• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Moorii
    moen skrev 2017-02-24 20:30:50 följande:

Haha ojdå ja de är ju jobbigt xD Springa efter och torka som en galning! Min lilla är van med dregglis. Vi började redan när hon va någon månad för att skydda henne så gott det gick mot kaskadkräkningarna.. :D

Ja, då är det väl som vilket annat plagg som helst för henne :) vår lille började inte dregla förrän han var tre månader och kräktes nästan inte alls innan dess heller, så vi började inte förrän då med dregglis. Funkade bra i typ 1,5 månad iallafall, alltid nåt :D
  • Nmg

Ja jag är jättenoga med att torka hakan när vi går ut, fuktig och blöt hals kombinerad med kyla är inte bra haha

Jag har köpt dregglisar med knappar de sitter bra de kan han inte dra av. De med kardborre åker av snabbt hahah

• moen
    Nmg skrev 2017-02-26 21:47:39 följande:

Ja jag är jättenoga med att torka hakan när vi går ut, fuktig och blöt hals kombinerad med kyla är inte bra haha

Jag har köpt dregglisar med knappar de sitter bra de kan han inte dra av. De med kardborre åker av snabbt hahah

Ja, men precis! Vi kör på Pippi dregglisar dom har knappar :)

Uff ja! Vill inte att hon blir sjuk :/ ska gå till vårdcentralen idag på deras drop in och är jätterädd för att vi ska bli smittade med nåt. Sjuk bebis är det sista jag vill ha! men måste gå ändå :(
  • moen

Hur många gånger ammar ni nu på en dag? Jag har inte räknat själv men tänkte göra det då jag tror att vi bra ammade 4 gånger "ordentligt" igår. Försöker amma henne när jag känner att jag behöver men då blir hon bara arg. På nätterna ammar hon gärna men tror mer för att det är mysigt. Hon ammar även när hon ska sova men inte jättegärna. Blev faktiskt lite ledsen när jag kom på det för ja vill ju amma länge :( hon äter inte så mycket mat heller. Ger henne gröt till frukost, oftast med frukt. Hon får lunch men då äter hon bara några skedar och sen vill hon inte ha mer. Ibland smakar hon något på eftermiddagen och om hon inte känns nöjd på kvällen kan hon få gröt/välling. Hon äter aldrig upp, även fast det är en "rekommenderad" mängd för hennes ålder. Hon får oftast alltid kväljningar i slutet av måltiden :S trodde först att hon tyckte det va äckligt men jag vet inte längre..

• Moorii

Oftast ammar jag mellan lunch och middag och så när han ska sova, sen kanske två - tre gånger på natten, så det har trappas ner fort! Han älskar verkligen gröt och frukt, vanlig mat är inte lika gott, men han äter ändå. Till lunch äter han bara en halv burk för hans ålder, plus frukt till efterrätt, men han verkar nöjd på det, så han kanske inte behöver mer just nu? Han får iofs frukost kl nio (ammar strax innan han vaknar vid 7) och lunch 11:30, så kanske inte hunnit bli så hungrig. Blir väl en hel burk sen, när han slutar amma helt och äter frukost tidigare.

Vad jobbigt att hon inte vill äta ordentligt! Vet inte om jag har några bra tips, bortsett från att kanske fortsätta prova nya saker och se om det är något särskilt hon gillar? Går hon upp i vikt som hon ska då?

• moen
    Moorii skrev 2017-02-27 16:01:15 följande:

Oftast ammar jag mellan lunch och middag och så när han ska sova, sen kanske två - tre gånger på natten, så det har trappas ner fort! Han älskar verkligen gröt och frukt, vanlig mat är inte lika gott, men han äter ändå. Till lunch äter han bara en halv burk för hans ålder, plus frukt till efterrätt, men han verkar nöjd på det, så han kanske inte behöver mer just nu? Han får iofs frukost kl nio (ammar strax innan han vaknar vid 7) och lunch 11:30, så kanske inte hunnit bli så hungrig. Blir väl en hel burk sen, när han slutar amma helt och äter frukost tidigare.

Vad jobbigt att hon inte vill äta ordentligt! Vet inte om jag har några bra tips, bortsett från att kanske fortsätta prova nya saker och se om det är något särskilt hon gillar? Går hon upp i vikt som hon ska då?

Oj en halv burk + efterätt :O Här äter hon bara några skedar sen ska hon inte ha mer. Vi testar en burk på 3 dagar sen får jag kasta ungefär hälften..

