BF Juli 2016 (ny!)
Vår bebis äter rumstempererat så vi har kokt vatten i flaskor o sedan bara i med rätt mängd pulver från pulverdoserare, smidigt!
Vår bebis äter rumstempererat så vi har kokt vatten i flaskor o sedan bara i med rätt mängd pulver från pulverdoserare, smidigt!
Nån mer som läcker mycket bröstmjölk? Jag gjorde inte det med sonen men nu händer det hela tiden. Får stora fläckar på tröjorna och när jag ammar ur ena så rinner det massor ur andra. Känns som jag har bröstmjölk över hela mig dagarna i ända. Hoppas det ger med sig snart!
Apropå nattamningen så somnade jag mååånga gånger sittande med sonen. Vaknade efter nån timme. :D Inte ens mobilen hjälpte, hjärnan stängde bara av. Fick bulla upp med kuddar så jag inte kunde tappa honom om jag somnade. :)
Ni som har flera barn, hur gör ni för att få läggningen att funka om ni är ensamma med barnen? Ge mig era bästa knep. :)
Jag har ju en som är 1 månad och en som är 15 månader. Kan inte lämna nån av dem ensam utan uppsikt om den är vaken. Den stora är för liten för tv/iPad som "barnvakt". Båda skriker om jag ägnar den andre för mycket tid = de väcker andra barnet som håller på att somna. Båda tar MINST en halvtimme, oftast snarare 1 eller kanske 2 timmar, att natta. Ingen av dem kan somna själv utan måste bli matad och buren.
Jag fattar inte hur man får ihop den ekvationen. Tar man bilen eller vagnen o åker runt tills båda har somnat? Nu är ju både jag och pappan föräldralediga så vi nattar varsitt barn i varsitt rum. Men ibland kommer man ju behöva vara ensam med båda om den andre ska iväg.
Blev ett bakslag idag hos bvc. Han har gått ner 10 g i vikt denna vecka med enbart amning så nu blev det ersättning igen. Känns som om det kommer mindre och mindre mjölk nu också, särskilt från det ena bröstet. känns hopplöst det här :(
Hjälp! Min lille sons huvud har blivit snett!! Har läst om detta innan men har aldrig varit med om det. Såg det ikväll när stora dottern höll honom och jag såg huvet bakifrån. Och när jag tänker efter så sover han nästan jämt med huvet åt höger... Dessutom ammar jag ju bara på ett bröst, så återigen blir det samma sida han ligger på. Har ni råkat ut för detta? Vad gör man?? Måste ringa BVC i morgon. Blev jättenervös nu!! Någon som har några lugnande ord??
För min kompis son korrigerades det mycket riktigt när hon började variera ställning, glömde jag skriva. Om det fortfarande finns nån snedhet det är iaf inget man tänker på nu när han är 3 år.