• Anonym (Trött)

Hatar min bonus

Jag vet inte vart jag ska börja... 
    Allmänt jävla trött och vet att jag kommer få extremt mycket påhopp men jag måste få skriva av mig. 

Jag och sambon har varit tillsammans i typ 9 månader. I början var jag öppen för bonusen (hon är 7år) tyckte om henne och jag har verkligen försökt allt. Fixat så hon fått större rum, målat hennes rum i dom färgerna hon vill ha. Hämtar och lämnar på skolan. tex: Tidigare var hon på fritids på morgonen för att hennes pappa börjar tidigt, jag börjar senare och kan då köra henne till skolan så hon slipper fritids som hon enligt henne själv hatar. 
    Hon kan önska en maträtt när man gör den och ställer på bordet är hon inte hungrig och det är äcklig mat. Tittar jag på tv så ska hon kolla på tv. 

Men ju flera pappa veckor det blir ju mera ogillar jag barnet. Hon är på riktigt odräglig. Gnällig och bio mamman skämmer bort henne. När hon är här och inte får som hon vill (pappan står på sig) så blir det typ kaos. Hon säger saker som sårar mig.. tex: "du kan ju ingenting". Hon säger det typ bara när pappan inte hör...
    Jag har börjat göra så att jag "gömmer mig" i sovrummet (eller åker till stallet) så jag slipper henne. Men nu vet jag inte om det är en tillfällighet eller om hon har kommit på något... Men hon använder sin pappas ipad som hon alltid har gjort. Hon kör slut på batteriet och ska sen spela när hon laddar. 

Problemet är att laddaren finns vid min och sambons säng och vi har uttag i själva sängen så sladdar och sånt är undangömda i själva sängen och det ända som sticker fram är själva laddsladden = man kan liksom inte bara ta laddaren och gå för då måste man flytta på hela sängen...

Och det är inte det är inte bara det att hon då ska vara där när jag är där. Utan hon vill vara ensam. Så då ska jag LÄMNA MITT sovrum för att HON ska få vara där SJÄLV. 
    Ska prata med sambon ikväll när hon sover. Men är det för mycket begärt att jag ska få vara själv i mitt eget sovrum?

Jag har blivit tvungen att flytta ifrån min hemstad då min sambo inte kan flytta pga henne. Han vet att jag inte trivs i staden och att jag känner mig som en gäst i den här lägenheten.... Känner mig inte heller speciellt välkommen när hon säger att hennes rum är hennes och resten av lägenheten är hennes pappa...

Jag har tidigare föreslagit att jag och sambon skulle vara särbos. Det vill inte han. Speciellt inte nu när vi planerar och försöker skaffa barn...

• Svar på tråden Hatar min bonus
  • Anonym (...)
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-02-02 09:56:45 följande:
    Eller jo kanske....Till vem helst det berör antar jag. Den som känner sig träffad.
    Då jag inte tycker och känner som ditt exempel, så berör det inte mig.
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 10:44:40 följande:

Då jag inte tycker och känner som ditt exempel, så berör det inte mig.

Ok
  • Anonym (nice)
    StarTrust skrev 2016-02-02 10:39:40 följande:
    Förslagsvis att ts tar en diskussion med sambon om det,då sambon verkar vara "för omogen" för att själv se det.
    Ja fast man kan ju undra hur allvarligt problemet är eftersom hon inte ens har PRATAT med sambon än? Det borde väl vara det första man gör? Innan man ens skriver en tråd på fl? Mycket märkligt och jag undrar vem som är omogen - ts eller sambon som inget vet? Drömmer

"Ska prata med sambon ikväll när hon sover."

Hur ska sambon kunna se något när dottern inte gör något fel framför sambon och ts inte säger något? Ska han agera tankeläsare menar du?
  • Anonym (...)
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-02-02 10:01:34 följande:
    Du har inte möjligtvis blandat ihop hoja och Anonym (partner)? för det du skriver nu svarade du på Anonym (partner) som bla inledde med att säga att "dom" måste sätta gränser för barnet (kommer inte ihåg ordagrant) och du svarar "fast jag tycker att pappan i samråd med ts ska sätta gränser (inte ordagrant). Tyckte det lät som samma sak, rätta mig om jag har fel.
    Det är möjligt att jag blandade ihop de två, men fortfarande är det två olika tillvägagångssätt.

1. Pappan och bonusmamman sätter gränser ihop

2. Pappan sätter gränserna - som ger det stöd ts behöver
  • StarTrust
    Anonym (nice) skrev 2016-02-02 10:49:19 följande:

Ja fast man kan ju undra hur allvarligt problemet är eftersom hon inte ens har PRATAT med sambon än? Det borde väl vara det första man gör? Innan man ens skriver en tråd på fl? Mycket märkligt och jag undrar vem som är omogen - ts eller sambon som inget vet? "Ska prata med sambon ikväll när hon sover."

Hur ska sambon kunna se något när dottern inte gör något fel framför sambon och ts inte säger något? Ska han agera tankeläsare menar du?

Jag skulle inte vilja påstå alls att det är märkligt att först ventilera sina känslor /tankar för att sedan ta tag i det!

Jag tycker att sambon uppvisar ett omoget beteende som inte ser hur dottern beter sig mot ts!

Han skapar förvirring.
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 10:49:25 följande:

Det är möjligt att jag blandade ihop de två, men fortfarande är det två olika tillvägagångssätt.

1. Pappan och bonusmamman sätter gränser ihop

2. Pappan sätter gränserna - som ger det stöd ts behöver

Aha ok trodde att i samråd med innefattade att tillsammans med en person komma överens om tex gränser.
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 10:39:58 följande:

Fast jag har ju inte skjutit ner flickan som ouppfostrad... Däremot har jag flera gånger påpekat att hon troligvis inte mår bra och behöver stöttning i sina jobbiga känslor som hon nu går igenom, och det främst från sina biologiska föräldrar. Inte en enda gång har jag lagt skulden på barnet.

Ok då får jag be om ursäkt, jag tolkade det som att du tyckte att det var flickans fel eftersom du tyckte att ts gjort allt rätt. Jag skulle inte ha tolkat det så utan att du uttryckligen sa det.
  • Anonym (...)
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-02-02 11:09:15 följande:
    Aha ok trodde att i samråd med innefattade att tillsammans med en person komma överens om tex gränser.
    Då var det jag som var otydlig, och det var givetvis inte min mening.
  • Anonym (nice)
    StarTrust skrev 2016-02-02 10:57:50 följande:
    Jag skulle inte vilja påstå alls att det är märkligt att först ventilera sina känslor /tankar för att sedan ta tag i det!

Jag tycker att sambon uppvisar ett omoget beteende som inte ser hur dottern beter sig mot ts!

Han skapar förvirring.
    Men jösses - du läser ju inte ens vad ts skriver!

Ts: "Hon säger saker som sårar mig.. tex: "du kan ju ingenting". Hon säger det typ bara när pappan inte hör..."

HUR kan det vara omoget av pappan att inte se något som barnet INTE GÖR FRAMFÖR PAPPAN?!!!
  • StarTrust
    Anonym (nice) skrev 2016-02-02 11:30:42 följande:

Men jösses - du läser ju inte ens vad ts skriver!

Ts: "Hon säger saker som sårar mig.. tex: "du kan ju ingenting". Hon säger det typ bara när pappan inte hör..."

HUR kan det vara omoget av pappan att inte se något som barnet INTE GÖR FRAMFÖR PAPPAN?!!!

Förslagsvis för att han inte läser av hur sin sambo mår i detta?
Svar på tråden Hatar min bonus