• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Mammatilljesperochkevin06
    Villhabarn29 skrev 2016-02-23 13:21:19 följande:

Zzzzz.. Någon här som varit gravid som vet när trötthet (extrem) brukar ge med sig? Förstår att det även är individuellt. .

Räcker upp handen är hela tiden över trött sen rätt bad det är så är jag pigg som en mört
  • Villhabarn29
    Vanja skrev 2016-02-23 13:27:30 följande:

V10-v12 är min erfarenhet.

Okej, tack :)
  • Anonym (orolig)

Varit på hälsosamtal som blev inskrivning. Får ett UL på måndag för att kolla antal plus hjärtaktivitet. Känns bra

• MissH81

Hej! Hoppar gärna in i denna tråden. Är i vecka 6 (5+5), har BF 19/10. Mitt andra barn men första med min nuvarande sambo. Jag/vi har svårt för att känna glädje för vi har fått 2 missfall redan (första började jag blöda v 9 men hade avstannat redan v 5, andra började jag blöda redan i v 5-6 och jag sökte aldrig då). Jag är så nervös att det inte ska gå vägen denna gången heller.

Det är många som skriver här att de är inbokade för VUL. Jag har försökt få detta men inte lyckats. BM hade inte den utrustningen och sa att sjukhuset inte heller gjorde det. Sa att jag skulle vända mig privat. Jag går till privat gynekolog och ringde dit. Men "de gjorde inte heller detta". Jag fick tid 29/3 för nytt cellprov och då skulle de även göra VUL. Känns sååå långt dit, jag blir galen. Har ni några tips till mig? 

• höstsolen

Hej svejs!
    Jag är i v 9 och har haft lite småblödningar de senaste veckorna. Har därfor fått en läkartid i morgon. Första riktiga ultraljudet har jag om 3 v. (Bor utomlands).
    Är det VUL som gäller i morgon tro? Eller finns det något annat man kommer göra? Jag är rätt nervös och skulle vilja veta lite mer om vad man kan förvänta sig inför morgondagen. Hur skulle det funka i Sverige?
    Kram!

• Anonym (orolig)
    MissH81 skrev 2016-02-23 14:37:57 följande:

Hej! Hoppar gärna in i denna tråden. Är i vecka 6 (5+5), har BF 19/10. Mitt andra barn men första med min nuvarande sambo. Jag/vi har svårt för att känna glädje för vi har fått 2 missfall redan (första började jag blöda v 9 men hade avstannat redan v 5, andra började jag blöda redan i v 5-6 och jag sökte aldrig då). Jag är så nervös att det inte ska gå vägen denna gången heller.

Det är många som skriver här att de är inbokade för VUL. Jag har försökt få detta men inte lyckats. BM hade inte den utrustningen och sa att sjukhuset inte heller gjorde det. Sa att jag skulle vända mig privat. Jag går till privat gynekolog och ringde dit. Men "de gjorde inte heller detta". Jag fick tid 29/3 för nytt cellprov och då skulle de även göra VUL. Känns sååå långt dit, jag blir galen. Har ni några tips till mig? 

Min gyn ville ej göra cellpeov när jag var gravid.. det kunde öka MF risken. Har de sagt det är ok? Förstår din oro, har oxå haft många MF.. har fått tjata mig till mkt. Var bor du?
  • Villhabarn29

Suck vad snålt av dem!! Du kanske kan boka privat hos närliggande stad?
  • Vanja

Fråga din bm lr googla runt lite själv på vilka privata gyn-motagningar som gör vul, det är ju inte alla som gör det tyvärr.. O sen sätter du dig och ringer runt! :) vill dom inte göra vul så ljug! Säga att du inte vet hur långt gången du är tex. Det är en giltig orsak till att få göra ett. Säg att du är osäker med flera veckor lr ett par månader! :) då ska det nog gå!
  • Villhabarn29
    Vanja skrev 2016-02-23 17:21:39 följande:

Fråga din bm lr googla runt lite själv på vilka privata gyn-motagningar som gör vul, det är ju inte alla som gör det tyvärr.. O sen sätter du dig och ringer runt! :) vill dom inte göra vul så ljug! Säga att du inte vet hur långt gången du är tex. Det är en giltig orsak till att få göra ett. Säg att du är osäker med flera veckor lr ett par månader! :) då ska det nog gå!

Hihi "månader:. Jag har också lärt mig att alltid överdriva i vården om man ska få något. "Jag kan inte ens sova på natten" är också bra:)
Svar på tråden BF Oktober 2016