• CB1982

Höstbebisar efter IVF 2016

jewel skrev 2016-09-29 14:06:40 följande:

Det låter verkligen inte kul med så lågt Hb! Skönt att du får blod innan snittet. Nu är det snart dags för dig, vad underbart det måste kännas! Är du nervös eller känns det bara skönt att graviditeten snart är över?

Jag var på MVC igår (v 37+2) o min BM mätte SF-måttet till 40 cm först, men magen var så spänd så hon mätte igen då den mjuknade lite o fick då 39 cm. Skönt att höra att jag inte är ensam om att ha ett stort SF-mått! ;)

Fick 2 påsar idag och ska få 2 till efter snittet på måndag.

Jag är väldigt nervös inför snittet men samtidigt tycker jag det är skönt att slippa vara gravid och den oro man levt med nu i 7 veckor. Längtar efter att få se den lille krabbaten.

Min barnmorska mötte också flera gånger hehe...

Men tycker synd om dig som mest troligt kommer hinna bli ännu större. Då är du 3 dagar längre gången än mig. Kan ju ske när som det sätter igång men visst hade du planerat snitt du med eller minns jag fel? Mitt minne har verkligen tagit stryk denna graviditeten...
  • CB1982
    Sally Cinnamon skrev 2016-09-29 17:23:09 följande:

Fy vad lågt, låter inte kul! Bra att du får hjälp. Har varit nere på 90 nånting en gång, var helt snurrig minns jag.

Här har fogarna sent omsider börjat bråka, haft jätteont i en höft i några omgångar så ska träffa sjukgymnast imorgon. Glad ändå att det kommer såpass sent, ni är ju ett gäng som lidit länge. Svårt att jobba när det gör så ont! Jobbar dock bara en vecka till, sååå skönt!!

Jag hade ju "turen" att jag blev arbetslös i slutet av mars så jag har ju inte behövt jobba. Jag hade inte klarat av det.

Hoppas att du får tips på hur du kan lindra det och att det går bra sista veckan.

Mitt hb låg på 67 igår så därför blev det 2 påsar istället för en. Kändes obehagligt att få någon annans blod men man har ju inget val direkt...
  • CB1982

Nervös men längtar ändå... 3 dagar kvar (snart 2 ju) innan bebis tas ut...

Nervös för hur det kommer kännas och hur ryggmärgsbedövningen kommer kännas när de sticker en. Rädd för hur ont och hur det kommer påverka mig efteråt men givetvis längtar jag efter att få rå om bebis.

Det som oroar mig mest är att jag måste ta blodförtunnande i 6 veckor efteråt. Min bästa vän tog nämligen blodförtunnande och det lede till en hjärnblödning som han fick hemma hos mig, min bästa vän klarade sig tyvärr inte utan dog. Därför är jag rädd för att behöva ta blodförtunnande medicin...

Men försöker tänka på det positiva nu.

Snart är bebis här och jag kan se slutet på denna pärs och kommer kunna gå ut på promenader och röra mig som jag vill snart.

• CB1982
    Amie77 skrev 2016-09-30 22:16:07 följande:

Beklagar att din bästa kompis dog på ett sådant plötsligt och fruktansvärt sätt! Jag visste inte att blodförtunnande kunde ge sådana biverkningar.

Skönt dock att veta att du snart har din bebis hos dig! Lycka till med kejsarsnitt och nytt "mammaskap". :)

Angående Babysense: Vi hade i storebror en bebis som hatade att sova själv. Verkligen hatade. Alltså hamnade han i vår säng och ligger där än idag. Vi ska försöka få honom att sova i eget rum från och med denna vecka, men det får vi se hur det går med. (Jag tycker dessutom att det är så mysigt att ha honom där!)

Men återigen: Babysense. Kan den användas om bebisen samsover? Finns det något andningslarm som kan det?

Det finns andningslarm som fungerar när man samsover, det är de som man fäster på blöjan.

Denna har jag bara hört att den fungerar bra.

www.andningslarm.se/&p=webshop&m=showproduct&q=show&id=40143000
  • CB1982
    Pusheen skrev 2016-10-01 16:24:08 följande:

Är det någon mer här som känner yrsel och som man är på väg att svimma? Känns liksom som att hela kroppen är på väg att stänga av och att man inte får tillräckligt med syre typ. Sticker i armarna eller blir de tunga som bly.

Jag har börjat få såna anfall flera gånger om dagen. Ibland är det sä illa så jag får gå och sätta mig en stund eller lägga mig.

Lite läskigt när det kommer i en butik eller liknande.

Har aldrig känt så här innan. Har aldrig känt av blodsockerfall innan så jag vet inte om det är det eller om magen trycker på eller dåligt blodvärde eller något med blodtrycket. Ska till min bm på fredag nästa vecka och ska höra med henne då vad det kan vara men blir det värre så ringer jag nog in innan dess.

Låter som lågt blodtryck. Så var det iallafall för mig när jag hade extremt lågt blodtryck så hade jag varit dig hade jag kollat upp det på måndag.
  • CB1982

Tack alla.

Det har varit en tuff dag hittills.

Sonen mådde bra först men slutade helt plötsligt att andas. De sprang iväg med honom och först 2 timmar senare fick jag veta att läget är stabilt.

