• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Moorii
    moen skrev 2017-03-19 08:39:54 följande:

Verkligen knepigt :'D men tur att du kom på vad det va! Man får helt enkelt testa sig fram. Synd bara att när man äntligen kommit på hur dom ska ha det, så ändrar dom sig :(

Verkligen! Haha, ja, dom gör ju det dom små rackarna. Man får vara glad så länge det funkar relativt smidigt :)
  • Moorii
    Nmg skrev 2017-03-19 15:49:02 följande:

Alltså min kille vill bara ha burkmat han får kväljningar av det jag gör

Det är visst inte helt ovanligt! Har en gammal kollega som är kock/kallskänka och är också gift med en kock. Dom gjorde egen mat, och det gick bra tills dom fick ge henne burkmat vid något tillfälle. Efter det vägrade hon hemlagat. Det är väl som med en del äldre barn, som föredrar pulvermos framför riktig :)
  • moen

Uffa.. nu är det riktigt kämpigt att amma! 5 tänder och hon bits som in i h..! Är verkligen inte redo att sluta amma, varken hon eller jag. Hon blir 8 månader nästa vecka. Har ni något tips eller är det bara att stå ut? :(

• Mulan91

Hej tjejer!

Min lille vaknar runt 07:30-8:00. Sen vill han sova igen efter 10. Ibland en timme ungefär :)

Sen är han trött igen runt 14 snåret.

18:00 är d dags för en till tupplur.

Sen lägger han sig 21:00.

Intressant att d kan vara så olika!

Han vägrar fortfarande ena tutten så nu går jag runt med två helt olika stora bröst haha ser så hemskt ut!

Har inte gett min lille någon burkmat alls :o va skumma bebisar e haha dom får för sig så konstiga saker. Undra va skillnaden är smakmässigt när d e burk/hemlagat.

Moen! Kämpa d kanske går över :/ min lille bits nu när tänder är på g igen, hoppas han slutar ! Förresten tänkte jag testa en öppen förskola nästa vecka, sugen?

• moen
    Mulan91 skrev 2017-03-22 10:07:04 följande:

Hej tjejer!

Min lille vaknar runt 07:30-8:00. Sen vill han sova igen efter 10. Ibland en timme ungefär :)

Sen är han trött igen runt 14 snåret.

18:00 är d dags för en till tupplur.

Sen lägger han sig 21:00.

Intressant att d kan vara så olika!

Han vägrar fortfarande ena tutten så nu går jag runt med två helt olika stora bröst haha ser så hemskt ut!

Har inte gett min lille någon burkmat alls :o va skumma bebisar e haha dom får för sig så konstiga saker. Undra va skillnaden är smakmässigt när d e burk/hemlagat.

Moen! Kämpa d kanske går över :/ min lille bits nu när tänder är på g igen, hoppas han slutar ! Förresten tänkte jag testa en öppen förskola nästa vecka, sugen?

Ja verkligen va olika dom är i sömn :O ändå är ju alla nästan lika gamla. Va jobbigt med att han vägrar ena bröstet! Hur gammal är han nu?

Urs va jobbigt att han också bits :( kanske det bara är en period när det kommer tänder? För min har det ploppat upp en efter en ett tag nu så känns som att hon aldrig slutar. Hoppas det lugnar sig snart!

Följer gärna med :D har varit sugen på att testa en nu ett tag men blir aldrig att jag tar mig dit :S finns ju väldigt många runt oss! Hört att din ska va bra?
  • Moorii

Alltså, jag är så trött så jag gråter! Vill bara skrika rakt ut. Lillen har för andra natten i rad vaknat hela tiden, jag blir galen! Jag slutade amma på natten för kanske fyra-fem nätter sen och ersatte med välling. De första nätterna gick bra, men nu vaknar han även om han inte är hungrig och gnäller. Ger honom nappen, vänder honom på sidan och han somnar om. Går tio minuter och så vaknar han igen. Om och om igen. Han har precis gått in i fas 6, så vet inte om det kan vara det? Någon annans bebis som sover dåligt nu? Har kanske sovit en timme i sträck som mest inatt, börjar få panik :(

• moen
    Moorii skrev 2017-03-28 06:54:13 följande:

Alltså, jag är så trött så jag gråter! Vill bara skrika rakt ut. Lillen har för andra natten i rad vaknat hela tiden, jag blir galen! Jag slutade amma på natten för kanske fyra-fem nätter sen och ersatte med välling. De första nätterna gick bra, men nu vaknar han även om han inte är hungrig och gnäller. Ger honom nappen, vänder honom på sidan och han somnar om. Går tio minuter och så vaknar han igen. Om och om igen. Han har precis gått in i fas 6, så vet inte om det kan vara det? Någon annans bebis som sover dåligt nu? Har kanske sovit en timme i sträck som mest inatt, börjar få panik :(

