• CB1982

Höstbebisar efter IVF 2016

Hej!

Är i vecka 11+2 efter fjärde försöker och både 2 missfall och ett utomkvedshavandeskap bakom oss samt minus.

Vågar ännu inte hoppas då jag haft lite blod blandade flytningar de senaste 3 dagarna.

Undrar om denna oron någonsin kommer avta haha?

Snart dags för kuben så efter det om allt ser bra ut så hoppas jag att man vågar slappna av lite.

Beräknas komma 20/10.

Är också väldigt trött och illamåendet går lite upp och ner nu, en del dagar hemska men en del dagar helt okej så bättre än när man bodde på toaletten dygnet runt typ.

Känner bara för att äta kall mat och honungsmelon är min favorit just nu.

Har berättat för föräldrarna och våra syskon men för mina barn sedan tidigare har vi ännu inte berättat det för.

Vi har försökt få barn i 3 år.

Hoppas att vi kan följas åt denna resan

• CB1982
    Kajo skrev 2016-04-04 07:36:52 följande:

Välkommen! Jag är i vecka 7+3 och ska på vul idag för att lyssna på hjärtljud. Är väldigt nervös nu. När skedde dina två missfall, vilken vecka?

Tack :) De andra missfall en var i v 8+3 samt 9+5 det sitter kvar psykiskt på mig så jag är jämt orolig men vet att jag är långt ifrån ensam om det även om det är trist att vi är så många som är oroliga.

Jag har blött ljusröd i flera dagar, igår ökade det och jag hade ont i underlivet. Dock inget än så länge idag. Har tid till gyn imorgon och väntar på tid för kuben antingen på fredag eller måndag. Nervös och rädd. Är sängliggande utifall att det är ett hotande missfall.

Det är så skönt när man får se barnets hjärta slå. Det är ett mirakel då man fått kämpa för att kunna bli gravid.
  • CB1982

Filli89:

Usch vad hemskt, vet vad du går igenom. Ta en dag i taget och tillåt dina tårar, sorg och ilska komma.

Det får ta den tid det tar. Kram

• CB1982

Jag har haft blödningar i en vecka, fredag -söndag kom det betydligt mer, har ont i underlivet och så.

Var så rädd för missfall och idag fick jag komma på kontroll på gyn. Där konstaterade dom att lill* krabaten växer precis som hen ska och hjärtat tickade på fint. Däremot fick jag veta att jagar väldigt lågt liggande moderkaka och att det mest troligt är därifrån min blödning kommit. Tappen var sluten och inget ovanligt som visade på missfall.

Lättad nu, är nu i v 11+4...

• CB1982
    JOLI skrev 2016-04-05 21:27:55 följande:

Någon här som upplevt smärta i svanken och överdelen av skinkorna? Jag kan knappt stå pga denna smärtan. Vet dock inte om den är kopplad till graviditeten, eller pga något annat.

Det kan inte vara ischias nerven?

Det är ganska vanligt att man kan få problem med den under graviditeten.
  • CB1982
    jewel skrev 2016-04-06 08:39:48 följande:

Jag började blöda lite igår o det kom mer i natt, ungefär som början av mensen. Ska åka till gynakuten idag, hoppas att jag kan få göra ett ultraljud. Jag är rädd att det kan ha att göra med att jag gjorde några tunga lyft i går på jobbet. Så klantigt av mig att inte be om hjälp men jag tänkte inte att det kunde vara nån fara. Är i vecka 12+2 idag.

För mig ökade blödningarna när jag dumt nog lyfte en låda med en lite hylla från Ikea. Så det kan mycket väl vara att du lyft som är orsaken.

Håller tummen (att hålla två betyder otur har jag hört) och tänker på dig <3
  • CB1982
    Pusheen skrev 2016-04-06 10:47:53 följande:

Jag är så sjukt orolig för MA och MF.

Känner bara av brösten och att jag måste nattkissa. Känner inget mer nu. Har i två veckor innan nu varit sjukt trött och mått illa då och då. Nu mår jag som vanligt i princip. Det ökar ju bara oron.

Vet någon om en privat mottagning där man kan göra ultraljud i Skåne?

Är i vecka 9+0 och vet inte om jag klarar av att vänta till KUB-ultraljudet.

Ring till den kliniken du gjorde IVF behandlingen hos. Förklara din oro. Jag hade stor oro när mitt illamående bara försvann och fick då komma på ett vul.
  • CB1982
    jewel skrev 2016-04-07 11:08:33 följande:

Det gick bra på VUL idag! Bebisen var stilla denna gången men hjärtat slog. Den hade benen i kors, så gulligt. Synd att jag inte fick kort på det! Men vilken lättnad att allt såg bra ut.

Precis som för CB1982 ligger min moderkaka lågt, troligtvis därför jag blödde när jag lyfte tungt. Vet inte riktigt hur jag ska göra med mitt jobb nu, om jag ska skippa fältjobb helt.. Men det vill jag inte. Får ta det väldigt lugnt helt enkelt.

Så skönt! :D

Det är ganska vanligt att ha lågt sittande moderkaka i början av graviditeten och för de flesta flyttar den upp ju längre man är i graviditeten.

Angående lyft:

Prata med din chef, annars får du begära ett läkarintyg. Jag har turen i oturen att jag precis blivit arbetslös så jag låter nu någon annan bära det som är tungt.
  • CB1982
    Kajo skrev 2016-04-07 20:22:45 följande:

Fostret lever och hjärtslagen såg fina ut. Jag har dock en blödning mellan hinnsäcken och livmoderhalstappen. Så ska sluta med mina fragminsprutor och vänta. Kontroll om en vecka igen. Värsta dagen i mitt liv! Och fy fan va dåligt det är på kk gynakuten i Malmö. Fick vänta i 7h innan vi fick läkarhjälp.

Så skönt att den lill* mådde bra.

Har tänkt så på dig.

Du kanske även ska vila och mest vara sängliggande tills det är dags för återbesök.

Vet hur jobbigt det är att sitta på akuten.

Vi mitt första och försök satt jag från kl 8:00 till kl 16:00 och då visade det sig att det var utomkvedshavandeskap. Sedan fick jag komma en gång i veckan och sitta flera timmar för prover och inväntar på prover samt ultraljud. Det var tufft, vården är riktigt kass idag men de som jobbar inom vården gör så gott dom kan men region Skåne har ju dragit in och sparat så otroligt mycket nu i flera år så det är inte konstigt att det bara blir värre och värre.
  • CB1982
    jewel skrev 2016-04-08 02:14:13 följande:

Jag blev väckt för en stund sen av dottern o när jag gick upp ur sängen kände jag att blodet vällde fram, som när mensen är riklig liksom. Det fyllde bindan jag hade på mig. Det känns inte bra det här! :(

Jag hoppas att du åkt in! Det är viktigt om du blöder så mycket. Berättade dom något om att det kunde blöda mer efter du var hos läkaren?

Fy, jag tänker på dig! <3
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016