• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Citronmarmelad
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-23 16:20:41 följande:

Min gyn ville ej göra cellpeov när jag var gravid.. det kunde öka MF risken. Har de sagt det är ok? Förstår din oro, har oxå haft många MF.. har fått tjata mig till mkt. Var bor du?

Till mig sa dom att cellprov före vecka 12 är ingen som helst fara. ( för fostret är cellprov efter heller ingen fara utan det är bara (som jag förstod det) att man vid förlossningen vill ha en orörd livmodertapp)

Dom rör ju bara livmodertappen och tar ett minimalt prov.

I sådana fall skulle ju sex också öka risken för MF tänker jag..
  • Citronmarmelad
    MissH81 skrev 2016-02-23 14:37:57 följande:

Hej! Hoppar gärna in i denna tråden. Är i vecka 6 (5+5), har BF 19/10. Mitt andra barn men första med min nuvarande sambo. Jag/vi har svårt för att känna glädje för vi har fått 2 missfall redan (första började jag blöda v 9 men hade avstannat redan v 5, andra började jag blöda redan i v 5-6 och jag sökte aldrig då). Jag är så nervös att det inte ska gå vägen denna gången heller.

Det är många som skriver här att de är inbokade för VUL. Jag har försökt få detta men inte lyckats. BM hade inte den utrustningen och sa att sjukhuset inte heller gjorde det. Sa att jag skulle vända mig privat. Jag går till privat gynekolog och ringde dit. Men "de gjorde inte heller detta". Jag fick tid 29/3 för nytt cellprov och då skulle de även göra VUL. Känns sååå långt dit, jag blir galen. Har ni några tips till mig? 

bor i Norrbotten och här är det typ omöjligt att få ultraljud före RUL. Förra graviditeten åt jag minipiller så hade ingen aning om när hon blev till, fick ändå inte. Var extremt orolig, fick ändå inte.

Så när de var dags för RUL visade det sig att jag var i vecka 23 inte 19..

Så nu har jag tänkt bespara mig en massa oro och ska boka in ett ultraljud i vecka 12 i Torneå (bli närmast för mig för finns inget ställe man kan boks privat i hela länet..)
  • MissH81

Tack för alla svar, det betyder mycket. Vet inte varför jag inte kan citera, jag är dessutom ny på det här.

Usch ja det är jobbigt med MF och tanken på att det kan hända igen. Min gyn sa att det är ingen fara med cellprov innan v 12, tar bara på livmodertappen. Jag bor i nordöstra Skåne. Jag ska prata med min BM om hon kan hjälpa mig att komma till någonstans. Annars får jag nog överdriva som ni säger... Jag håller på att bli tokig. Hade bara lugnat mig om jag fått se ett litet hjärta ticka. L

• Vanja
    MissH81 skrev 2016-02-23 22:23:46 följande:

Tack för alla svar, det betyder mycket. Vet inte varför jag inte kan citera, jag är dessutom ny på det här.

Usch ja det är jobbigt med MF och tanken på att det kan hända igen. Min gyn sa att det är ingen fara med cellprov innan v 12, tar bara på livmodertappen. Jag bor i nordöstra Skåne. Jag ska prata med min BM om hon kan hjälpa mig att komma till någonstans. Annars får jag nog överdriva som ni säger... Jag håller på att bli tokig. Hade bara lugnat mig om jag fått se ett litet hjärta ticka. L

Hoppas du får till det till slut! Du får gärna uppdatera här o berätta om du fått se ditt lilla pyre.. <3 Lycka till!!
  • eagle87

Någon annan som redan fått en linje på magen från naveln till blygdbenet ? Vecka 4+5?

• eagle87
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-24 08:13:53 följande:
    Jag har fått en redan är i vecka 6+3
    När upptäckte du den?:)
  • Vanja
    eagle87 skrev 2016-02-24 07:59:15 följande:

Någon annan som redan fått en linje på magen från naveln till blygdbenet ? Vecka 4+5?

Har två barn sen tidigare och fick aldrig nån linje på magen så det är nog väldigt olika.. :)
  • pandoraDiem

Hej tjejer! Blev tipsad av eagle87 om er grupp. Plussade igår, har försökt sedan sommaren 2014 (med en graviditet under tiden som slutade i utomkveds) så det känns helt overkligt att ha plussat på "egen" hand, var helt inställd på ivf. Har bf den 31 okt.

• Anonym (orolig)

Har inte heller någon linje.

Svar på tråden BF Oktober 2016