• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Louise_86
    yeex skrev 2016-02-16 22:04:40 följande:
    Haha, det gjorde faktiskt jag med(testade med ägglossningstest först alltså)!! Vet inte varför men det känns väl lättare att få "negativt" på ett sådant för då finns hoppet fortfarande, mitt utslag på äl-testet blev inte jättestarkt dock (precis som de gånger jag innan fått minus på grav-test efteråt)så då kände jag ju verkligen att jahapp det var det.. Vi, eller jag har tagit pergotime (vet inte om folk vet vad det är för läkemedel, men dem gör så att äggen mognar då jag sällan har ägglossningar "på egen hand")och ovitrellespruta (så att mogna ägget verkligen släpper)så det har varit extra omständigt, glad att slippa gå igenom det igen. Blev nästan överstimulerad av pergotime senast, alltså att jag fick ganska många äggblåsor som började mogna, men det slutade i en stor bara :) Men därför sa min gynekolog att jag inte kunde äta pergotime fler gånger, för att det kunde vara farligt (om det blev jättemånga äggblåsor), så då fick jag ju ännu mer panik, gud vet när jag får ägglossning nästa gång, ungefär ;)
    Åh förstår! Skönt att det gick vägen nu då! Jag har själv varit väldigt orolig över att min ägglossning skulle fungera som den skulle. Jag har tidigare gått på p-piller i 8 år utan uppehåll och de jag tog då gjorde så att mensen uteblev helt så jag var rädd att den skulle förstöra hela ägglossningen för mig. Jag har kört på med ägglossningstest sen i höst och fått utslag varannan månad, så trodde att det kanske var nått fel på typ ena äggstocken. Men denna gången var första gången som jag klarade att få utslag på ägglossningstest två månader på rad så det verkar ju som kroppen fungerar som den ska ändå :D.. var igenom en opreation i höst också så jag tog starka mediciner och tror kanske att det var dem som gjorde ägglossningen lite ostabil några månader
    .
  • Anonym (orolig)

Usch ikväll fick min man sig en släng av alla mina graviditetshormoner... Han ville inte hålla om mig när vi skulle sova, för ja oftast blir så varm... men just idag ville jag det. När han sa nej så explodera jag... och han fick höra all min frustration... sluta med att jag storma ut ur sovrummet och nu ligger på soffan för att lugna ner mig. Har rätt hett temperament annars, men nu explodera jag på 3 sek

• Vanja
    Lerumsmamma skrev 2016-02-16 21:46:58 följande:

I vilken vecka kan man göra ultraljud utanpå magen utan att behöva göra vul för att se??

Efter v10 ska det gå bra :)
  • Lerumsmamma
    Sallets skrev 2016-02-16 22:25:09 följande:

HelenaSaga jag har skrivit pm till dig, men får ingen fb-inbjudan?

Inte jag heller?
  • Lerumsmamma
    Vanja skrev 2016-02-16 23:36:05 följande:
    Efter v10 ska det gå bra :)
    Kollade igår med barnmorska och v 8+0 ska det gå bra :)
  • Mammatilljesperochkevin06
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-16 23:08:48 följande:

Usch ikväll fick min man sig en släng av alla mina graviditetshormoner... Han ville inte hålla om mig när vi skulle sova, för ja oftast blir så varm... men just idag ville jag det. När han sa nej så explodera jag... och han fick höra all min frustration... sluta med att jag storma ut ur sovrummet och nu ligger på soffan för att lugna ner mig. Har rätt hett temperament annars, men nu explodera jag på 3 sek

Hahaha vi e ganska lika mitt humör är åxå i botten blev skit sur på min gubbe för han rörde med skeden i sin oboy skiiittt länge så jag tog skeden å kasta iväg sen slog det mej vad gjorde jag haha å bara ap skratta
  • Anonym (orolig)
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-17 05:34:08 följande:

Hahaha vi e ganska lika mitt humör är åxå i botten blev skit sur på min gubbe för han rörde med skeden i sin oboy skiiittt länge så jag tog skeden å kasta iväg sen slog det mej vad gjorde jag haha å bara ap skratta

Ha ha.. ja jag hoppas man kommer kunna skratta mer åt allt sen.. just nu känns det bara så jobbigt och bli sur för allt
  • Linulii

Skriver ännu om att det finns en hemlig fb grupp, de som vill bli medlemmar kan skriva mail till mig eller helenasaga här på familjeliv så lägger vi till er:) skicka er fb e-mail adress så går det lättast!:)

• HelenaSaga
    Sallets skrev 2016-02-16 22:25:09 följande:

HelenaSaga jag har skrivit pm till dig, men får ingen fb-inbjudan?

Har skrivit PM till dig, trodde jag redan gjort det men appen hade krånglat :) lerumsmamma du har oxkså meddelande! :)
Svar på tråden BF Oktober 2016