• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Moorii
    moen skrev 2017-03-04 11:06:21 följande:

Ja, men det är ju också en teknik som fungerar alldeles utmärkt ;)

Lite svårt att sikta åt rätt håll ibland, men funkar hyfsat ^^
  • Hazel Grace

Här rullas det hejvilt också. Naturligtvis mest när man har ögonen på annat håll. Vek tvätt igår med lillen på golvet och har lagt honom på en filt. Vek ett lakan och så låg han plötsligt under bordet och hade lämnat en liten kräkspöl vid fåtöljen på vägen :) Fattar inte hur fort han måste ha rullat. Eller så viker jag lakan väldigt långsamt.

Dricker era små välling? Jag har försökt introducera det men han gillar det inte alls verkar det som. Gick jättebra med vällingklämmis som vi testade men från flaska på kvällen vill han inte ha.

• Moorii

Haha, ja. Medan jag bytte vatten i vårt lilla akvarium så tog han sig en bra bit faktiskt, trots att han varken kan krypa eller åla ^^

Samma här faktiskt, han vägrar välling, iallafall den på havre. Ska testa majsvälling och se om det är mer intressant, han gillar iallafall majs väldigt mycket i puréer och så. Amningen har avvecklats i snabbt tempo ändå, igår åt han bara på natten, vilket han egentligen inte borde göra längre heller, eller åtminstone behöver han inte det. Vet dock inte hur mina bröst kommer överleva när han ska sluta helt! Dom blir spända mer sällan nu, men till kvällen så är dom stenhårda :S Hur går det för er andra med det?

• Nmg

Min kille rullar oxå väldigt mycket. Han blir 6 månader snart. Hoppas han inte har lärt sig att gå själv vid 10'mån. Vi ska åka utomlands 2 v i sommar så det blir jobbigt att jaga honom hahah.

• Mulan91

Alltså min son e 6 månader nu och första gången han rullade var 2 månader sen ungefär. Efter det har han gjort det några enstaka gånger, så han kan ju... men han vill inte ligga själv! Varken på mage eller rygg -.- så det rullas inte så mycket här. Fortfarande super mammig xD på gott och ont!

Min son vägrar amma från mitt högra bröst så mjölken har typ sinat där. Först i början var det spänt hela tiden men inte längre :/ försökte pumpa för o hålla igång det men det funkade inte så bra.. annars käkar min lille mest tutte haha välling tycker han inte om än men ska försöka. Risvälling (eko) drack han men inte havre :/ får väl lägga till lite socker i värsta fall i nån dag så han tar det...

Hur sover era små nu? :)

Nmg kul med resa! Vill också resa.. till Afrika haha! E lite nervös för hur han kommer reagera på värmen men alla jag känner säger att dom vänjer sig snabbt..

:)

• Moorii

Vad lustigt att han bara vill äta från ett bröst! Har hört att det inte är helt ovanligt, men märkligt ändå. Hmm, så bara att stå ut helt enkelt? När något bröst varit överfullt lite för länge så gör det ont i någon dag sen, även om han ätit från det, så blir orolig för mjölkstockning varje gång :/ än så länge har jag dock sluppit.

Min pojke somnar oftast mellan 19-20, sen oftast ett uppvak vid 23, ett mellan 1-2 och ett vid 5. Sen vaknar han vid 7 och ligger och babblar och gör motorljud xD Rätt ok ändå tycker jag. Idag somnade han tidigare, så han vaknade sin första gång för en stund sen. Gav honom en slurk vatten ur nappflaska och han nöjde sig med det faktiskt! Får väl byta ut alla nattmatningar på det viset eftersom, men det är väl ingen större brådska. Hur sover din lille?

• moen

Vi ger välling ibland men tar tid för henne att dricka ens lite så tror inte det är en favorit :)

Känns som att mina bröst blir slappare och slappare xD dom är spända ibland men inte alls lila ofta..

Här somnar hon någon gång mellan 19.00-20.00 sen vaknar hon igen 21.00-22.00 och bara vill amma lite och vi byter blöjan, sen sover hon till ca 1. Sen vaknar hon heeeeeela tiden och ska snutta på bröstet (sover kanske 30min-1h i streck) och sen ska hon upp mellan 5-6 för då är hon pigg och vill testa det hon precis lärt sig och kryper runt i sängen och skriker av glädje.. :(

• Moorii

Samma här, snart finns det väl ingen mjölk kvar i dom! Fast tror det kommer ta tid att få honom att sluta äta på nätterna..

Duktig hon är som kryper runt! Mindre kul att det är så tidigt på morgonen såklart :/ min plutt har börjat med nåt nu då han börjar gråta hysteriskt, gissar att det är när han är trött, men han har aldrig hållit på så tidigare. Kanske ny fas på gång? Tycker så synd om honom, ser helt förstörd ut stackaren :(

Provade majsvälling ikväll för övrigt, han drack upp en halv tetra i ett nafs! Majs är grejen alltså :)

• Misszandra
    Moorii skrev 2017-03-07 22:20:50 följande:

Samma här, snart finns det väl ingen mjölk kvar i dom! Fast tror det kommer ta tid att få honom att sluta äta på nätterna..

Duktig hon är som kryper runt! Mindre kul att det är så tidigt på morgonen såklart :/ min plutt har börjat med nåt nu då han börjar gråta hysteriskt, gissar att det är när han är trött, men han har aldrig hållit på så tidigare. Kanske ny fas på gång? Tycker så synd om honom, ser helt förstörd ut stackaren :(

Provade majsvälling ikväll för övrigt, han drack upp en halv tetra i ett nafs! Majs är grejen alltså :)

Åh, jag har struntat i majsvälling då han inte gillat vanlig, kanske värt att testa trots allt? Han älskar ju majs annars! -majskrok, majspuré osv.
Svar på tråden BF Augusti 2016