• CB1982

Höstbebisar efter IVF 2016

Idag såg jag bebis sparka utanför magen ordentligt, så härligt ögonblick!

Jag är i vecka 19 nu, tiden springer iväg tycker jag.

Det är skönt nu när man kan känna bebis för då slappnar man av mer..

Jag köpte madrass, täcke, påslakan och spjälskydd samt något litet basis plagg på Gekås idag.

Men fy vad jobbigt det var att gå där inne, blev andfådd samt fick ont så att jag till slut såg ut som en anka när jag gick.

Vilar nu och får bli en lugn dag imorgon med. Tänk att det finns fördelar med att precis blivit arbetslös! Det trodde jag inte! Var mest deppig innan men tycker att det varit skönt när jag mått dåligt att bara kunna vara.

• CB1982
    Iskristall skrev 2016-05-22 16:00:03 följande:

Å vad härligt att få börja känna bebis! Jag längtar vidare så får vi se när det blir

Nä, vi har inte börjat köpa nåt än. Vi har inte vågat. Efter rul kanske haha eller så väntar vi ett par veckor till Kul att shoppa lite på gekås?! Jag har aldrig varit där, men hört att man kan fynda till bebis. Hoppas du hittar massa fint! Vagn är svårt. Har bara kollat runt på lite olika märken på nätet, skillnader och så.

Vet ni eller ska ni ta reda på kön?

Vi tänkte ta reda på könet om det går den 30/5 när vi har vårt RUL men egentligen hade jag velat vänta tills förlossningen men mannen vill så jag gav vika haha...

Ni då vet ni?
  • CB1982

Jag har mitt RUL på måndag, nervös och orolig då jag inte känt några sparkar sedan häromkvällen när man såg spark utanför magen.

När ska denna ständiga oro släppa? Tror tyvärr att den kommer hänga kvar hela graviditeten...

• CB1982
    jewel skrev 2016-05-27 09:03:08 följande:

Hur går det för dig? Har du känt några rörelser?

Jag var på extra kontroll igår och fick då höra hjärtat slå, underbar ljuvlig musik.

Hoppas att jag kommer kunna slappna av någon gång under graviditeten.

Men jag tror inte att jag är ensam.

Har man som vi som gått igenom ivf för att kunna bli gravida och/eller fått många missfall eller förlorat barn när det gått längre så är det så oerhört svårt att släppa rädslan.
  • CB1982

Varit på RUL idag.

Allt så bra ut med bebis men ska åter i vecka 24 för att kontrollera hjärtat då min dotter föddes med hjärtfel. Man såg dock inget fel idag men de vill ändå för säkerhets skull göra ett nytt v 24.

Likaså ska jag göra ett nytt ultraljud i v 32 för att kolla moderkakans läge då den fortfarande ligger lågt.

Vi väntat en liten pojke förresten!

• CB1982

Jag var igår för min årliga kontroll av mina lungor då men då jag är väldigt andfådd samt gravid så gjorde de inte de vanliga testerna.

Läkaren lyssnade på mig men man konstaterade snabbt att det inte är mina lungor (tack och lov) som blivit sämre. Så vi kollade blodvärdet som då gått ner till 109, i normala fall kan man ju ta olika preparat när man har lågt blodvärde men då jag inte tåler dessa så är det intenaviöst (stavning?) som gäller för mig. Dock så är det enligt läkaren lite tidigt att börja med det redan.

Ska dock ta upp det i nästa vecka när jag är hos barnmorskan och höra vad dom tycker.

Det är ju jobbigt att jämt gå runt och vara andfådd som jag är, speciellt nu i denna högsommar värme som råder här!

• CB1982

Hej alla!

Jag har varit frånvarande här ett tag.

Jag har blivit lite deppig för att i princip alla påpekae att min mage är väldigt stor. De tror att jag ska få närsom helst eller väntar tvillingar.

I början brydde jag inte mig så mycket men nu börjar jag gråta så fort någon påpekar något om min mage.

Lider även av både ischias och foglossning.

Jag ska på ultraljud på måndag för att kolla barnets hjärta eftersom att min dotter föddes med två hjärtfel.

Jag har även bett om kejsarsnitt och väntar på att bli kallad för samtal.

Barnmorskan trodde inte att det skulle bli några problem och dessutom sitter moderkakan ivägen just nu och har den inte flyttar sig tills måndag skulle de ändå planera in ett kejsarsnitt.

Jag orkar tyvärr inte läsa bakåt i tiden så är det något speciellt som hänt?

Hur mår ni alla?

Hur ser födelningen ut på könen i gruppen?

• CB1982

Hej alla!

Imorgon är det dags för ett ultraljud till, denna gången för att kolla hjärtat.

Min dotter föddes nämligen med två hjärtfel, tror att jag har skrivit det tidigare?

Men det ska bli så spännande att få se honom igen.

Sedan har vi ett ultraljud till i augusti för att kolla moderkakan som satt sitter lågt också.

Blir många ultraljud men för mig känns det skönt att få se honom med några veckor emellan.

Jag är nu inne i vecka 25, känns helt otroligt!

• CB1982

Hej alla!

Ultraljudet gick bra idag, vår pojke mår bra och inget fel på hjärtat, skönt.

Dock ligger fortfarande moderkakan ivägen och har inte flyttat sig sedan sist.

Nästa och vårt sista planerade ultraljud blir i slutet av augusti.

Idag fick vi dessutom se vår pojke i 3 D, så otroligt!!!

Man fick en helt annan bild utav utseendet.

• CB1982

Hej alla!

Var ett tag sedan jag skrev igen. Har varit så trött och haft så ont så har inte orkat gå ut direkt på internet.

Däremot har jag börjat förbereda inför bebis ankomst, har faktiskt redan fixat i princip allt som behövs den första tiden.

Nu ska vi bara försöka hitta ett sätt att få plats med bebis säng i vårt sovrum.

Vet inte om jag skrev här efter jag varit på ultraljudett senast?

Det syntes inget fel på hjärtat så det var skönt. Moderkakan låg dock fortfarande för öppningen så ska tillbaka i augusti igen.

Fått veta att mitt kejsarsnitt mest troligt kommer ske i början av v 40.

Bor i Helsingborg och där är det just nu kaosartat på förlossning och BB så jag kommer få mitt i Lund istället.

Är det fler än jag som gått ner i vikt istället för gått upp?

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016