• Michaela94

Symptom innan bim!

Hej! Skriv vilken dag ni är/var på och vilka symptom ni då hade...

Jag är på Äl +9 eller BIM -5, vilket man nu vill använda :)

Symptom:

Molvärk/,mensvärk sen 4 dagar tillbaka, det känns typ som att hela underlivet och nedre delen av magen "arbetar"

Lite illamående som kommer och går

Risig mage, gör nr två ca 6ggr/dag sen 2 dagar tillbaka

Gasig hela tiden sen ca 4 dagar tillbaka

Gjorde ett test idag som visade negativt, testar igen om 2 dagar

Just det, jag vet mkt väl att det lika gärna kan vara PMS, men jag har alltid fått mensvärk samma dag jag ska ha mens...

Och brukar absolut inte känna de andra symptomen, min PMS brukar vara psykiskt och att jag känner mig yr, så känner jag inte nu

• Svar på tråden Symptom innan bim!
  • Villhaenliten
    Lilla Luna skrev 2016-02-24 18:11:17 följande:

BIM-4 negativ på test imorse. Hade dock varit upp och kissat under natten. Molvärk sen några dagar tillbaka. Känns inte som mensvärk. Hade som mensvärk för några dagar sedan. Öm och känslig i höger bröstvårta. Borta nu. Brösten känns av. Inte då man tar på dem utan det är som att någon petar lite lätt på ett blåmärke ibland.

Ligger i soffan och är helt slutkörd.

Något jag reagerade på idag var att mitt te smakade konstigt. :/

Testade neg igår & är öm i bröstvårtorna idag (mest i höger), molvärken har inte alls varit lika intensiv idag... Har börjat äta extremt mycket samt druckit mer och då behövt kissa oftare.
  • Lilla Luna
    Villhaenliten skrev 2016-02-24 19:15:59 följande:

Testade neg igår & är öm i bröstvårtorna idag (mest i höger), molvärken har inte alls varit lika intensiv idag... Har börjat äta extremt mycket samt druckit mer och då behövt kissa oftare.

Håller tummarna för oss båda! Brukar inte alls ha några symptom inför mens så jag blir så förvirrad. Var med om det först i dec men det slutade i tidigt mf. Hade minimalt med symptom förra månaden utan plus dock.
  • Villhaenliten
    Lilla Luna skrev 2016-02-24 19:32:58 följande:
    Håller tummarna för oss båda! Brukar inte alls ha några symptom inför mens så jag blir så förvirrad. Var med om det först i dec men det slutade i tidigt mf. Hade minimalt med symptom förra månaden utan plus dock.
    Håller tummarna här också! Brukar inte heller ha symptom innan mens, aldrig haft ont i bröstvårtorna innan?! Tänkte göra ett nytt test på bim den 29/2 (om inte mensen kommer då...) samt Bim +. Håller dig uppdaterad! ;)
  • jtothee

Bim + 1 idag och "mensvärken" finns men ingen antydan till mens än.. Hade jätte ömma bröstvårtor strax efter beräknad ÄL som sedan försvann igen efter några dagar. Har även haft molande värk i livmodern sedan mer eller mindre den beräknade ÄL från och till. Tycker jag har varit ytterst känslig för dofter och blivit åksjuk vid bilåkning och flygning som jag inte kan minnas när jag varit senast (satt bredvid en man på flyget och kunde känna hur han luktade i munnen fast jag var bortlutad exempelvis för att nämna något).
    Hoppas så innerligt på ett + men hittills inget + på stickorna från NC. Beställt både CB digital, gravidkollens testa tidigt och CB vanliga som bör dyka upp imorgon..
    Min mamma och min sambo fyller 25 resp 45 nästa tisdag, hade varit en underbar födelsedagspresent :)

Någon som har dålig erfarenhet från NC's stickor?

• Villhaenliten

Fick nya, jag vad tror är, symtom idag. Extremt stel i nacken (på gränsen till nackspärr) samt att 1 min efter intagen frukost kom den upp lika fort igen. Har ingen feber och känner mig absolut inte sjuk, och mår inte illa överhuvudtaget längre. Är detta normalt?!

• villtro

Jag hade oskyddat samlag (vid äl) för 6 dagar sedan och mår jätteilla, är supertrött från o till, varm/kall, pratig/hård/lös i magen vartannat. Symtomen blir värre för varje dag, speciellt illamåendet och tröttheten. Nu mot kvällen har jag börjat känna metall/blodsmak i munnen. Tror ni att jag är gravid?? :D 

• jtothee
    jtothee skrev 2016-02-25 09:39:22 följande:

Bim + 1 idag och "mensvärken" finns men ingen antydan till mens än.. Hade jätte ömma bröstvårtor strax efter beräknad ÄL som sedan försvann igen efter några dagar. Har även haft molande värk i livmodern sedan mer eller mindre den beräknade ÄL från och till. Tycker jag har varit ytterst känslig för dofter och blivit åksjuk vid bilåkning och flygning som jag inte kan minnas när jag varit senast (satt bredvid en man på flyget och kunde känna hur han luktade i munnen fast jag var bortlutad exempelvis för att nämna något).
    Hoppas så innerligt på ett + men hittills inget + på stickorna från NC. Beställt både CB digital, gravidkollens testa tidigt och CB vanliga som bör dyka upp imorgon..
    Min mamma och min sambo fyller 25 resp 45 nästa tisdag, hade varit en underbar födelsedagspresent :)

Någon som har dålig erfarenhet från NC's stickor?

Edit:
    Tog fyra gravtest idag, NC's egna stickor, CB plus, CB digital och gravidkollens testa tidigt, alla visade positivt förutom NC så dessa kommer aldrig mer användas. :) 

Så nu är jag enligt beräkning i vecka 5 med nedsläpp i början av november :)
  • Villtro1
    jtothee skrev 2016-02-27 14:06:05 följande:
    Edit:
    Tog fyra gravtest idag, NC's egna stickor, CB plus, CB digital och gravidkollens testa tidigt, alla visade positivt förutom NC så dessa kommer aldrig mer användas. :) 

Så nu är jag enligt beräkning i vecka 5 med nedsläpp i början av november :)
    Grattis! Lycka till! :D
  • Villtro1

Äl+9, bim-3. Väldigt illamående och extremt trött varje em/kväll, sedan i torsdags. Yr då och då. Kissar heeela tiden. Vaknar på nätterna. stick/hugg/svag mensvärk/konstig känsla i magen från och till. Pruttig som bara den, gör även nr 2 ganska ofta som ts nämner. Uteblivna menssymtom/ symtomen jag alltid får. Svettig som bara den/iskall vartannat. Vid äl+8 spände det/hugg till där nere när jag satte mig i soffan. Jag hoppas och tror på ett +. Ska nog testa idag! Annars tisdag på bim-2/äl+10.

Svar på tråden Symptom innan bim!