• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)

Ni som ska göra Kub om barnet visar sig ha ngn kromosonavikelse , kommer ni göra abort då?

• mstensson
    Hej på er alla gravida och redan föräldrar 

Under mina graviditeter bloggade jag en del och har fortsatt nu när båda töserna är ute - det är ju så kul! 
    Kika gärna in om ni vill ha tips, inspiration eller bara klicka er runt bland bilderna  !

Kram och lycka till i föräldraskapet! 

http://goteborgsmamman.se
  • Ggrahnen
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-27 17:10:18 följande:

Ni som ska göra Kub om barnet visar sig ha ngn kromosonavikelse , kommer ni göra abort då?

Vill bara upplysa alla i samband med den frågan, att min kusin gjorde KUB när hon var 31 och testet visade kromosonavvikelse. Men den lilla tösen är nu 3 och har inga "fel" alls..
  • Anonym (orolig)
    Ggrahnen skrev 2016-02-27 19:22:50 följande:
    Vill bara upplysa alla i samband med den frågan, att min kusin gjorde KUB när hon var 31 och testet visade kromosonavvikelse. Men den lilla tösen är nu 3 och har inga "fel" alls..
    Ja det är lite det som är skrämmande med viss fosterdiagnostik, att det är många som får dåliga siffror och sen föds ändå barn utan ngn som helst avikelse...

• Ofiaa
    Louise_86 skrev 2016-02-27 11:16:40 följande:

Hej!,

Jag har också BF 24.okt med första. Jag känner precis som du knappt några symptom, lite ömma bröst bara. Men jag väljer å vara tacksam för det så länge jag slipper må illa. Hade molvärk varje dag förra veckan men nu kommer det bara en enstaka gång som ger med sig ganska fort.

Va kul att vi har samma datum och symtom haha :D
  • gumman1981

Hej alla. Har följt den här gruppen ett tag nu men inte skrivit nåt så tänkte jag skulle göra det nu. Jag plussade den 1:a feb och har bf 9 oktober. Jag har alla möjliga symtom så som illamående, yrselibland, typ mensvärk emellanåt men framförallt är det extrem trötthet. Jag har läst att den oftast försvinner runt vecka 12 nångång, men läste även nånstans att om man har otur så får man stå ut med det under hela graviditeten. Jag tycker det är skitjobbigt att vara såhär trött. Jag somnar nästan varje kväll i soffan mellan 20-21 och det brukar jag aldrig göra annars. Nu undrar jag om någon av er här inne råkar ha nåt tips mot denna trötthet? Skulle så gärna slippa den...

• Anonym (orolig)
    gumman1981 skrev 2016-02-27 23:24:40 följande:

Hej alla. Har följt den här gruppen ett tag nu men inte skrivit nåt så tänkte jag skulle göra det nu. Jag plussade den 1:a feb och har bf 9 oktober. Jag har alla möjliga symtom så som illamående, yrselibland, typ mensvärk emellanåt men framförallt är det extrem trötthet. Jag har läst att den oftast försvinner runt vecka 12 nångång, men läste även nånstans att om man har otur så får man stå ut med det under hela graviditeten. Jag tycker det är skitjobbigt att vara såhär trött. Jag somnar nästan varje kväll i soffan mellan 20-21 och det brukar jag aldrig göra annars. Nu undrar jag om någon av er här inne råkar ha nåt tips mot denna trötthet? Skulle så gärna slippa den...

Tyvärr har jag inga tips mot tröttheten, jag försöker sova så mkt jag kan, även om det är mitt på dagen.. Det är ju en stor omställning för kroppen med alla hormoner osv....

Annars har ja fått tps att gå ut o gå, men då jag mår så kraftigt illa så är jag i princip däckad så kan inte det
  • Decibel84

8 dagar sedan jag plussade.
    Har oroat mig som sjutton att jag inte har några symptom, men nu har jag faktiskt lugnat mig..Jag är inte långt gången och "en massa symptom" är inte alla som har.
    Sen kommer jag o tänka på att 5 dagar innan jag plussade så gick jag med binda eftersom jag var säker på att mensen skulle komma, det högg och stack.
    Sen har jag haft ömma bröst i typ 14 dagar, så ömma så jag småskriker när jag tar av mig bhn.
    Natten till igår sov jag 10 timmar, sen sov jag middag och la mig sedan igår före tolv, så jag antar att det är ett symtom också:)

• Ggrahnen
    gumman1981 skrev 2016-02-27 23:24:40 följande:

Grattis! Men inga tips tyvärr.. jag somnar också runt 8, är jag ledig så sover jag en stund på fm och på em. Dricker blutsaft men verkar inte hjälpa. Är så trött ar jag vissa dagar känner mig alldeles febrig. Är jag ute i luften är det bra just då men är helt utmattad efteråt. Haha det är helt sjukt!! Min sambo sköter allt här hemma!! Alltså verkligen CRED till alla gravida som dessutom redan har barn sen innan och dessutom jobbar, att dom orkar!!!
  • gumman1981

Ja, jag jobbar heltid så jag är helt slut när jag kommer hem. Får försöka ta mig ut på promenad på kvällarna. Men det är väl bara att härda ut och hoppas det går över så småningom.

Svar på tråden BF Oktober 2016