Urs va jobbigt för dig! :( min har också gått in i en utvecklingsfas nu. Hon vill va på mig hela tiden. Ställer jag mig upp för att hämta något skriker hon i panik och kryper efter så fort hon kan. Även när hon sitter hos sin pappa skriker hon i panik om jag inte sitter precis bredvid. På natten är hon som hon alltid varit. Sover bra till typ 00-01 sen vaknar hon i gråt (minst) en gång i timmen tills det är dags att gå upp. Brukar ge henne nappen men ibland behöver hon snutta på bröstet.. vet inte hur jag ska orka sluta amma på natten. Hoppas han tycker det är okej snart! Det brukar väl vara några paniknätter innan dom lärt sig att inte amma på natten
  • Moorii
    moen skrev 2017-03-29 09:23:10 följande:

Urs va jobbigt för dig! :( min har också gått in i en utvecklingsfas nu. Hon vill va på mig hela tiden. Ställer jag mig upp för att hämta något skriker hon i panik och kryper efter så fort hon kan. Även när hon sitter hos sin pappa skriker hon i panik om jag inte sitter precis bredvid. På natten är hon som hon alltid varit. Sover bra till typ 00-01 sen vaknar hon i gråt (minst) en gång i timmen tills det är dags att gå upp. Brukar ge henne nappen men ibland behöver hon snutta på bröstet.. vet inte hur jag ska orka sluta amma på natten. Hoppas han tycker det är okej snart! Det brukar väl vara några paniknätter innan dom lärt sig att inte amma på natten

Ja, det där med klänget känner jag igen. Helst ska han sitta i knät numera, väldigt sällan han vill sitta själv en stund.. Har hon blivit mammig nu, eller har hon varit det tidigare? Vår pojke har aldrig gjort skillnad, och ibland känns det till och med som vem som helst skulle kunna ta hand om honom och det skulle inte spela någon roll.. Fast hoppas verkligen inte det är så!

Vad jobbigt att hon vaknar så mycket på natten :/ det är helt klart knäckande. Ja, jag vet inte om det är amningen han saknar (har alltså slutat helt, nattamningen var det sista), för han tar glatt flaskan och söker aldrig efter bröstet. Skulle kanske inte slutat precis i samband med en ny fas.. Nåja, det ger väl sig snart hoppas jag. Inatt vaknade han fem och tyckte det var morgon >< fick honom som tur var att somna igen en timme senare.
  • moen
    Moorii skrev 2017-03-29 10:25:54 följande:

Ja, det där med klänget känner jag igen. Helst ska han sitta i knät numera, väldigt sällan han vill sitta själv en stund.. Har hon blivit mammig nu, eller har hon varit det tidigare? Vår pojke har aldrig gjort skillnad, och ibland känns det till och med som vem som helst skulle kunna ta hand om honom och det skulle inte spela någon roll.. Fast hoppas verkligen inte det är så!

Vad jobbigt att hon vaknar så mycket på natten :/ det är helt klart knäckande. Ja, jag vet inte om det är amningen han saknar (har alltså slutat helt, nattamningen var det sista), för han tar glatt flaskan och söker aldrig efter bröstet. Skulle kanske inte slutat precis i samband med en ny fas.. Nåja, det ger väl sig snart hoppas jag. Inatt vaknade han fem och tyckte det var morgon >< fick honom som tur var att somna igen en timme senare.

Hon har varit mammig tidigare vid 2 andra faser men inte så här extremt :( hon gosar också med mig på ett sätt hon aldrig gjort förut! Kramar jättehårt och verkligen gosar in ansiktet i nacken på mig. Ibland gnuggar hon ansiktet mot mig också och säger "mmmmmmh!" :'D skönt att han tycker om folk. Min är så blyg och inte alls sig själv om man är hemifrån. Jag skulle också vilja sluta amma, men känner mig samtidigt inte redo.

Ja, det är jobbigt när dom vaknar så tidigt.. nu har hon tack och lov vaknat kl 6-7 sista dagarna. Hoppas hon fortsätter med det!
  • Moorii
    moen skrev 2017-03-29 11:31:16 följande:

Hon har varit mammig tidigare vid 2 andra faser men inte så här extremt :( hon gosar också med mig på ett sätt hon aldrig gjort förut! Kramar jättehårt och verkligen gosar in ansiktet i nacken på mig. Ibland gnuggar hon ansiktet mot mig också och säger "mmmmmmh!" :'D skönt att han tycker om folk. Min är så blyg och inte alls sig själv om man är hemifrån. Jag skulle också vilja sluta amma, men känner mig samtidigt inte redo.

Ja, det är jobbigt när dom vaknar så tidigt.. nu har hon tack och lov vaknat kl 6-7 sista dagarna. Hoppas hon fortsätter med det!

Låter ändå rätt mysigt! :D även om jag kan tänka mig att det blir jobbigt också. Det är nog vanligare att dom är blyga med andra, iallafall som jag uppfattat det. Det där med att sluta amma är det ingen stress med. Alla barn är ju dessutom så olika, en del vill amma länge, en del inte. Jag hade egentligen räknat med att amma tills han blev nio månader, men han var/är så glad i mat, så det gick mycket fortare än jag trodde! Inatt åt han dessutom sista gången vid tolv, så känns som att han borde klara sig utan mitt-i-natten maten helt snart. Åh, vad skönt! Håller tummarna för att det håller i sig!
Svar på tråden BF Augusti 2016