• Michaela94

Symptom innan bim!

Hej! Skriv vilken dag ni är/var på och vilka symptom ni då hade...

Jag är på Äl +9 eller BIM -5, vilket man nu vill använda :)

Symptom:

Molvärk/,mensvärk sen 4 dagar tillbaka, det känns typ som att hela underlivet och nedre delen av magen "arbetar"

Lite illamående som kommer och går

Risig mage, gör nr två ca 6ggr/dag sen 2 dagar tillbaka

Gasig hela tiden sen ca 4 dagar tillbaka

Gjorde ett test idag som visade negativt, testar igen om 2 dagar

Just det, jag vet mkt väl att det lika gärna kan vara PMS, men jag har alltid fått mensvärk samma dag jag ska ha mens...

Och brukar absolut inte känna de andra symptomen, min PMS brukar vara psykiskt och att jag känner mig yr, så känner jag inte nu

• Svar på tråden Symptom innan bim!
  • AnnieLii
    Naatish skrev 2016-02-16 10:10:41 följande:

åhh vad roligt!!! gratttttiiiis !! :D:D såå glad för din skull!!! Själv får jag vänta till fredag och förhoppningsvis kommer IINTEE mensen hahaha

Tack föresten <3 och jag hoppas från hjärtat att du får ett pluss och att mensen håller sig på distans ^^
  • Naatish
    AnnieLii skrev 2016-02-16 12:22:47 följande:
    Ååh haha <333 jag vet inte vad jag ska tro alla symptom är liksom där så skulle vara konstigt med motsatsen :D men blev så glad över första svag plusset på alla hjärtans dag {vilken present} och sen la jag in bilden folk skrev de kunde vara spön fast jag såg att den va helt rosa även fast det va svag.. Sen att testet morgon efter och clear blue visade också svagt tänkte jag väll att det kan inte vara ngn spökis där eftersom de olika tester o innan visat blankt? Folk skrämde mig bara o min man blev arg för jag inte lyssnade på min kropp utan andra...

Men inorse tog jag aldrig den andra CB+ testet som jag har hemma, jag spar den till imorgon bitti :) för ska gå till barnmorskan idag de har drop in :) ventilera lite hehe
    ja så himla roligt!! Är det ditt första barn?? åhh hoppas verkligen det blir samma för mig nu denna veckan men jag får vänta !! Exakt vilka symtom hade du??
  • AnnieLii
    Naatish skrev 2016-02-16 12:39:05 följande:

ja så himla roligt!! Är det ditt första barn?? åhh hoppas verkligen det blir samma för mig nu denna veckan men jag får vänta !! Exakt vilka symtom hade du??

Ja det är vårat första barn :) ja jag har inte vågat flippa än av glädje förutom att jag började skaka o stamma när jag frågade mannen om han såg ngt sträck på de första testet: jag vågar inte glädjas fullt ut som om glädjen skulle göra det mindre sant eller att ngt händer :( är orolig endå men som sagt ska till mvc idag o prata lite.

(Men ja innerst är ja so exited!!!)

Det va så tydligt denna gång från alla icke månader. Jag brukar ha molvärk idag eller en timme innan mensen dyker upp... Men denna gång så dök den redan upp på äl+2-3 (beroende på när äl va) samma tid fick jag även ömma bröst. Det har jag alltid innan mens så tänkte ine på det. Fick sedan dagarna dör så fruktansvärt ont i magen o trodde det va magkatarr... Jag började kissa mycket nånstans på äl +6 och då märkte jag samma dag när jag va på toa att det kom på handen, massa vita mjölk flytningar men tunna. Dom har jag än idag men börja rinna till ordentligt igår så va rädd de va mensen men nej... (Ta i träd) vid Bim + 10 kom aptiten. Jag vill ha allt sött som inte jag innan va sugen på.. Jag var även förstoppad och se kunde magont komma ifrån men de är jag aldrig för annars springer många gånger på toa. Har bra ämnesomsättning. Jag blev förvånad för jag började prutta massa hahah, och rapade. Typ en prutt, en rap Hahaha :D p min man kolla på mig o jag sa att ärligt jag vet inte vad fan är fel på mig...

Så symptom kan ju komma helt individuellt.. Men brösten är inte för mig en av dom, de lär blir tunga o ömma senare, de ömmar som vid vanlig mens bara. Men på ett sätt så att jag skippar helst BH om jah får :) och juste! På Bim -1 börja jag bli jätte trött, vi va ute med kompisar o gäspade vid 11 ... Å när vi åkte bil hem o han gasade så höll jag på att spy, aldrig känt de innan. Dagen efter spydde jah på morgonen 2 gånger o sa att det här var ju konstigt. Jag blir förvånad om jah inte är gravid.... Hehe!

Och tänkt endå att jag är osäker fast testen är svaga positiva pga vad alla andra säger men vill ju endå prata med någon :( <3
  • Starbaby

Typiska mens symptom så som ömma bröst och ont i svanken. Bim -2 började jag få som stickningar i ljumskarna, illamående, yrsel och ökade flytningar.

• Michaela94

BIM -3 och negativt med graviditetskollens stickor.... Är det kört? Fan jag har bara känt såhär en gång tidigare i kroppen och det var när jag väntade sonen

• NollÅtta

Med mina första 2 barn så plussade jag med känsligt test på bim- 5 resp bim-4. Hade lite molvärk och var kissnödig sen fram till bim.

Är nu gravid igen och denna gång hade jag inga symtom alls innan bim...plussade på bim-5...kanske lite extra trött.

Men man måste inte ha symtom alltså för att vara gravid, kan kännas skönt att veta

Jo en sak till, både med 1an och 3an så kände jag hugget  när ägget fäste. Mycket tydligt stick ...på ca ÄL+4

Son född -10 och Dotter född -13
  • AnnieLii
    Michaela94 skrev 2016-02-17 10:31:33 följande:

BIM -3 och negativt med graviditetskollens stickor.... Är det kört? Fan jag har bara känt såhär en gång tidigare i kroppen och det var när jag väntade sonen

Nej Varför skulder vara kört? De flesta får inget plus förrän på Bim eller tillomed flera dagar efter Bim. Vissa plussar 2 veckor efter och andra 3 dagar innan Bim, det är ju jätte olika. Mitt test på CB+ imorse var fortfarande jätte svagt även fast jag såg plusset. BM såg också plusset på bild från 2 dagar sedan. Super svagt men det är ett pluss! Och jag är idag på Bim +3. Jag ska testa om en vecka igen och hoppas att det blivit mycket starkare. Har tid för inskrivning om 4 veckor och första 8 v kontroll :)
  • gypsy
    Michaela94 skrev 2016-02-17 10:31:33 följande:

Det är absolut inte kört. Första gången jag var gravid plussade jag inte förrän bim+4 och så var det ett väldigt väldigt svagt plus. Vi är alla olika, och även ens graviditeter kan skilja sig. Vi hoppas vidare :) Jag är själv på bim-5 nu.
  • AnnieLii

Stort grattis :D

3prinsessor1prins skrev 2016-02-17 11:06:31 följande:

Jag plussade idag bim -2 kan inte förstå de. Kräva nog ett test till mins för att begripa

Svar på tråden Symptom innan bim!