• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Peaceandlove

Jag har startat en hemlig Facebook grupp för oktoberbebisar :) om fler vill haka på! Såg att båda första grupperna var fulla.

• MissP
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-21 18:24:06 följande:

Min mage är jätte svullen. Men har fått tidig mage alla gånger jag passerat v 10... även om jag vet att det inte är bebis som är så stor än... men som sagt jag svullnar suck..

Har det då sen gått ner lite igen, stannat av lite eller har du sett gravid ut från vecka 10? Undrar mest för att jag måste fundera ut hur länge jag ska försöka hålla det hemligt på jobbet. Vill inte outa för tidigt.... Grattis till plusset förresten! :D
  • Anonym (orolig)
    MissP skrev 2016-02-22 23:50:37 följande:

Har det då sen gått ner lite igen, stannat av lite eller har du sett gravid ut från vecka 10? Undrar mest för att jag måste fundera ut hur länge jag ska försöka hålla det hemligt på jobbet. Vill inte outa för tidigt.... Grattis till plusset förresten! :D

Jag vill inte heller berätta på jobb. Jag har köpt en poncho i mest svart, har den över min klänning. Tycker ändå den döljer magen rätt bra. Magen har sett mer el mindre gravid ut sen v 10. Och innan har det inte varit något problem då jag inte behövt hålla det hemligt på jobb... dock har den gått ner lite i svullnad mellan v 10-14
  • Anonym (orolig)

Idag är det första samtalet hos BM, hoppas vi får tid för ul el vul denna eller nästa v. Ska försöka få läkartid oxå. Mitt illamående blir bara värre o värre, och mina lergigan comp fungerar inte längre.

• SofiaSi

Hej hej! Jag hakar på den här tråden.

Plussade för några veckor sen (!!). Är nu, enligt appen, i vecka 8 (7+2). BF 8 oktober. :)

Såg att det startats en 3:e hemlig fb grupp.. Hur kan jag gå med där? Vad heter den/vem kan jag kontakta?

Jo, det är min första graviditet! :)

• MissP
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-23 08:02:14 följande:

Jag vill inte heller berätta på jobb. Jag har köpt en poncho i mest svart, har den över min klänning. Tycker ändå den döljer magen rätt bra. Magen har sett mer el mindre gravid ut sen v 10. Och innan har det inte varit något problem då jag inte behövt hålla det hemligt på jobb... dock har den gått ner lite i svullnad mellan v 10-14

Ja vi får väl se. Får rota lite i garderoben efter bra kläder som döljer utan att det blir för tydligt... ????
  • Anonym (orolig)
    MissP skrev 2016-02-23 09:06:37 följande:

Ja vi får väl se. Får rota lite i garderoben efter bra kläder som döljer utan att det blir för tydligt... ????

Jag har haft lite mage kvar sen dottern föddes för 8 år sen, i med jag dessutom fått gå på ägglossnings tabletter så har jag svullnat i magen mellan varven. Är en del genom åren som frågat om jag är gravid så jag har en del spydiga kommentarer jag brukar ge tillbaka. Dock har ingen på jobb påpekat någon gång... får se hur länge det går att dölja
  • avigmaria

Alltså... jag har mjölk i brösten? I vecka SJU? Andra barnet förvisso, men ändå, är inte det helt bisarrt? 

• Vanja
    avigmaria skrev 2016-02-23 09:34:08 följande:

Alltså... jag har mjölk i brösten? I vecka SJU? Andra barnet förvisso, men ändå, är inte det helt bisarrt? 

Det fick jag med i v 7 sist. Tror det har o göraed att kroppen "kommet ihåg" och därför förbereder sig snabbare.
Svar på tråden BF Oktober 2016