• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Inafinas

Hej på er! Idag är jag i v 7. Med andra barnet

Bf 11 okt.

Änsålänge känner jag knappt av graviditeten.

Har lite illamående som kommer och går men inte varje dag. Och oftast på natten.

Väldigt ont i brösten har jag.

Får spykänsla när jag har ätit men har ännu bara spytt 1 gång.

Annars mår jag superbra..ja väldigt trött är jag oxå.

Hur har ni?

• Anonym (orolig)
    Torparfrun skrev 2016-02-16 19:27:51 följande:

Anonym orolig, skönt att du ej är ensam. Har hon ring än?

Nej hon har ej ringt än... har smått panik.. men men om hon inte ringer idag hoppas jag hon ringer imorgon... annars får ja ringa på torsdag till gyn
  • SatuSv

[quote=76345464][quote-nick]Inafinas skrev 2016-02-16 19:42:03 följande:[/quote-nick]Hej på er! Idag är jag i v 7. Med andra barnet

Bf 11 okt.

Änsålänge känner jag knappt av graviditeten.

Har lite illamående som kommer och går men inte varje dag. Och oftast på natten.

Väldigt ont i brösten har jag.

Får spykänsla när jag har ätit men har ännu bara spytt 1 gång.

Annars mår jag superbra..ja väldigt trött är jag oxå.

Hur har ni?[/

Hej!

Jag har väldigt ont i brösten, haft molvärk varje dag men inte idag. Mådde lite illa vid lunch men det gick över. Jag är ännu bara i v 4 så:)

??
  • nepe
    Loppan84 skrev 2016-02-15 21:11:43 följande:

Åh så skönt. Jag testade positivt så tidigt (bim-5) att väntan på bim känns lång för jag tänker att det är nån sorts förhöjd risk för mf vis bim men vet eg inte om det stämmer ;) komiskt att man när man försöker bli gravid har så bråttom att testa och få svar och så kommer det bara en hög ny orosmomeng upp pga tidigt test ;) men bim är på onsdag iaf så längtar tills det är förbi. Det finns en tråd som heter gravida från tempar/fertility friend. Kom dit vet ja :)

åh vad spännande! Det ska jag göra :D
  • Louise_86

Hej hej allihopa!
    Fick positivt graviditetstest idag! :) vi har försökt nu i fem månader så det gick ganska snabbt ändå. Jag är 29 år (blir 30 i sommar) och det är första gången jag är gravid. Jag trodde därför att det kanske skulle ta lite längre tid för oss, men vi hadde tur! Hoppas bara att det lilla fröet stannar där inne tiden ut :) Jag är fortfarande lite chockad men jätteglad! Är i vecka 4+3 och beräknad födsel 25 okt. Ännu inga särskilda symptom förutom utebliven mens 1+ BIM och lite finnig, men det brukar jag vara innan mens, samt något ömma och ådriga bröst. Blir spännande att följa er andra också! :)

.
  • yeex
    Louise_86 skrev 2016-02-16 20:47:19 följande:

Hej hej allihopa!
    Fick positivt graviditetstest idag! :) vi har försökt nu i fem månader så det gick ganska snabbt ändå. Jag är 29 år (blir 30 i sommar) och det är första gången jag är gravid. Jag trodde därför att det kanske skulle ta lite längre tid för oss, men vi hadde tur! Hoppas bara att det lilla fröet stannar där inne tiden ut :) Jag är fortfarande lite chockad men jätteglad! Är i vecka 4+3 och beräknad födsel 25 okt. Ännu inga särskilda symptom förutom utebliven mens 1+ BIM och lite finnig, men det brukar jag vara innan mens, samt något ömma och ådriga bröst. Blir spännande att följa er andra också! :)

Grattis! Plussade också idag (min första graviditet), har bf 28:e oktober :) Så jag fick väl ett ganska tidigt plus? Tog ett test idag mitt på dagen (äl+11) bara för att döda det lilla hopp som fanns så att jag kunde gå vidare och hoppas på nästa månad, men oj så förvånad jag blev!
  • SatuSv

Jag är nojig nu när jag läst på nätet om folk som plussat jätte tidigt och fått mf. Jag hade sista mensens första dag 25/1 och äl kom tidigt,riktigt tidigt 31/1 (mensen och äl har krånglat några månader),vi sexade 31&1, fick jätte svagt plus i fredags redan den 12 och igår tog jag digitalt som visade 1-2. Så jag har bim egentligen nån gång nästa vecka,så jag nojar jag med fast jag har ömma bröst och molvärk.

• SatuSv

Jag vet liksom inte hur jag ska räkna,borde jag då haft bim redan nu eftersom äl var så tidig? Eller ska det va 25e som förra månaden? Enligt app är jag idag i v 4, 3+1.

Svar på tråden BF Oktober 2016