• Michaela94

Symptom innan bim!

Hej! Skriv vilken dag ni är/var på och vilka symptom ni då hade...

Jag är på Äl +9 eller BIM -5, vilket man nu vill använda :)

Symptom:

Molvärk/,mensvärk sen 4 dagar tillbaka, det känns typ som att hela underlivet och nedre delen av magen "arbetar"

Lite illamående som kommer och går

Risig mage, gör nr två ca 6ggr/dag sen 2 dagar tillbaka

Gasig hela tiden sen ca 4 dagar tillbaka

Gjorde ett test idag som visade negativt, testar igen om 2 dagar

Just det, jag vet mkt väl att det lika gärna kan vara PMS, men jag har alltid fått mensvärk samma dag jag ska ha mens...

Och brukar absolut inte känna de andra symptomen, min PMS brukar vara psykiskt och att jag känner mig yr, så känner jag inte nu

• Svar på tråden Symptom innan bim!
  • Villtro1

Herregud!!!! Tog ett test från gravidkollen sånt där billigt. Bim + 2. Både jag o sambon såg två tydliga streck!!!! Svimma nästan. Sen försvann det?!?!?! Ska jag ta nytt fast typ clearblue eller tror ni de va fel på testet? :(

• knäpptjej

Hej!

Är på bim -4 och har sedan 4-5 dagar varit illamående som blir mer och mer.. Har kräkts några gånger, inte som vid magsjuka utan bara lite. Har molvärk och ömma bröst mest på insidan av brösten.. Och trött.

• knäpptjej

jag tycker att jag ser ett svagt streck :)

Geléhallon89 skrev 2016-03-05 09:55:59 följande:

Hej! Är på äl+6/7 och idag fick jag molvärk och är en riktig test nörd ???? tog ett o kan ana något :p.

• knäpptjej

Lägger till att jag har vattniga flytningar också

knäpptjej skrev 2016-03-05 23:32:10 följande:

Hej!

Är på bim -4 och har sedan 4-5 dagar varit illamående som blir mer och mer.. Har kräkts några gånger, inte som vid magsjuka utan bara lite. Har molvärk och ömma bröst mest på insidan av brösten.. Och trött.

• Geléhallon89

Ja fast inte så känslig som de testet va. Vet dock inte om de är blått eller grått. :/

Vincent 080622
  • Matl

Dom symptomen jag har haft nu sista dagarna här (jag plussade idag på bim -2) är att jag haft otroligt ont i höger bröst, haft "sjukdomskänsla" i kroppen och känt mig matt, haft som "träningsvärk" eller vad man ska kalla det i nedre magen/livmodern liksom + molvärk.. och kissat ofta.
    Idag har jag även haft som småa yrselattacker.

Hoppas ni alla får plus snart som väntar på det!!

• Gråsten

Hej! Ser att ingen skrivit i denna tråd på ett tag, men måste ändå få lufta mina funderingar och tar mer än gärna emot lite feedback om någon känner sig manad :) 

På BIM - 4 idag, och de senaste fem dagarna har jag haft en lättare mensvärk både vid äggstockarna och bak på ryggen(jag brukar ha GRYM mensvärk (både fram på magen och bak i ryggen)nån dag innan mens, samt under mens, så jag räknar den här som lätt), kissat en hel del (men inte om nätterna) men inte så jättemycket mer. Och i måndags fick jag en susning i huvudet som sa "men fan, jag är ju gravid!". Den känslan kommer och går, dock. Ibland rinner det till en vattning totalt luktfri flytning, men jag kan inte direkt påstå att jag har jättemycket flytningar. Jojust, jag är supervarm i ansiktet också, om dagarna. När jag kommer hem fryser jag för att nu sitta här tokvarm och het igen. Men det kan ju bero på sååå mycket annat.... Finns småsaker, snorig ibland men går över på ett par timmar etc. Under hela veckan har humöret pendlat ordentligt, men det kan lika gärna vara PMS, brukar ha kraftig sådan, men det brukar iof börja först vid 3 dagar innan mens... Humhum. 

Men så idag: jag har alltid varit luktkänslig och andas med munnen när jag byter blöjor etc (jobbar på förskola) - men idag kom en bajslukt (förlåt) från ingenstans och jag höll på att tokspy. Fick världens hostattack inklusive tjöjningar, och fick springa ut och stå ute en bra stund och tjöas och hosta. Det var riktigt vidrigt. Det tog en stund för de andra att lista ut vad som hänt och en stund till innan de kände bajslukten från barnet i fråga. En kollega öppnade dörren ut och ropade till mig och frågade om jag var gravid, heh. 

Resten av dagen har jag inte känt något mer alls, förutom lite molande värk som jag nu tycker känns lite mindre än vad den gjort. 

Tog negativt test i morse. Husfest imorgon och jag vet fasen inte hur jag ska göra, är inte den som brukar tacka nej till ett glas vin eller tre, men... Vill inte outa något heller, så jobbigt om det inte blir. 

Någon som känner igen sig på något sätt? Vill hoppas, men har gjort det tidigare månader också, och blir såååå besviken när det inte blir något. Å andra sidan har jag inte haft den här "mensvärken" förut. Tro mig, den är INTE inbillning. 

Haha, blev as-långt det här, sorry! Behövde lufta lite! :) 

• Lekia

Just "mensvärk " några dagar för tidigt har varit ett säkert kort på mig

Svar på tråden Symptom innan bim!