• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Torparfrun
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-18 15:38:36 följande:

Jag ringde kk å det är helt normalt nu kom där bara pyttelite blod om man säger så

Vilken lättnad att det har slutat

Förstår att du blev skrämd!
  • Nossreep

Hejsan, jag hoppar in här. Plussade för en vecka sedan med min första graviditet. Idag är jag i 5+5 med BF 14okt.
    Har varit trött, halvt illamående och väldigt ömma bröst. Precis så där som alla säger att det ska vara.

Går hade jag lite brunt i flytningarna, och vad jag läst och fått höra är att det är normalt så jag ides inte tänka på det så mycket. Men på kvällen när jag och min sambo hade sex så blödde jag lite granna. Blev lite orolig men det verkade inte vara så mycket så jag lyckades somna. Imorse när jag vaknade blödde jag ingenting, det kom efter 2timmar på jobbet. Fick Riktigt ont i magen och sedan dess har jag blött. Jag blöder inte särskilt mycket men jag har sjukt ont i magen! Smärtan från magen kan jag jämföra med de gånger jag haft cystor i äggstockarna. Vill göra ett Vul men jag vet att dom är kinkiga med det i min kommun. ????

• Anonym (orolig)
    Nossreep skrev 2016-02-18 16:41:49 följande:

Hejsan, jag hoppar in här. Plussade för en vecka sedan med min första graviditet. Idag är jag i 5+5 med BF 14okt.

Har varit trött, halvt illamående och väldigt ömma bröst. Precis så där som alla säger att det ska vara.

Går hade jag lite brunt i flytningarna, och vad jag läst och fått höra är att det är normalt så jag ides inte tänka på det så mycket. Men på kvällen när jag och min sambo hade sex så blödde jag lite granna. Blev lite orolig men det verkade inte vara så mycket så jag lyckades somna. Imorse när jag vaknade blödde jag ingenting, det kom efter 2timmar på jobbet. Fick Riktigt ont i magen och sedan dess har jag blött. Jag blöder inte särskilt mycket men jag har sjukt ont i magen! Smärtan från magen kan jag jämföra med de gånger jag haft cystor i äggstockarna. Vill göra ett Vul men jag vet att dom är kinkiga med det i min kommun. ????

Om du blöder färskt blod så "måste" de väl kolla med vul? Tyvärr är det ju väldigt tidigt så det är inte säkert de ser ngt hjärta, utan att det behöver betyda mf

Kram
  • Oktbebis
    trex2013 skrev 2016-02-18 15:39:59 följande:

Hoppar in här också om det är ok :) är väldigt tidigt för mig, är bara i vecka 5 och känner i stort sett ingenting, bara tröttare än vanligt. blir nästan nojjig att det inte är något när jag inte känner illamående eller annat.

Jag känner heller inget mer än trötthet, går in i vecka 6 imorgon ????
  • othello
    FamÅsling skrev 2016-02-18 12:06:06 följande:

6+4 i dag. Mår illa hela tiden och kan endast äta lätt kall mat

Hoppas det går över fort.
  • Nossreep
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-18 16:57:17 följande:
    Om du blöder färskt blod så "måste" de väl kolla med vul? Tyvärr är det ju väldigt tidigt så det är inte säkert de ser ngt hjärta, utan att det behöver betyda mf

Kram
    Ja jag hoppas det, jag ska ringa 1177 nu igen och ligga på lite för så här kan jag inte ha det.
  • Anonym (orolig)
    Nossreep skrev 2016-02-18 18:07:34 följande:

Ja jag hoppas det, jag ska ringa 1177 nu igen och ligga på lite för så här kan jag inte ha det.

El åk in akut o säg att de på 1177 sa att du skulle söka
  • Eelisah

Plussade den 10/2, dagen före min födelsedag. BF 19/10 Är i vecka 6 nu. Kände ingenting alls innan, hade kanske lite ont i brösten men trodde det tillhörde den kommande mensen. Vårt första barn, och vårt fjärde försök. Jag nojjade innan som bara den och letade graviditetssymtom varje månad tills min kille sa till mig att sluta stressa och tänka på det. Jag gjorde mitt yttersta för att bara leva som vanligt och inte alls tänka BEBIS så fort vi hade sex. Då tog det sig direkt. Tillägger att jag är 34 och inte har så stor chans varje månad. Kanske 15%
    Mått illa från och till varje dag, det kommer närsomhelst. Otroligt gråtmild, jätteömma bröst, blivit större. Och har lite värk i bebismagen. Så klarar jag inte av att stressa mer. Känner ett otroligt lugn i mig också, typ jättestark haha!

• Finurligafiluren

Jag känner mig inte gravid för fem öre!! Har absolut inga symptom.. När börjar man känna av att det växer där inne? Var gravid för nio månader sedan men kommer inte ihåg :P

Svar på tråden BF Oktober 2016