• Anonym (Trött)

Hatar min bonus

Jag vet inte vart jag ska börja... 
    Allmänt jävla trött och vet att jag kommer få extremt mycket påhopp men jag måste få skriva av mig. 

Jag och sambon har varit tillsammans i typ 9 månader. I början var jag öppen för bonusen (hon är 7år) tyckte om henne och jag har verkligen försökt allt. Fixat så hon fått större rum, målat hennes rum i dom färgerna hon vill ha. Hämtar och lämnar på skolan. tex: Tidigare var hon på fritids på morgonen för att hennes pappa börjar tidigt, jag börjar senare och kan då köra henne till skolan så hon slipper fritids som hon enligt henne själv hatar. 
    Hon kan önska en maträtt när man gör den och ställer på bordet är hon inte hungrig och det är äcklig mat. Tittar jag på tv så ska hon kolla på tv. 

Men ju flera pappa veckor det blir ju mera ogillar jag barnet. Hon är på riktigt odräglig. Gnällig och bio mamman skämmer bort henne. När hon är här och inte får som hon vill (pappan står på sig) så blir det typ kaos. Hon säger saker som sårar mig.. tex: "du kan ju ingenting". Hon säger det typ bara när pappan inte hör...
    Jag har börjat göra så att jag "gömmer mig" i sovrummet (eller åker till stallet) så jag slipper henne. Men nu vet jag inte om det är en tillfällighet eller om hon har kommit på något... Men hon använder sin pappas ipad som hon alltid har gjort. Hon kör slut på batteriet och ska sen spela när hon laddar. 

Problemet är att laddaren finns vid min och sambons säng och vi har uttag i själva sängen så sladdar och sånt är undangömda i själva sängen och det ända som sticker fram är själva laddsladden = man kan liksom inte bara ta laddaren och gå för då måste man flytta på hela sängen...

Och det är inte det är inte bara det att hon då ska vara där när jag är där. Utan hon vill vara ensam. Så då ska jag LÄMNA MITT sovrum för att HON ska få vara där SJÄLV. 
    Ska prata med sambon ikväll när hon sover. Men är det för mycket begärt att jag ska få vara själv i mitt eget sovrum?

Jag har blivit tvungen att flytta ifrån min hemstad då min sambo inte kan flytta pga henne. Han vet att jag inte trivs i staden och att jag känner mig som en gäst i den här lägenheten.... Känner mig inte heller speciellt välkommen när hon säger att hennes rum är hennes och resten av lägenheten är hennes pappa...

Jag har tidigare föreslagit att jag och sambon skulle vara särbos. Det vill inte han. Speciellt inte nu när vi planerar och försöker skaffa barn...

• Svar på tråden Hatar min bonus
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 09:49:06 följande:

Var det här inlägget till mig?

Nej
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-02-02 09:55:25 följande:

Nej

Eller jo kanske....Till vem helst det berör antar jag. Den som känner sig träffad.
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 09:26:44 följande:

Ber om ursäkt för mitt korta och otrevliga svar. Jag  var irriterad över något annat som inte hade med dig att göra.

Jag ska förklara vad jag menade. Enligt min mening så sa vi inte samma sak...

Hoja menade på att ts borde sätta gränser både för sig själv och för dottern. Jag tycker absolut att hon ska sätta sina egna gränser, men att sätta gränser för dottern blir snudd på omöjligt om pappan inte backar upp henne. Dotterns beteende har gått för långt för det anser jag.

Jag tyckte istället att pappan sätter gränserna. Han hör givetvis med sambon vad hon önskar och tycker, men det är han som fastställer reglerna. Då blir det lättare för ts att upprätthålla dessa inför barnet som annars kanske inte skulle lyssna på henne. Det är pappans regler som gäller, och inte "den jobbiga bonusmammans".

Du har inte möjligtvis blandat ihop hoja och Anonym (partner)? för det du skriver nu svarade du på Anonym (partner) som bla inledde med att säga att "dom" måste sätta gränser för barnet (kommer inte ihåg ordagrant) och du svarar "fast jag tycker att pappan i samråd med ts ska sätta gränser (inte ordagrant). Tyckte det lät som samma sak, rätta mig om jag har fel.
  • StarTrust
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 09:40:50 följande:

Hur menar du då? Vad är det jag borde tänka istället om dottern?

• StarTrust
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-02-02 09:39:21 följande:

Jag har inte sagt det. Jag har sagt att det är två personer som är osams, måste det ena utesluta det andra? bara en person kan inte vara upphovet till problemet att det inte funkar i hemmet, allra minst ett barn. Det jag säger är att ts också måste arbeta med sina känslor, för jag tror inte att det problemet kommer att försvinna bara barnet beter sig bra igen som du verkar tycka kommer göra allt frid och fröjd igen. Du verkar tro det och du tycker inte hon behöver arbeta med sina känslor och då hade jag lite frågor som jag ville att du svarade på. Du behöver inte tycka som mig men jag ville bara ha svar på mina frågor. Vill du inte svara på dem så respekterar jag självklart det och lägger ner diskussionen.

Problemet ligger i att du ej förstår att det spelar ingen roll hur mycket än ts bjuder till mot dottern så länge ts inte har mannens stöd i uppfostran gällande dottern.
  • StarTrust
    Påven Johanna skrev 2016-02-02 09:48:10 följande:

När du använder citationstecken kring ordet okej i den där meningen så betyder det att du inte tycker att det är okej att Anonym (nice) ser på det hela utifrån det. Är det så du menar? 

Och du om någon borde sluta påstå att du kan läsa mellan raderna. Hur menar du att det skulle vara möjligt för dig att göra? Du saknar ju helt förmåga att se på något på ett nyanserat sätt. 

• Anonym (nice)
    StarTrust skrev 2016-02-02 10:25:03 följande:
    Problemet ligger i att du ej förstår att det spelar ingen roll hur mycket än ts bjuder till mot dottern så länge ts inte har mannens stöd i uppfostran gällande dottern.
    Men hur ska mannen veta att ts behöver någon uppbackning när ts inte ens har NÄMNT något till sambon?

Enligt sambons vetande är dottern förmodligen väldigt väluppfostrad!
  • StarTrust
    Anonym (nice) skrev 2016-02-02 10:35:04 följande:

Men hur ska mannen veta att ts behöver någon uppbackning när ts inte ens har NÄMNT något till sambon?

Enligt sambons vetande är dottern förmodligen väldigt väluppfostrad!

Förslagsvis att ts tar en diskussion med sambon om det,då sambon verkar vara "för omogen" för att själv se det.
  • Anonym (...)
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-02-02 09:53:35 följande:
    Jo det jag menar är att du flera gånger sagt att du söker möjliga förklaringar till varför ts känner som hon gör (hatar ) om du kan göra det för en vuxen varför kan du inte göra det för ett barn också innan du skjuter ner henne som ouppfostrad?
    Fast jag har ju inte skjutit ner flickan som ouppfostrad... Däremot har jag flera gånger påpekat att hon troligvis inte mår bra och behöver stöttning i sina jobbiga känslor som hon nu går igenom, och det främst från sina biologiska föräldrar. Inte en enda gång har jag lagt skulden på barnet.
  • Anonym (...)
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-02-02 09:55:25 följande:
    Nej
    Ok. Det låg direkt efter min fråga till dig och var inte adresserat till någon, så jag blev osäker.
Svar på tråden Hatar min bonus