• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • BF161006

Mammatilljesperochkevin06

Samma sak hände mig för en vecka sedan. Varade i fem dagar och jag var helt övertygad om att det var ännu ett missfall då mitt första MF startade så. Gick med tunga steg till min privata gyn i tisdags och var beredd på negativt besked. Men det var ett hjärta som slog på skärmen och inga blödningar i livmodern! Med största sannolikhet kärl runt tappen som är extra känsliga fick jag som svar. Supervanligt tydligen. Men ska tillbaka på tisdag och kika igen, med tanke på två tidigare MF och att jag är så nojig. Hennes förslag, superskönt.

Så länge det inte tilltar eller gör ont är det med största sannolikhet ingen fara, men gå å kolla om det upptar din vardag!

• Mammatilljesperochkevin06
    BF161006 skrev 2016-02-18 13:59:44 följande:

Mammatilljesperochkevin06

Samma sak hände mig för en vecka sedan. Varade i fem dagar och jag var helt övertygad om att det var ännu ett missfall då mitt första MF startade så. Gick med tunga steg till min privata gyn i tisdags och var beredd på negativt besked. Men det var ett hjärta som slog på skärmen och inga blödningar i livmodern! Med största sannolikhet kärl runt tappen som är extra känsliga fick jag som svar. Supervanligt tydligen. Men ska tillbaka på tisdag och kika igen, med tanke på två tidigare MF och att jag är så nojig. Hennes förslag, superskönt.

Så länge det inte tilltar eller gör ont är det med största sannolikhet ingen fara, men gå å kolla om det upptar din vardag!

Tack för svar ja jag ringde kk för vara säker å hon sa att i början av graviditeten är allt extra känsligt å har man haft sex så kan man blöda lite extra så länge jag inte har ont så var det lugnt ????:)
  • Anonym (orolig)

Har också hört att lite blödning är många som har. Så länge det inte är klumpar o färskt blod. Hoppas det bara är ngt kärl som brustit

• SatuSv
    robinminson skrev 2016-02-18 12:52:21 följande:

Någon mer som har BF 23 oktober?

V. 5 (4+3) 

Och detta är min fjärde graviditet. Har 3 pojkar, en på 3år, en på snart 2år och en på 7 månader.

Hej!
    Är själv bara i v 4 men detta blir också mitt fjärde barn:) Har en dotter 9år,son 6år och yngsta sonen 3,5år. :)
  • miss september
    FamÅsling skrev 2016-02-18 12:06:06 följande:
    6+4 i dag. Mår illa hela tiden och kan endast äta lätt kall mat
    Är också i 6+4 idag. Har varit väldigt illamående i ungefär 2 veckor och Postafen hjälper knappt. Har inte kräkts än som tur är men har varit nära ett par gånger. Idag är det lite bättre. Har också lättare att äta lätt kall mat eller snabbnudlar... Kött går inte alls.
  • Torparfrun
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-18 13:26:44 följande:

Var å kissa nyss å blev livrädd fick ljust blod på pappret typ slemmigt är liv rädd för det är missfall nån som vet

Hur går det? Har det slutat än?
  • trex2013

Hoppar in här också om det är ok :) är väldigt tidigt för mig, är bara i vecka 5 och känner i stort sett ingenting, bara tröttare än vanligt. blir nästan nojjig att det inte är något när jag inte känner illamående eller annat.

Svar på tråden BF Oktober 2016