BF Juli 2016 (ny!)
Jag vet hur det är att inte få sova, att behöva ställa klockan. Fruktansvärt och utmattande! Men nån gång vänder det! Även om det är en klen tröst när man är mitt i.
Önskar stort lycka till!
Suck då har man dragit på sig en infektion i operationssåret.. Tydligen väldigt vanligt efter akutsnitt. Var inne o kollade upp det idag och fick antibiotika. Hoppas det läker bättre nu. Vore så skönt om man kunde läka o tillfriskna helt snart så man kan njuta lite mer av bebistiden.
Vår lilla tös blev två månader igår.....blev ett junibarn då hon togs ut med snitt tre veckor innan bf. Dels låg hon i säte och vändningsförsöket gick inte. Sedan hade jag högt blodtryck och låg inne en vecka på kvinnokliniken för det.
Vid ett sista tillväxtultraljud innan min hemgång från kvinnokliniken såg man att Freja låg -25% i tillväxt och flödet i navelsträngen hade blivit sämre samt att fostervattnet minskat..så istället blev det snitt dagen efter. Freja vägde 2385 och var 47 lång. Idag väger hon 3650 och är 53 lång.
Amningen funkar bra och mitt sår läkte fint......är dock lite bortdomnad på ett fält över magen.
Mitt blodtryck börjar sakta gå tillbaka till normalt..äter dock blodtryckssänkande...men har minskat dosen.
Det verkar som att vi är en del som har det struligt med amningen! Jag har bara mjölk i ena bröstet och kämpar för fullt med amning o pumpning på deg bröstet jag har mjölk, för att få mera men lillen blir helt enkelt inte mätt. Känner stor sorg över detta och tycker det är så omständigt med ersättning! Just nu ammar jag först och ger flaska efteråt. Innan mjölken kommit igång och han bara fick ersättning blev han hård i magen stackarn. Märker att bröstmjölken gör magen så mycket bättre.
Vad andra tycker skiter jag fullständigt i! Jag känner mer att många tycker jag lika gärna kan strunta i amningen. "Håller du på med det än", och att det går smidigare att bara slänga i honom en flaska istället för att böka med bägge delar. Gör mig ledsen! Ingen förstår hur viktigt det är för mig!! Kan jag inte amma fullt ut så vill jag iallafall ge honom det lilla jag har...
På tal om vikten så rasade jag med i vikt! På en vecka gick jag ner tio kilo! Tror jag svettades ut det mesta. Nu efter en månad har jag gått ner allt. Ca 15 kg. Och jag har inte gjort nåt för att gå ner. Det bara händer liksom.
Förstår verkligen att ni tycker det är jobbigt att inte amningen funkar :/ Tycker absolut inte ni ska bry er om vad andra tycker! Förstår inte varför folk ska lägga sig i sånt som inte angår dom.
Våran lille Gustav är tre veckor och två dagar och har kommit in i en period då han absolut inte ska sova på kvällen. Han är mätt, men vill snutta och får han inte det så skriker han tills man blir smått galen. Som tur är har min man mer tålamod än mig och lyckas natta honom till slut..
Fick veta idag att jag fått urinvägsinfektion :( Under öppningsfasen på förlossningen så tömde bm min urinblåsa med kateter, sjukt obehagligt och gjorde ont och hon gjorde det två gånger. Det gick liksom aldrig över och först nu kollade jag upp det, då det inte gjort lika ont som uvi brukar göra, och det var en infektion. Känns sådär att ha gått med det i tre veckor :/
Ni som blivit sydda, har svullnaden gått ner? Här ser det ut som kaos fortfarande, börjar bli lite orolig att det alltid kommer se ut så.. Kanske är alldeles för otålig? Angående vikten så har jag gått ner tio kilo med, men har 8 kvar att gå ner.. Ska på bröllop om två veckor och inget sitter bra, sjukt deprimerande!
Nu är dottern två veckor gammal och antibiotikan har gjort att min infektion börjar ge med sig, skönt. Amningen funkar bra för oss, skönt att min kropp kan göra nånting rätt iaf. Men puh vad mycket jobb det är med två barn under 15 månader alltså! Kommer bli ett intensivt år.
Hur gör ni med napp? Sonen ville inte ha napp men vi ska testa på dottern oxå för hon är så väldigt snuttig. Men hur tidigt ska man börja? Vi har tänkt gå över till delamning efter 1-2 månader också, vi gjorde så med sonen för att mannen skulle kunna vara mer delaktig och det funkade bra.
Här var jag och mannen med lillen till BVC idag, tre veckor och fyra dagar är han nu. Han hade gått upp 310 g sen förra veckan Han är 55,5 cm lång (växt 5 cm sen födseln), så inte undra på att kläderna i strl 56 börjar sitta lite väl exakt. Jäklar alltså! Tydligen följer han sin kurva, men tycker han växer superfort! Vi hade ju en deal han och jag, att han aldrig ska bli stor..
Jag har sovit hela natten!!! Max somnade igårkväll runt 23, då la jag mig också. Sen vaknade han inte förren kl 6!!!! Nog för mitt bröst nu var sprängfullt och lite överfullt... Men fy satan vad välbehövligt det var med en god natts sömn! Nu är jag redo för vaken nätter igen.