• Michaela94

Symptom innan bim!

Hej! Skriv vilken dag ni är/var på och vilka symptom ni då hade...

Jag är på Äl +9 eller BIM -5, vilket man nu vill använda :)

Symptom:

Molvärk/,mensvärk sen 4 dagar tillbaka, det känns typ som att hela underlivet och nedre delen av magen "arbetar"

Lite illamående som kommer och går

Risig mage, gör nr två ca 6ggr/dag sen 2 dagar tillbaka

Gasig hela tiden sen ca 4 dagar tillbaka

Gjorde ett test idag som visade negativt, testar igen om 2 dagar

Just det, jag vet mkt väl att det lika gärna kan vara PMS, men jag har alltid fått mensvärk samma dag jag ska ha mens...

Och brukar absolut inte känna de andra symptomen, min PMS brukar vara psykiskt och att jag känner mig yr, så känner jag inte nu

• Svar på tråden Symptom innan bim!
  • milli79

Med 1a barnet fick jag massor av symptom så fort jag blivit gravid så direkt efter äl. Första symptomen var lätt illamående och att det kändes som jag gick på en båt/marken gungade. Sen hade jag även molvärk. När jag fick plus (runt BIM) så fick jag väldigt ont i svanken så jag inte kunde sova. Även väldigt kissnödig och sen började brösten spänna och ömma. 

2a barnet fick jag symptom lite senare och det var just yrslen som kom först och sen lite illamående.

3e barnet var 1a symptomen att jag blev väldigt känslig. Grät för ingenting, kom väl runt BIM el lite innan.

• Naatish
    AnnieLii skrev 2016-02-16 12:29:53 följande:
    Tack föresten <3 och jag hoppas från hjärtat att du får ett pluss och att mensen håller sig på distans ^^
    Dålig nyhet :( igår fick jag blodblandad flytning, mer åt det bruna hållet och jag bara "jaha nu kom mensen" men idag är det också bara brunblodig blandad flytning.. bara liiiiite mensvärk , jag brukar ha mycket mer mensvärk.. så jag får se om mensen inte sätter igång ordentligt imorgon så ska jag ta ett test för säkerhetsskull för jag har hört att vissa kan få en liten blödning när mensen skulle ha kommit fastän dom är gravida.. Men tyvärr så som de ser ut nu är jag ju inte gravid :( .. men får tänka att det är första månaden vi försöker få barn så ... För varje månad kommer man närmre..
  • Naatish
    NollÅtta skrev 2016-02-17 11:04:56 följande:

Med mina första 2 barn så plussade jag med känsligt test på bim- 5 resp bim-4. Hade lite molvärk och var kissnödig sen fram till bim.

Är nu gravid igen och denna gång hade jag inga symtom alls innan bim...plussade på bim-5...kanske lite extra trött.

Men man måste inte ha symtom alltså för att vara gravid, kan kännas skönt att veta

Jo en sak till, både med 1an och 3an så kände jag hugget  när ägget fäste. Mycket tydligt stick ...på ca ÄL+4

Jag kände också ett hugg/stick ca 3-5 dagar efter ägglossning, asså verkligen starkt inte alls så att det kunde vara en inbillning.. Men igår fick jag blodblandade flytning och idag med :( Så tyvärr tror jag att mensen kommer imorgon kanske och jag vet inte vad det hugget/sticket var alls isåfall..Något annat logiskt väl.. Men det kändes sååååå tydligt och när jag sökte på vad det kunde vara kändes de så solklart att det skulle vara det för det var exakt som alla beskrev det på forum och även på faktahemsidor.. Men vi får se om mensen kommer igång ordentligt imorgon annars tar jag ett test.. Om jag ska vara helt ärlig så har jag fortfarande ett liiiiitet hopp inom mig då vissa faktiskt har fått en blödning när de varit gravida då mensen skulle ha kommit och att det är ganska vanligt.. Men vi får se :(
  • Michaela94

Bim idag och ingen mens än.... Den brukar komma på morgonen... Men än är inte dagen över och det var ju negativt på testet igår..... Så ärligt talat så väntar jag in mensen ganska så säkert :(

• Michaela94

Bim +1 och ingen mens men CB digital testet imorse visade "inte gravid", så kan menshelvetet bara komma nuuuu

• Villhaenliten

Jag har bim den 29:e Jag har de senaste dagarna fått "mensvärk" och IDAG känns bröstvårtorna ömmare. Jag får mensvärk dagen innan/ samma dag som mensen ska komma i vanliga fall. Men det har som sagt varit helt annorlunda nu, får se om fler symptom visar sig :)

• Villhaenliten
    Michaela94 skrev 2016-02-24 04:17:12 följande:

Mensen kom :(

Säker på att det är mens och inte nidblödning?
  • Lilla Luna

BIM-4 negativ på test imorse. Hade dock varit upp och kissat under natten. Molvärk sen några dagar tillbaka. Känns inte som mensvärk. Hade som mensvärk för några dagar sedan. Öm och känslig i höger bröstvårta. Borta nu. Brösten känns av. Inte då man tar på dem utan det är som att någon petar lite lätt på ett blåmärke ibland.

Ligger i soffan och är helt slutkörd.

Något jag reagerade på idag var att mitt te smakade konstigt. :/

Svar på tråden Symptom innan bim!