• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • TB16

Hur räknar man ut vilken vecka man är i? Kan inte använda mig utifrån senaste mensen då vi inte hade sex förens några veckor senare...

Enligt min NC är jag vecka 4+6 bf 23/10. Hur säkert är det?

• anna90
    Finurligafiluren skrev 2016-02-18 19:02:29 följande:

Jag känner mig inte gravid för fem öre!! Har absolut inga symptom.. När börjar man känna av att det växer där inne? Var gravid för nio månader sedan men kommer inte ihåg :P

Jag har inte heller några symptom ännu! Tror det är väldigt olika men man blir ju alltid orolig när det gäller en själv! :)
  • anna90
    Eelisah skrev 2016-02-18 19:00:21 följande:

Plussade den 10/2, dagen före min födelsedag. BF 19/10 Är i vecka 6 nu. Kände ingenting alls innan, hade kanske lite ont i brösten men trodde det tillhörde den kommande mensen. Vårt första barn, och vårt fjärde försök. Jag nojjade innan som bara den och letade graviditetssymtom varje månad tills min kille sa till mig att sluta stressa och tänka på det. Jag gjorde mitt yttersta för att bara leva som vanligt och inte alls tänka BEBIS så fort vi hade sex. Då tog det sig direkt. Tillägger att jag är 34 och inte har så stor chans varje månad. Kanske 15%
    Mått illa från och till varje dag, det kommer närsomhelst. Otroligt gråtmild, jätteömma bröst, blivit större. Och har lite värk i bebismagen. Så klarar jag inte av att stressa mer. Känner ett otroligt lugn i mig också, typ jättestark haha!

Vad roligt! Vi har försökt i 4 månader efter mitt MA i okt och jag har stressat som tusan varje ÄL och varje BIM har jag blivit sååå deprimerad när mensen kommit. Min sambo sa åt mig förra månaden, nu är det du som slutar tempa och sluta hetsa, jag vill inte se dig såhär ledsen mer. Och nu den här månaden så har jag faktiskt lugnat mig och inte alls hållt på och letat symptom, kört ÄL tester eller gravtester alldeles för tidigt. Och jag plussade också nu! Kan det vara en slump att när man inte stressar längre så kommer det? Det händer ju för så många! :)

Grattis förresten! :)
  • Ggrahnen
    trex2013 skrev 2016-02-19 08:13:58 följande:

hoppas det går bra för dig i dag och allt ser bra ut!

Jag hade så hög puls så han var osäker på om det bara var jag eller om det fanns någon annan puls. Men har tycker att det ändå borde varit tydligt grån lillen och tycker jag ska förbereda mig på att jag har fått MA igen.. Nytt VUL på onsdag. Har det inte utvecklas nåt tills dess så blir det abort....igen..
  • Nossreep
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-19 11:56:11 följande:

Hej igen mina prover såg bra ut kag är gravid fortfarande och fick tid till blödningscentralen
    Här i Malmö . Jag skulle komma in om jag fick ont i magen å typ krampar men annars skulle jag inte oroa mig
    Så det är väl något positivt idet hela

Men det låter positivt iaf, nu hoppas vi på att det håller i sig!
  • trex2013
    Ggrahnen skrev 2016-02-19 13:06:24 följande:
    Jag hade så hög puls så han var osäker på om det bara var jag eller om det fanns någon annan puls. Men har tycker att det ändå borde varit tydligt grån lillen och tycker jag ska förbereda mig på att jag har fått MA igen.. Nytt VUL på onsdag. Har det inte utvecklas nåt tills dess så blir det abort....igen..
    åh vad jobbigt att inte veta. jag hoppas att det ser bra ut på onsdag för dig. ha nu en så bra helg du kan, försök göra något roligt och tänka på något annat för stunden! kramar
  • Anonym (orolig)
    Ggrahnen skrev 2016-02-19 13:06:24 följande:

Lider så med dig/er. Hoppas du är i tidigare graviditet än du tror o att allt är som der ska på ons. Hoppas du har ngt att göra fram tills ons...

Usch jag hatar att det finns mf o ma... o att folk ska drabbas mer än en gång av det...

Stor kram
  • Anonym (orolig)
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-19 11:56:11 följande:

Hej igen mina prover såg bra ut kag är gravid fortfarande och fick tid till blödningscentralen

Här i Malmö . Jag skulle komma in om jag fick ont i magen å typ krampar men annars skulle jag inte oroa mig

Så det är väl något positivt idet hela

Det känns ju ändå som positivt. Hoppas blödningen slutar helt för dig
  • Julia79

Hej alla
    Hoppas det är ok att hoppa in här?!
    Har precis plussat, några dagar innan bim... Tror BF blir 30-31 okt för mig!
    Så lycklig <3
    Hur mår ni och finns det någon BF-lista att skriva in sig i om jag får vara med :) ;)

Svar på tråden BF Oktober 2016