• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Ggrahnen
    gumman1981 skrev 2016-02-28 10:20:13 följande:

Ja, jag jobbar heltid så jag är helt slut när jag kommer hem. Får försöka ta mig ut på promenad på kvällarna. Men det är väl bara att härda ut och hoppas det går över så småningom.

Jag jobbar också heltid..jag försöker att få lite luft på lunchen, kan hjälpa en stund.
  • Alma88
    gumman1981 skrev 2016-02-27 23:24:40 följande:

Hej alla. Har följt den här gruppen ett tag nu men inte skrivit nåt så tänkte jag skulle göra det nu. Jag plussade den 1:a feb och har bf 9 oktober. Jag har alla möjliga symtom så som illamående, yrselibland, typ mensvärk emellanåt men framförallt är det extrem trötthet. Jag har läst att den oftast försvinner runt vecka 12 nångång, men läste även nånstans att om man har otur så får man stå ut med det under hela graviditeten. Jag tycker det är skitjobbigt att vara såhär trött. Jag somnar nästan varje kväll i soffan mellan 20-21 och det brukar jag aldrig göra annars. Nu undrar jag om någon av er här inne råkar ha nåt tips mot denna trötthet? Skulle så gärna slippa den...

Vi har bf samma dag och jag plussade med 1feb :) Jag mår precis som du men lite bättre nu en för 2 veckor sedan då jag spydde en hel del. Jag har försökt med allt möjligt för att slippa vara så trött men det bara hänger i. Man vill ju gå och sova jämt känns det som haha. Hoppas det vänder någonstans v12 :)
  • gumman1981
    Alma88 skrev 2016-02-28 13:47:15 följande:

Vi har bf samma dag och jag plussade med 1feb :) Jag mår precis som du men lite bättre nu en för 2 veckor sedan då jag spydde en hel del. Jag har försökt med allt möjligt för att slippa vara så trött men det bara hänger i. Man vill ju gå och sova jämt känns det som haha. Hoppas det vänder någonstans v12 :)

Va roligt! Då känner du igen dig :) Jag kan tycka många gånger att det är märkligt att man märker av allting så tidigt i graviditeten men samtidigt känns det bra för då vet man att det är något där iaf :)

Ja, jag hoppas det vänder snart :)
  • EmelieB91

Går in i vecka 10 idag och sonen har smittat mig med magsjuka, som om man inte var trött och eländig redan innan. Tur i oturen är att det är sportlov kommande vecka. En av fördelarna med att vara lärare. I morgon ska jag på inskrivning och kämpar på för att bli frisk.

• solrosrot

Hej. 

Jag är gravid för första gången och har bf 10/10. Graviditeten känns verkligen, särskilt trötthet och vissa dagar illamående, och så konstant ömma bröst. 

Såg att det frågades om kub, vi bor i ett landsting där det erbjuds men tackade nej. Vi kommer att göra ultraljud vecka 12 och 18 och upptäcks något där får vi ta ställning till det då, men när vi läste om kub verkade det vara så väldigt osäkert vad resultatet verkligen innebar och vi kom fram till att vi inte skulle kunna avsluta graviditeten på så osäkra siffror. All respekt för att andra känner och resonerar annorlunda förstås, det är bara hur vi har tänkt kring det. Vi tillhör inte någon riskgrupp för förhöjda risker av den typen heller.

• Anonym (orolig)

Usch nu är där inte mkt energi kvar. Släktkalas för dottern i fredags och idag var det stor festlighet då min make hälsades välkommen till sin nya tjänst. Minglat med typ 150 pers och försökt se trevlig ut mellan kräkningarna. Sen är det jobb hela nästa v... tur det är ul imorgon så känns inte måndagen fullt så jobbig

• eagle87
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-29 07:12:14 följande:

Idag är ingen kul dag ska på begravning för min mamma :( man märker man är extra känslig som gravid och gråter för allt men idag kommer jag gråta hela tiden :(

Beklagar <3
  • trex2013
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-29 08:12:14 följande:

Idag är ingen kul dag ska på begravning för min mamma :( man märker man är extra känslig som gravid och gråter för allt men idag kommer jag gråta hela tiden :(

uscha vännen, tänker på dig idag! tung dag i dag! <3
Svar på tråden BF Oktober 2016