• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Nossreep
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-21 20:34:40 följande:
    Förstår exakt hur du känner kag sluta blöda igår kväll åxå men har alla andra symptom än å känner mig mer gravid nu än någonsin men du får höra Av dig i morgon hur allt har gått du finns i våra tankar kram på dej
    Skönt att du också slutat blöda, och att du känner dig mer gravid nu. :) jag ska lämna provet på morgonen och hoppas innerligt att jag kan få svar direkt, någon som vet hur länge det dröjer att få svar på ett hcg prov? Tack för omtanken, jag hör av mig så fort jag vet något. :)
  • saroxin

Hoppar in här! :) Plussade för ca 1 vecka sen, är enligt app i vecka 6 nu, 5+4. Någon på samma vecka/dag som vill följas åt? Skriver gärna på kik om någon vill & har det :) 

Skicka PM så säger jag vad jag heter på kik! :) 

• Hilda77

Nossrep. Jag tog mitt prov vid 11. Ringde själv in vid 17 tiden o fick svaret på mitt hcg prov. Läkaren ringde inte först 2 dagar senare.

• Nossreep
    Hilda77 skrev 2016-02-22 06:30:06 följande:

Nossrep. Jag tog mitt prov vid 11. Ringde själv in vid 17 tiden o fick svaret på mitt hcg prov. Läkaren ringde inte först 2 dagar senare.

Okej, sist lämnade jag på gynakuten kring 01.30 på natten mot fredag. Och läkaren ringde upp vid 8 på morgonen. Jag kände mest att jag helst ville veta innan jag gick därifrån... :)
  • Hilda77
    Nossreep skrev 2016-02-22 06:46:48 följande:
    Okej, sist lämnade jag på gynakuten kring 01.30 på natten mot fredag. Och läkaren ringde upp vid 8 på morgonen. Jag kände mest att jag helst ville veta innan jag gick därifrån... :)
    Jag lämnade i Malmö. Där sa dom att det tar några timmar för dom ska skicka iväg proverna. 

Jag ska in och ta nya prover imorgon. Mina värden är höga men de tycker inte att de ökar så snabbt som de ska. Dock så allt jag har läst säger att de är inom normen då det ökar långsammare när värdet är över 6000.
  • Nossreep
    Hilda77 skrev 2016-02-22 08:03:54 följande:
    Jag lämnade i Malmö. Där sa dom att det tar några timmar för dom ska skicka iväg proverna. 

Jag ska in och ta nya prover imorgon. Mina värden är höga men de tycker inte att de ökar så snabbt som de ska. Dock så allt jag har läst säger att de är inom normen då det ökar långsammare när värdet är över 6000.
    Jag frågade i morse och mellan 2-3timmar brukade det ta. :) men idag tog allt så mycket längre tid, hela vårdens datasystem har kraschat här så dom får inte fram en endaste journal. Så även fast jag lämnade provet kl 9, så har dom inte fått fram något svar ännu... Åh jag som ville veta nu och helst nyss. Men vad ligger du på och i vilken vecka är du i?
  • Mammatilljesperochkevin06
    Nossreep skrev 2016-02-22 14:05:48 följande:
    Jag frågade i morse och mellan 2-3timmar brukade det ta. :) men idag tog allt så mycket längre tid, hela vårdens datasystem har kraschat här så dom får inte fram en endaste journal. Så även fast jag lämnade provet kl 9, så har dom inte fått fram något svar ännu... Åh jag som ville veta nu och helst nyss. Men vad ligger du på och i vilken vecka är du i?
    Har du fått något svar än?
  • Hilda77

5+2 låg det på 6000. 5+4 strax över 9000, de ville att det skulle dubblats. Men överallt står det att det saktas ner efter 6000.

Svar på tråden BF Oktober 2016