• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • HCS
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-09 16:31:10 följande:

Hej allihopa.

Efter besöket på akuten i natt blev jag inlagd.

Den läkaren jag träffade där kunde konstatera pågående missfall. Det verkar vara ett MA då bebisen motsvarade v 6 av mätningarna. Ligger på gyn och får hjälp att stöta bort min lilla "groda" har svimmat då och då. Inget kul detta.

Förstår inte tanken om jag får yttra mig gyn delas med BB på detta kassa sjukhus. Har inte hört mer än små spädbarn som gråter när jag ska ut på toa, det tar lite emot. Svärmor var här på besök hon jobbar själv på detta sjukhus och sa att de bara för någon dag sen hade en diskussion om att de var dum planering att dela två sådana avdelningar. Förlåt rastlös här och har knappt fått sova.

Kram på er!!!

Var med om det i somras, för mig upptäcktes det i v 15. Hade avstannat v 11. Blev också inlagd på cytotek. Värsta jag varit med om. Skickar en stor styrkekram!<3
  • bpumpkin
    Ggrahnen skrev 2016-04-09 22:42:49 följande:

Jag är VÄLDIGT VÄLDIGT säker på att jag kände första rörelserna idag!! Det var ingen fis minsann!! Sprattlade till några gånger, sen gick det 5-10minuter sen började det igen, på samma sätt, på samma ställe!! Hade varit och ätit hos min svärmor och min sambo är grek så vi skojade lite om att det var tzatzikin som startade igång pyret! :D :D :D Är i 14+5 btw..

Så roligt! Jag är i v 13+6 och undrar om jag kanske känt 2 ggr... som ett litet sprattel inuti långt ner i magen. MEN kanske bara en muskelryckning av nåt slag? Är första graviditeten så vet ju inte hur det ska kännas. Men hoppas jag som du känner mer säkert snart! :)
  • Ggrahnen
    bpumpkin skrev 2016-04-11 13:25:00 följande:

Så roligt! Jag är i v 13+6 och undrar om jag kanske känt 2 ggr... som ett litet sprattel inuti långt ner i magen. MEN kanske bara en muskelryckning av nåt slag? Är första graviditeten så vet ju inte hur det ska kännas. Men hoppas jag som du känner mer säkert snart! :)

Första barnet här också, visste inte ens att det kunde kännas såhär tidigt! Men det var så tydligt! Nu efter går jag och känner efter hela tiden. Kan känna nåt ibland men absolut inte lika tydligt så har ingen aning om jag bara inbillar mig haha!
  • Decibel84

Avbokade KUB, mitt psyke klarade inte av det kände jag.
    Men har ett ultraljud att se fram emot istället, supernervös men glad:)

• Decibel84

Är det fler än jag som drömmer väldigt mycket?

Jag har inte före graviditeten så mycket drömmar som jag minns när jag vaknar.
    Men nu är det flera gånger i veckan, drömmer väldigt händelserikt och detaljrikt..

• Ggrahnen
    Decibel84 skrev 2016-04-11 18:19:41 följande:

Är det fler än jag som drömmer väldigt mycket?

Jag har inte före graviditeten så mycket drömmar som jag minns när jag vaknar.

Men nu är det flera gånger i veckan, drömmer väldigt händelserikt och detaljrikt..

JAA! Och man minns fan allt! Haha! Tydligen väldigt vanligt läste jag. Lite läskigt. Drömde att bebisen kom ut. Och att det var helt naturligt. Men att man kunde stoppa tillbaka honom om han inte han öppna ögonen. Fast det gjorde han.. Haha så sjukt! Och allt galet verkligt!!
  • orzia1
    Decibel84 skrev 2016-04-11 18:14:30 följande:

Avbokade KUB, mitt psyke klarade inte av det kände jag.

Men har ett ultraljud att se fram emot istället, supernervös men glad:)

Okej. När har du ultraljud?
  • Decibel84
    Ggrahnen skrev 2016-04-11 19:43:41 följande:
    JAA! Och man minns fan allt! Haha! Tydligen väldigt vanligt läste jag. Lite läskigt. Drömde att bebisen kom ut. Och att det var helt naturligt. Men att man kunde stoppa tillbaka honom om han inte han öppna ögonen. Fast det gjorde han.. Haha så sjukt! Och allt galet verkligt!!
    haha men fy vilken läskig dröm..
    jag drömmer inget graviditetsrelaterat bara väldigt detaljrikt
  • robinminson

Hur tidigt har ni omföderskor känt fosterrörelser i era graviditeter? Hur tidigt är det möjligt att känna? :)

Jag är i v 11+3 med fjärde barnet och inbillade mig innan att det kan ha varit fosterrörelse jag kände, men insåg ganska fort att det måste vara alldeles för tidigt att känna redan nu. Var nog tarmarna eller något men kändes ändå precis som de första fosterrörelserna, läskigt!

Svar på tråden BF Oktober 2016