BF Juli 2016 (ny!)
Niyoh va hemskt hoppas att allt ordnar sig.
Tack för era svar, har inte hunnit skriva, har varit så mycket. Då vet jag att det inte är onormalt att väga kring 7 kg vid 4 månader. Är bara så less. Vägde han igår när jag var till föräldragruppen (som är på bvc) och han hade gått upp 500 g till på 10 dagar....så han vägde 7,2 men vad ska man göra... Han ammar typ hela tiden fortfarande som han gjorde i början. Folk brukar säga att det minskar när de blir större men nä inte han. I sig bryr jag mig inte men var själv överviktig hela min uppväxt så antar att jag är orolig för att han ska bli det, tror ni att de kan bli det av amning? Är präglad av folks kommentarer. Först gick han bara ner i vikt och då var jag jätte ledsen över det och orolig och sen när han började gå upp så går han upp för mycket tydligen... inget är bra liksom.
Idag gjorde jag puré av palsternacka. Blev en succé även det! Såå kul att lillen är sugen på mat! Vill bara ge honom en massa att prova, men bäst att ta det lugnt. Han åt upp en burk majs-potatis puré på ett par dagar så nu gör vi eget. Har ni andra nåt förslag på bra lättlagad puré förutom morot och så?
Niyoh, vad otäckt! :( så bra att ni kunde komma bort från honom och att ni mår bra efter omständigheterna.
Har också börjat med lite smakportioner här. Han har fått prova kokt potatis, pumpa och lite fil. Pumpan var en hit :) får se vad nästa grej blir! Vill inte ge för mycket för snabbt. Hur ofta ger ni? Försöker ge med några dagar emellan.
Äntligen kan Max stödja på benen! Tog ett tag, men nu så! Har även vänt sig från mage till rygg ett par ggr men det verkar bara gå när han är naken hehe. Så stolt över min lille kille! På dagen sover han som en kratta dock... bara små powernaps. En kvart här o där. Fast det hör kanske ihop med utvecklingen. Tur han sover på natten iallafall.