten/slem. Som innan han fick fast föda typ. Han sover mer, är mer trött än vanligt. Kanske ska ta tempen. Dock inte märkt att han är varmare än vanligt. Kanske för man inte känt efter.

Men usch, stackare. Jag hoppas verkligen inte på något sånt. Känns ju jättehemskt :((

Men liten :/ hoppas han blir bättre och om det är tänder, att som tittar fram snabbt!

Ja, stackars! Urs känns jättejobbigt att behöva skära. Han fick även öroninflammation för varje tand.. fy fan! :O
  • Misszandra
    moen skrev 2017-02-22 12:02:12 följande:
    Men liten :/ hoppas han blir bättre och om det är tänder, att som tittar fram snabbt!

Ja, stackars! Urs känns jättejobbigt att behöva skära. Han fick även öroninflammation för varje tand.. fy fan! :O
    Jag hoppas de också. Så han slipper detta. Ammar du? Är det jobbigt med amning när de fått tänder? Känns som det kommer bli jobbigt, men detta väl hur han använder som nya tand isåfall?

Amen, usch. Vilken otur lillen hade. Stackars honom, tur han inte minns iallafall :))
  • moen
    Misszandra skrev 2017-02-22 12:11:28 följande:

Jag hoppas de också. Så han slipper detta. Ammar du? Är det jobbigt med amning när de fått tänder? Känns som det kommer bli jobbigt, men detta väl hur han använder som nya tand isåfall?

Amen, usch. Vilken otur lillen hade. Stackars honom, tur han inte minns iallafall :))

Japp ja ammar fortfarande :) ibland när hon är på bushumör biter hon mig. Gör svinont men om jag håller mig från att skratta åt hennes glada men osäkra leende och försöker ignorera istället tappar hon intresset ganska snabbt :'D säger jag aj där emot.. då är det hel kul enligt hennne D:
  • Moorii

Här har det börjat komma upp en tand och en till är nog på väg misstänker vi, mycket gnäll och svårt att komma till ro just nu. Då första tanden skulle komma var han extra gnällig och gråtit på kvällarna, så vi fick ge Alvedon. Han dreglade mer än vanligt och tempen var ungefär en grad högre än den brukar, märkte dock ingen skillnad på bajset, men det är väl olika det där. Har hört av andra att tandköttet ska bli svullet och lite mjukt när en tand är på väg, men vet inte om det stämmer?

• moen
    Moorii skrev 2017-02-22 12:26:30 följande:

Här har det börjat komma upp en tand och en till är nog på väg misstänker vi, mycket gnäll och svårt att komma till ro just nu. Då första tanden skulle komma var han extra gnällig och gråtit på kvällarna, så vi fick ge Alvedon. Han dreglade mer än vanligt och tempen var ungefär en grad högre än den brukar, märkte dock ingen skillnad på bajset, men det är väl olika det där. Har hört av andra att tandköttet ska bli svullet och lite mjukt när en tand är på väg, men vet inte om det stämmer?

Det är nog helt olika för alla :) min fick vitt tandkött där tänderna kom (tanden pressar undan blodet) och stenhårt, men svullet, som en knöl
  • moen

Måste fråga, har ni fortfarande foglossning? Jag har inte känt av foglossningen sen jag födde. Försvann ganska direkt. Men den kom tillbaka från ingenstans för några dagar sen. Har inte gjort något speciellt. Blir helt nojig! Wtf?!

Svar på tråden BF Augusti 2016