Just nu ligger han på neo och jag på BB. De körde dock in mig i sängen så att jag fick träffa honom. Så fin han är, längtar tills jag får hålla honom i min famn.

• CB1982

Hej alla!

Är helt slut, har varit ännu en intensiv och jobbig dag. Idag har de gjort fler undersökningar och hittade ett hjärtfel som heter Fallots tetrad. Han kommer behöva opereras vid 3-4 månaders ålder. Ska få med information imorgon när läkaren kommer och går ytterligare undersökningar.

Nu ska jag försöka sova lite...

• CB1982
    Pusheen skrev 2016-10-05 19:31:30 följande:

Varning för gnälligt inlägg!

Haft en skitdag. Jag har blivit (iallafall idag) så sjukt orolig för att snubbla på mållinjen. Är extremt orolig för att bebben bara ska sluta leva nu när man kommit så här långt.

Snubblade givetvis över ett delat inlägg på fb idag där en hade berättat om förlusten över sin bebis som dog i magen. Hon hade gått över tiden och jade läckt fostervattten och dr tog henne inte på allvar och det hade lett till att barnet hade dött av syrebrist i magen.

I inlägget hade en av mina vänner på fb kommenterat att hon också hade varit med om det men hennes problem hade varit att moderkakan hade blivit för gammal och slutat fungera vilket ledde till att hennes bebis också dog i magen efter att hon hade gått över tiden.

Ber verkligen om ursäkt om jag sätter galler i huvudet på någon mer nu men jag vet inte var jag ska ta vägen med min oro.

Ska till bm på fredag och ska ta upp detta med henne. Har sagt det en gång innan till henne att jag är orolig för detta. Hon sa att det är väldigt ovanligt att det händer.

Men en dag som denna fylld med oro så tröstar ju inte det. Allt i kombination att jag tycker att bebben varit lugn idag. Men det kan ju ha att göra med att jag har sovit i princip hela dagen, har inte haft ork till någonting idag(mer än att gräva ner mig i skit på nätet).

Hade någon kommit och erbjudit mig ett kejsarsnitt här och nu så hade jag inte tackat nej! Vill bara ha hen i min famn och vetat att jag iaf klarade graviditeten..

Allt känns säkert bättre imorgon.

Kram på er!

Den oron du känner kände jag med, tror det är väldigt vanligt.

Ett tips som jag gjorde när min pojke var lugn i magen var att jag tog tex ett glas eller en rund medicin burk och tryckte lite när och höll kvar. Då brukade han alltid sparka efter en liten stund.

Kom på den idén då han jämt kom igång med ctg:n.och det är ju runda "brickor" som ligger på magen.

Kramar <3
  • CB1982

Hej alla!

Känner mig lugnare här nu efter fått träffat hjärtläkaren igen. Fått ställa frågor och fått veta hur jag ska göra om han blir blå och krampar osv.

Han kommer opereras i Lund vid 3-4 månaders ålder och från tills dess kommer Han få komma på kontroller ungefär var 14:onde dag.

Han syresätter dig fint nu och äter enbart från mitt bröst nu så slipper sonden vilket är oerhört skönt.

Det är så mysigt att få sitta med honom, hans hus är så mjuk och men och han luktar underbart <3 (Låter kanske knäppt men jag njuter utav att få ha honom hos mig)

• CB1982
    Frmid skrev 2016-10-07 18:03:09 följande:

Gud vad skönt att veta.. Vi har fått datum för ev igångsättning som blir 2 v över BF, känns inte jättebra men vår BM hävdar att det är så i vårt landsting och inte förhandlingsbart.

Har idag börjat få ont ifrån ovanför höfterna och enda ned till knäna. Känns inte alls som foglossningarna jag haft innan :/ men gör inte direkt ont i magen eller ryggen.. Är det nån annan som känt nåt liknande?

Låter som ischias, det strålar ju nedåt.
  • CB1982
    jewel skrev 2016-10-11 17:00:17 följande:

Nu är lillebror här! <3 Allt har gått jättebra, han är så söt! Ganska stor, 4,2kg o 52cm men jag tycker att han ser jätteliten ut ändå :)

Tiden på uppvaket var inte så kul men snittet gick jättebra. Tydligen var det enorma mängder fostervatten :)

Så härligt att han är här nu!

Grattis Jewel!

Det är härligt när man har dom i sin famn.

Din pojke är stor jämfört med min, 46,5 cm och 2880 g. Dock såg dom att moderkakan inte fungerar ordentligt i slutet och så att det är därför han är så liten.

Håller med dig om tiden på uppvaket inte var kul, själv var jag så orolig för min pojke då jag inte visste om han levde eller inte.

Njut av tiden på BB tillsammans <3
  • CB1982

Lilleman har ni blivit utskriven från Neo. Känns så underbart skönt.

Dock är det mycket läkarbesök nu framöver. Även på Bvc kommer vi få gå tätare än vanligt schema sa bvc sköterskan som ringde igår.

Jag tänkte även höra om någon som nu har planerat snitt eller du Jewel kommer gå på blodförtunnande sprutor (Innohep)?

Jag skulle nämligen egentligen gått på dessa i 6 veckor men då jag fick allergisk reaktion av dom fick jag avbryta behandlingen.

Tänkte att istället för att de kommer till spill så kunde någon av er få dom mot fraktkostnaden.

Spännande med allt som händer i tråden nu ?

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016