• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Här är det oxå mycket dreggel samt lös i magen för 2 dagar sen (men igår

Hård i magen) Så det är nog mer tänder på G. Samt gnällig

• Nmg

Ok

Känns som att det bara är vi som träffa våra väldigt ofta. Ganska tidskrävande....

moen skrev 2017-02-22 10:37:48 följande:

Träffar hennes mormor/morfar/ena morbror kanske en gång varannan månad (observera att dom bor ca 15 min ifrån....!) för att dom helt enkelt är ganska ointresserade. Hon har träffat sin andra morbror EN gång vid 6 månader (han bor ca 5h bort) och det kommer jag aldrig förlåta honom för. Faster (bor i annan stad) och farbröderna 1 gång varje/varannan månad om inte mer sällan eftersom dom är ointresserades och har sina egna liv att tänka på. Farfar med fru 1 gång/månad och farmor kommer varje vecka och hjälper till med lite avlastning och städar alt. håller henne så jag kan städa :) tycker det är skönt med sambons familj för egentligen gillar jag dom inte, förutom hennes farmor. Men att min familj är så onitresserad gör mig ledsen. Min mormor träffar vi kanske 1 gång/halvår och min morfar (som bor i sitt hemland) och farmor (som bor i en annan stad) har hon aldrig träffat.

Sambons mormor (bor i annan stad) kollar på bilder varje dag och tjatar som för dig, men henne träffar vi också väldigt sällan. Typ vart 3e månad. Sambons morfar (bor i annan stad) har hon aldrig träffat.

Märkte nu att jag bara rabblade upp massa ointressant. Hoppas du orkade läsa haha..! xD och hände med..

• moen
    Nmg skrev 2017-02-22 14:24:47 följande:

Ok

Känns som att det bara är vi som träffa våra väldigt ofta. Ganska tidskrävande....

Ja :) men hennes farmor och farfar skulle va här varje dag om de fick välja. Men jag har sagt att jag inte vill, speciellt inte min svärfar.. fy va jag ogillad honom hah! Sambon med..
  • Moorii
    moen skrev 2017-02-22 12:45:31 följande:

Måste fråga, har ni fortfarande foglossning? Jag har inte känt av foglossningen sen jag födde. Försvann ganska direkt. Men den kom tillbaka från ingenstans för några dagar sen. Har inte gjort något speciellt. Blir helt nojig! Wtf?!

Ja! Samma här, försvann några veckor efter förlossningen, men den senaste veckan har jag känt av i höfterna och i ländryggen däromkring. Fattar inte heller varför! Undrar om mensen är på gång kanske, men varför skulle man få foglossning i samband med den?
  • moen
    Moorii skrev 2017-02-23 08:54:06 följande:

Ja! Samma här, försvann några veckor efter förlossningen, men den senaste veckan har jag känt av i höfterna och i ländryggen däromkring. Fattar inte heller varför! Undrar om mensen är på gång kanske, men varför skulle man få foglossning i samband med den?

Ja, jag tänkte också att det va mens på G för har haft mensvärk också men håller med om att det låter konstigt att få foglossning med mensen? :S jag har på högersidan i svanskotan, där jag hade som mest problem när jag va gravid
  • Hazel Grace

Jag har trott det är tänder på gång här hur länge som helst men det kommer inga. Extremt mycket dreggel på den här lilla! Tuggar på a l l t och vi byter dreggellapp minst tre gånger per dag. Kan inte säga att jag tycker det är hårt eller ser ut som att det på väg heller. Men men det kommer väl så småningom :)

Träffa släkt gör vi inte så ofta. Svärföräldrarna som bor tio minuter bort är aldrig här men vi är där någon gång var tredje vecka kanske. Lillens farbror har vi träffat två tre gånger sen han föddes typ, han har nyss fått bebis själv också. Mina föräldrar bor ett par timmar bort och vi ses varannan månad ungefär. Min mormor dog förra helgen och henne hann vi bara träffa en gång över jul. Så glad att hon fick träffa honom iaf! Mina syskon träffar vi inte så ofta heller. Vid högtider och födelsedagar mest. Hade gärna sett oftare men dom har tre och två barn och bor långt bort så det blir bara så. Hade jag haft bättre ekonomi hade jag rest dit då och då. Min ena bror har aldrig träffat min son, men han bor i Australien så han är förlåten :) Skypear nån gång sådär iaf

Har ni fått mensen tillbaka? Jag har haft små blödningar i en månad nu och börjar bli redigt trött på det.

• Mulan91

Nu är det tänder på G här också. Ha ha jag trodde att det skulle dröja men nej nej. Det går bra nu i alla fall lite mer gnäll än vanligt.

Min mens har inte dykt upp än. Ibland så kan jag känna att det verkar lite men ändå kommer ingenting jag kan tänka mig att det dyker upp när jag börja amma lite mindre i samband med mer barnmat

• moen
    Hazel Grace skrev 2017-02-23 22:19:21 följande:

Jag har trott det är tänder på gång här hur länge som helst men det kommer inga. Extremt mycket dreggel på den här lilla! Tuggar på a l l t och vi byter dreggellapp minst tre gånger per dag. Kan inte säga att jag tycker det är hårt eller ser ut som att det på väg heller. Men men det kommer väl så småningom :)

Träffa släkt gör vi inte så ofta. Svärföräldrarna som bor tio minuter bort är aldrig här men vi är där någon gång var tredje vecka kanske. Lillens farbror har vi träffat två tre gånger sen han föddes typ, han har nyss fått bebis själv också. Mina föräldrar bor ett par timmar bort och vi ses varannan månad ungefär. Min mormor dog förra helgen och henne hann vi bara träffa en gång över jul. Så glad att hon fick träffa honom iaf! Mina syskon träffar vi inte så ofta heller. Vid högtider och födelsedagar mest. Hade gärna sett oftare men dom har tre och två barn och bor långt bort så det blir bara så. Hade jag haft bättre ekonomi hade jag rest dit då och då. Min ena bror har aldrig träffat min son, men han bor i Australien så han är förlåten :) Skypear nån gång sådär iaf

Har ni fått mensen tillbaka? Jag har haft små blödningar i en månad nu och börjar bli redigt trött på det.

Haha byta dregglis 3 gånger per dag tycker jag låter lyxigt :'D haha! Har alltid bytt en gång i timmen om inte två gånger i timmen! Vart jag än går tar jag med ALLA jag kan hitta som är rena (har ca 15-20 st). Blir helt galen..

Ingen mens än :/ inte ens en liten blödning
  • Moorii

Haha, jag tycker det låter lyxigt att kunna använda dregglis överhuvudtaget! Plutten tycker dom är väldigt roliga att slita i och får loss dom på nolltid.. Så vi kör utan, får torka hans haka ett antal gånger under dagen dock ^^

• moen
    Moorii skrev 2017-02-24 19:42:04 följande:

Haha, jag tycker det låter lyxigt att kunna använda dregglis överhuvudtaget! Plutten tycker dom är väldigt roliga att slita i och får loss dom på nolltid.. Så vi kör utan, får torka hans haka ett antal gånger under dagen dock ^^

Haha ojdå ja de är ju jobbigt xD Springa efter och torka som en galning! Min lilla är van med dregglis. Vi började redan när hon va någon månad för att skydda henne så gott det gick mot kaskadkräkningarna.. :D
Svar på tråden BF Augusti 2016