• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • stajlish
    Sarah32 skrev 2016-05-28 14:17:40 följande:

Hej alla!

Nu är jag äntligen med på tåget igen och sprayar för fullt, hoppas på ett guldägg runt midsommar:)

Ivf februari - grattis till insättningen, hoppas det går hela vägen:)

provi 87 - hur går allt för dig?

Kramar

Hej o välkommen åter på tåget =)
    Nu måtte de gå vägen ända fram denna gång!

Kram
  • Sarah32

Tack:)

Hur långt är du i processen?

stajlish skrev 2016-05-29 09:33:05 följande:

Hej o välkommen åter på tåget =)

Nu måtte de gå vägen ända fram denna gång!

Kram

• stajlish
    Sarah32 skrev 2016-05-30 06:45:32 följande:

Tack:)

Hur långt är du i processen?

Inne på vecka fyra med spray, ska ta spruta nr 13 ikväll. Var på VUL idag och det blir äggplock på fredag! :)
  • Sarah32

Så spännande! Lycka till!

Skriv och berätta hur det gick:)

stajlish skrev 2016-05-30 17:37:17 följande:

Inne på vecka fyra med spray, ska ta spruta nr 13 ikväll. Var på VUL idag och det blir äggplock på fredag! :)

• stajlish
    Sarah32 skrev 2016-05-31 06:56:48 följande:

Så spännande! Lycka till!

Skriv och berätta hur det gick:)

Tack!

Det ska jag göra :)
  • ammela

Hej. Jag och min man är i slutetav utredningen, prover för mig är ok, även ultraljud och koll av livmodern vilket kollades idag (ingen skön undersökning direkt). Inväntar svar på odlingarna för oss båda (hiv osv). Makens spermaprov är inte så bra, många missbildade och icke simmande spermier men ej steril enligt läkaren. Inväntar att remiss ska skickas inom nån vecka nu.

Jag är 31 och maken 33 så ingen direkt stress av ålder än men ändå segt med så långa väntetider som det verkar vara på sahlgrenska just nu. Synd med ändringarna i vårdgarantin också. Men vi ska vara tacksamma för den hjälp vi får i Sverige och vi är enormt tacksamma för att det, trotts väntetid, ändå är 3 gratis försök.

Hoppas jag får göra er sällskap här och se hur er resa går medans jag själv väntar! :)

• ivf februari
    ammela skrev 2016-06-01 22:01:24 följande:

Hej. Jag och min man är i slutetav utredningen, prover för mig är ok, även ultraljud och koll av livmodern vilket kollades idag (ingen skön undersökning direkt). Inväntar svar på odlingarna för oss båda (hiv osv). Makens spermaprov är inte så bra, många missbildade och icke simmande spermier men ej steril enligt läkaren. Inväntar att remiss ska skickas inom nån vecka nu.

Jag är 31 och maken 33 så ingen direkt stress av ålder än men ändå segt med så långa väntetider som det verkar vara på sahlgrenska just nu. Synd med ändringarna i vårdgarantin också. Men vi ska vara tacksamma för den hjälp vi får i Sverige och vi är enormt tacksamma för att det, trotts väntetid, ändå är 3 gratis försök.

Hoppas jag får göra er sällskap här och se hur er resa går medans jag själv väntar! :)

Man kan ställa sig i varsellistan där. Då kan man få komma in ev snabbare. Kolla upp de
  • Sarah32

Äggplock gjort nu? Har allt gått bra?:)

stajlish skrev 2016-05-31 17:22:05 följande:

Tack!

Det ska jag göra :)

• stajlish
    Sarah32 skrev 2016-06-04 10:01:24 följande:

Äggplock gjort nu? Har allt gått bra?:)

Ja, det gick jättebra igår =)
    Så skönt att ha det gjort igen. 
    Vi är så glada o lättade över resultatet. 11 äggblåsor och det fanns ägg i ALLA! Så 11 ägg blev det :) Hoppas på bra kvalité o fin befruktning nu...
    ET imorgon, spännande!
  • Ikka

Om allt fortsätter gå vägen så är det insättning (FET) på måndag som gäller....om embryot klarar upptiningen.....nervöst....

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016