Ska till BVC för extra vägning och mätning på onsdag. Blir orolig över att hon äter så dåligt.. hoppas hon växer som hon ska :S Sist vi va på BVC hade hon bara vuxit 5 mm från 5 månader till 6 månader men dom misstänkte att det blivit en felmätning vid 5 månader
  • Moorii
    moen skrev 2017-02-27 19:52:07 följande:

Oj en halv burk + efterätt :O Här äter hon bara några skedar sen ska hon inte ha mer. Vi testar en burk på 3 dagar sen får jag kasta ungefär hälften..

Ska till BVC för extra vägning och mätning på onsdag. Blir orolig över att hon äter så dåligt.. hoppas hon växer som hon ska :S Sist vi va på BVC hade hon bara vuxit 5 mm från 5 månader till 6 månader men dom misstänkte att det blivit en felmätning vid 5 månader

Kanske är mycket ändå! Så jobbigt att hon inte verkar ha någon matlust :/

Hmm, vi hade nåt liknande däromkring med längden, han har inte växt så mycket det senaste.. Kurvan planade ut där på slutet och nu är det över en månad tills vi får se om han växt ikapp.

Tror inte du behöver oroa dig iallafall, på BVC sa dom att dom inte tittar så mycket på längden, utan det är mer om bebisen tappar i vikt. Håller tummarna för att allt ser bra ut!
  • moen
    Moorii skrev 2017-02-27 23:44:59 följande:

Kanske är mycket ändå! Så jobbigt att hon inte verkar ha någon matlust :/

Hmm, vi hade nåt liknande däromkring med längden, han har inte växt så mycket det senaste.. Kurvan planade ut där på slutet och nu är det över en månad tills vi får se om han växt ikapp.

Tror inte du behöver oroa dig iallafall, på BVC sa dom att dom inte tittar så mycket på längden, utan det är mer om bebisen tappar i vikt. Håller tummarna för att allt ser bra ut!

Ja, precis kurvan planade ut! Skumt att det va så för er med :O och det borde ju inte va så att det brukar va så för då hade ju medelkurvan sett likadan ut. Tror också att vikten är det viktigaste. Ska bli skönt att få gå på en extra kontroll iallafall :) håller också tummarna!

Räknade hur mycket jag ammade igår och det va 6 gånger. På natten ska hon snutta hela tiden så räknade inte med då :)

Va på VC i 3,5 h igår (sega läkare) och hon va såå snäll och duktig :D har märkt att jag har en väldigt glad bebis!
  • Moorii
    moen skrev 2017-02-28 07:08:54 följande:

Ja, precis kurvan planade ut! Skumt att det va så för er med :O och det borde ju inte va så att det brukar va så för då hade ju medelkurvan sett likadan ut. Tror också att vikten är det viktigaste. Ska bli skönt att få gå på en extra kontroll iallafall :) håller också tummarna!

Räknade hur mycket jag ammade igår och det va 6 gånger. På natten ska hon snutta hela tiden så räknade inte med då :)

Va på VC i 3,5 h igår (sega läkare) och hon va såå snäll och duktig :D har märkt att jag har en väldigt glad bebis!

Ja, precis, väldigt märkligt! Säkert bara att det stannat upp lite, de tar igen det längre fram :) Det förstår jag, vad bra att du får det!

Aha, så bra :) senast han åt nu var inatt vid 4, sen fick han gröt vid åtta, så får se hur hungrig han är sen till lunch!

Åh, man blir så glad och stolt när de är så duktiga :) skönt med en glad bebis! :D våran är det med, iallafall just nu (med reservation för kommande faser..) ;)

Han varken ålar eller kryper ännu, så för att komma dit han vill så har han nu börjat rulla runt istället :'D Man får verkligen se upp så han inte rullar in i något! Ser himla kul ut iallafall ^^
  • Misszandra

Gud vad det händer mkt nu känner jag. Min pojk blir 7 månader imorgon. Han har fått sin första tand med en till på väg. Han ställer sig i krypställning själv från sittandes men antingen lägger han sig på mage eller sätter sig igen på rumpan. Han förflyttar sig dock redan när han sitter på rumpan, han använder fötterna så han flyttas baklänges. Så han tar sig dit han vill utan problem. Tiden går så snabbt, snart vet man väl inte vart man har honom! :0

Min son äter också en halv bruk (oftast) till lunch, dock varit lite si och så med det nu när tanden kommit. Han äter egen gröt med hemmagjord katrinplommonpuré och messmör på morgonen, sen nån frukt på eftermiddagen och köpegröt på kvällen. Jag ammar ca 3 gånger på dagen, när han ska sova. Han har börjat sova mer och mer på natten. Två gånger på en vecka har han sovit hela nätter, mkt skrik på natten när tanden kom men nu inatt sov han hela natten. Hoppas de blir en vana :D

Svar på tråden BF Augusti 2016