• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)
    MissP skrev 2016-02-21 17:55:41 följande:

Hoppar in här! Plussade bim -1 och är nu enligt app i v 8 (7+2) Mår bra, bara jäkligt trött precis hela tiden. Och så har magen redan börjat puta!! Läste nånstans att den kan svullna i början av hormonerna för att sen gå ner något igen i v12-13 typ. Är det någon som känner igen detta?

Min mage är jätte svullen. Men har fått tidig mage alla gånger jag passerat v 10... även om jag vet att det inte är bebis som är så stor än... men som sagt jag svullnar suck..
  • nepe
    HelenaSaga skrev 2016-02-21 15:49:45 följande:

Hej allihopa! Facebook gruppen som jag och Linulii startat har nått sin maxgräns nu. Vi har bestämt att man kan ansöka dagen ut sen stängs gruppen. Ansöker gör man genom att PMa mig eller Linulii med sin mail man använder på Facebook.
    Nån som kommer in i den här tråden senare får gärna skapa en till grupp!

Jag har ansökt och fått inbjudan men jag vill bara vänta en stund till, hoppas det är okej <3
  • nepe

Varit borta på semester några dagar och läser ikapp nu, därav få svar från mig! alltså den hör TRÖÖÖTTHETEN is killing me! Jag somnar flera gånger om dagen och sover djupt. Dessutom har jag blivit sjuk och fått feber. Ingen rolig kombo! Dock skulle jag inte byta bort tröttheten och mina enorma bröst för allt i världen <3

• HelenaSaga
    nepe skrev 2016-02-21 18:58:32 följande:
    Jag har ansökt och fått inbjudan men jag vill bara vänta en stund till, hoppas det är okej <3
    Det är helt okej! De inbjudningar som redan är utskickade kommer ligga kvar :)
  • HelenaSaga
    Motherofdragons26 skrev 2016-02-21 17:52:46 följande:

Hej allesammans!

Malin, 26 år och är gravid med barn nr 3 i skaran.

Har en tjej som blir 4 och en grabb som är 2.

Nyligen förlovad med mannen i mitt liv (ej mina tidigare barns far), detta blir hans första egna. :)

Vi bor strax söder om Sundsvall.

Plussade väldigt starkt ÄL-7, är nu på BIM-2 (v.4+5 med BF enl senaste mens 31/10).

Har stor risk för duplexgraviditet enl min gynläkare då jag hade flera mogna äggblåsor i somras.

Är dessutom immuniserad trots att jag är rhd-positiv (risk för en del komplikationer).

Följs gärna åt mer er andra! Vill gärna också gå med i någon Facebook grupp!

PMa mig din mail du använder på Facebook så bjuder jag in dig
  • Villhabarn29
    Motherofdragons26 skrev 2016-02-21 17:52:46 följande:

Hej allesammans!

Malin, 26 år och är gravid med barn nr 3 i skaran.

Har en tjej som blir 4 och en grabb som är 2.

Nyligen förlovad med mannen i mitt liv (ej mina tidigare barns far), detta blir hans första egna. :)

Vi bor strax söder om Sundsvall.

Plussade väldigt starkt ÄL-7, är nu på BIM-2 (v.4+5 med BF enl senaste mens 31/10).

Har stor risk för duplexgraviditet enl min gynläkare då jag hade flera mogna äggblåsor i somras.

Är dessutom immuniserad trots att jag är rhd-positiv (risk för en del komplikationer).

Följs gärna åt mer er andra! Vill gärna också gå med i någon Facebook grupp!

Fler sundsvallbor! Välkommen! :)
  • Louise_86
    HelenaSaga skrev 2016-02-21 14:53:06 följande:

Jag har skickat ut påminnelser på PM till de som fått inbjudan till Facebook gruppen men inte svarat. Inbjudan kommer på mailen!

Jag fick ditt PM om att du skickat invitation men jag har inte fått nån inbjudan på mail? Har även kollat spam
  • HelenaSaga
    Louise_86 skrev 2016-02-21 19:51:34 följande:
    Jag fick ditt PM om att du skickat invitation men jag har inte fått nån inbjudan på mail? Har även kollat spam
    Skicka din mail till mig igen, det kanske blivit något stavfel eller så :)
  • Nossreep

Nu har snart den här långa helgen gått, i morgon ska jag fått veta om mitt hcg blivit nå högre.

Tyvärr känner jag dock att hoppet börjar överge mig, har slutat små blöda efter 3dagar & brösten har slutat ömma. Men de där illamåendet kommer och går precis som innan och så även yrseln och tröttheten..
    Frågan är, hur ska jag kunna somna ikväll med alla dessa tankar..

• Mammatilljesperochkevin06
    Nossreep skrev 2016-02-21 20:29:18 följande:

Nu har snart den här långa helgen gått, i morgon ska jag fått veta om mitt hcg blivit nå högre.

Tyvärr känner jag dock att hoppet börjar överge mig, har slutat små blöda efter 3dagar & brösten har slutat ömma. Men de där illamåendet kommer och går precis som innan och så även yrseln och tröttheten..
    Frågan är, hur ska jag kunna somna ikväll med alla dessa tankar..

Förstår exakt hur du känner kag sluta blöda igår kväll åxå men har alla andra symptom än å känner mig mer gravid nu än någonsin men du får höra Av dig i morgon hur allt har gått du finns i våra tankar kram på dej
Svar på tråden BF Oktober 2016