• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • anlili
    Misszandra skrev 2017-03-16 21:43:53 följande:

Hur ser sovrutiner ut för era små på dagen?

Min lilla tjej sover oftast bara en gång - på förmiddagen. Kan bli allt från 45 minuter till 3 timmar. Jag tycker det är sjukt lite, hennes storasyster sov 2 ggr om dagen tills hon vart en bra bit över ett. Men det här varit så från dag ett. Sammantaget under ett dygn sover hon mindre än storasyrran som är 2 år nu.
  • moen
    Misszandra skrev 2017-03-16 21:43:53 följande:

Hur ser sovrutiner ut för era små på dagen?

En gång på förmiddagen och en på eftermiddagen :) ganska korta stunder. Men det har börjat ändras märker jag till en gång om dagen eller 2 super korta
  • Moorii
    Misszandra skrev 2017-03-07 22:28:31 följande:

Åh, jag har struntat i majsvälling då han inte gillat vanlig, kanske värt att testa trots allt? Han älskar ju majs annars! -majskrok, majspuré osv.

Ja, varför inte? Kan vara värt ett försök :)
  • Moorii

Oj, vad lite era sover! Min lille sover 30 minuter mellan 8-9 däromkring, 30 minuter i vagnen efter lunch, dvs mellan 11:30 och 12:30, beroende på när vi kommer iväg. Sen sover han en längre stund mellan 14 och 16, ibland 1,5 timme, ibland två. Ibland får vi väcka honom :P sen somnar han gott mellan 18:30 och 19. Känna väldigt mycket helt plötsligt! Men alla barn är ju olika :)

• Misszandra

Min sover en gång på förmiddagen sen en gång mellan 14-16. Sen somnar han mellan 20-22 nångång.

Va roligt att se att det ser ut så för de flesta. Saker och ting ändras snabbt nu märker jag.

• moen
    Moorii skrev 2017-03-17 07:09:41 följande:

Oj, vad lite era sover! Min lille sover 30 minuter mellan 8-9 däromkring, 30 minuter i vagnen efter lunch, dvs mellan 11:30 och 12:30, beroende på när vi kommer iväg. Sen sover han en längre stund mellan 14 och 16, ibland 1,5 timme, ibland två. Ibland får vi väcka honom :P sen somnar han gott mellan 18:30 och 19. Känna väldigt mycket helt plötsligt! Men alla barn är ju olika :)

Gud va olika! Haha ja känns mycket men som du säger så är alla barn olika :) om hon somnar 18.30 vaknar hon vid 5 så nu har vi börjat få henne att somna 19.30 istället. Då sover hon till 6 (och vaknar där emellan).. :D
  • Nmg

Min är 6 mån nu. Han vaknar ca 7:30. Sover ca10:30-11, sen 13-15:30. Och har vi tur så kan det bli en 30 minutare vid 18:30 tiden. Sen sover han 21. Vaknar oftast vid 5 och vill äta och sen somnar han om. Nu är han förkyld så inatt var vi uppe halva natten...

• Moorii
    moen skrev 2017-03-17 12:55:53 följande:

Gud va olika! Haha ja känns mycket men som du säger så är alla barn olika :) om hon somnar 18.30 vaknar hon vid 5 så nu har vi börjat få henne att somna 19.30 istället. Då sover hon till 6 (och vaknar där emellan).. :D

Aah, ja, det är ju lite tidigt med fem :P plutten brukade somna mellan 20-21 för inte alls längesen, vaknade halv sju-sju. Vet inte om det var här jag skrev det eller i en annan tråd, men han började gråta hysteriskt vid frukosten, jag förstod inte riktigt varför. Tills en dag då allt blev tillbakaskjutet och han somnade 18:30. Han vaknade fortfarande halv sju - sju, men på mycket bättre humör och var inte överkänslig längre. Han behövde mer sömn helt enkelt! Så han är tvärtom, sover till samma tid, även om han somnar senare. Knepigt! Skönt att ha knäckt den nöten iallafall :)
  • moen
    Moorii skrev 2017-03-17 21:38:24 följande:

Aah, ja, det är ju lite tidigt med fem :P plutten brukade somna mellan 20-21 för inte alls längesen, vaknade halv sju-sju. Vet inte om det var här jag skrev det eller i en annan tråd, men han började gråta hysteriskt vid frukosten, jag förstod inte riktigt varför. Tills en dag då allt blev tillbakaskjutet och han somnade 18:30. Han vaknade fortfarande halv sju - sju, men på mycket bättre humör och var inte överkänslig längre. Han behövde mer sömn helt enkelt! Så han är tvärtom, sover till samma tid, även om han somnar senare. Knepigt! Skönt att ha knäckt den nöten iallafall :)

Verkligen knepigt :'D men tur att du kom på vad det va! Man får helt enkelt testa sig fram. Synd bara att när man äntligen kommit på hur dom ska ha det, så ändrar dom sig :(
  • Nmg

Alltså min kille vill bara ha burkmat han får kväljningar av det jag gör

Svar på tråden BF Augusti 2016