• CB1982

Höstbebisar efter IVF 2016

Jag har idag äntligen fått tid för det planerade snittet. Blir den 3/10 och även om det är nästan 4 veckor dit så är det skönt att veta.

Dock sitter moderkakan lika illa fortfarande så risken finns ju att det börjar blöda innan och blir akut snitt istället.

Vi har en Stokke vagn, har inte koll på några tester men tyckte att den var smidig.

Tidigare haft Emmaljunga och trivts med dom men ville ha en mindre vagn denna gången.

• CB1982
    irrbloss_83 skrev 2016-09-06 16:39:09 följande:

I testet jag såg vara det bara stokke och Emmaljunga som inte var fulla med gifter i endera handtag eller ligg-/sittdel. :) Stokke var bäst i test

Det var ju trevligt att veta
  • CB1982
    lallallalla skrev 2016-09-06 17:01:00 följande:

Två planerade snitt alltså. Jätteskönt att du äntligen fått tiden cb82. :) Hoppas moderkakan håller sig lugn nu. Jag tycker det låter så drastiskt med akut snitt. Läkaren för fyra år sen förklarade att enda skillnaden mellan planerat och akut är att akut tränger sig i kön. De har samma tid och förutsättningar som vid ett planerat vid själva ingreppet.

Vi får se hur det blir för mig. Jag får ett planerat om jag vill, men jag hade lång återhämtning efter mitt snitt (helt komplikationsfritt, bara att kroppen tog tid på sig att sluta ge ilningar och fantomsmärtor). Och jag längtar redan efter att kunna gosa, leka och busa som vanligt med min stora tjej.

Jag hoppas på att få löfte om lägesbestämning med ultraljud när förlossningen drar igång och ett generellt löfte om att inte låta situationer dra ut i tid. Skriver de in det i min journal så väger nog en normal förlossning tyngre för min del. Pest eller kolera liksom... :/

Ja förhoppningsvis blir det isåfall "bara" ett slut snitt och inte ett urakut.

Det som jag är mest rädd för är risken för att moderkakan lossnar och att de då blir urakut men försöker hålla mig positiv.

Hoppas att du får ditt löfte om lägesbestämning. Det viktigast är att man känner att det är rätt beslut för sig även om det är som du skriver att välja mellan pest och koleria.

Vi får iallafall den bästa belöningen efteråt, vårat lill* mirakel <3
  • CB1982
    Libra1 skrev 2016-09-10 09:27:12 följande:

Vår BM sa att Region Skåne också plockat bort TUL. Men vissa får det ändå. Vi går på spec MVC så där får vi en massa. :)

Man kan alltid göra UL privat annars. T ex på MamaMia.

Redan innan det tillkom komplikationer i min graviditet så berättade min barnmorska att man gör TUL vid ivf, detta är i Helsingborg så det är ju Region Skåne.
  • CB1982
    Libra1 skrev 2016-09-09 18:35:05 följande:

Nu är det lite blandade känslor. Man vill träffa bebisen NU, men samtidigt är jag inte klar med att vara gravid. För oss kommer det inte bli fler försök. Så jag får försöka njuta så mycket det går nu sista tiden. :)

Har börjat få förvärkar men ingen FL på gång ännu. Puh!

Jag är ganska trött på att vara gravid och längtar tills sonen kommer ut.

Liksom ni kommer inte vi heller göra fler försök. Tyvärr kostar det så mycket att man inte har råd.

Vi lyckades aldrig få några till frysen och det hade isåfall varit den enda chansen för eventuellt fler försök. Samtidigt har denna graviditeten skrämt mig en hel del så vet inte om jag skulle klara en ny graviditet. Samtidigt den psykiska påfrestningen som hela IVF karusellen består utav.

Men visst gick vi på samma klinik, Nordic IVF Center i Malmö?
  • CB1982

Var ju själv på ultraljud kontroll i veckan, det hörs ett nytt varje vecka nu.

De räknade bebis vikt till 2500 g, ligger på övre kurvan. Räknar med vikt runt 3300 g när han födds har de sagt, han kommer dock föddas 3 veckor före bf.

Gick in i v 35 igår (idag 34+1) och det känns helt otroligt att även om tiden gått långsamt sista veckorna så är det snart hela graviditeten förbi...

Längtar så efter att få se honom <3

• CB1982
    Pusheen skrev 2016-09-10 10:59:01 följande:

Vad kul, tror minsann att vi har fyra "Nordic-ivf-center-bebisar" här inne

Jag gick också där.

Vad kul att tänka att vi utan att vetat om det kanske har sett varandra hehe...
  • CB1982
    Gingerpool skrev 2016-09-12 09:49:01 följande:

Denna IVF-bebis föddes den 8/9 drygt fem veckor för tidigt. Min magkänsla sa att det var en liten tjej där inne och det var det också! Nu vilar vi på neo några dagar till innan vi förhoppningsvis får åka hem!

Åhhh Grattis!
  • CB1982
    Libra1 skrev 2016-09-12 15:04:44 följande:

Har någons bebis fixerat sig? Det känns lite annorlunda på mig. Ska till BM imorgon så får vi se. :)

Bebis här är fixerad men det är ju olika när de fixerar sig. Han har legat fixerad i 3 veckor nu.
  • CB1982
    Libra1 skrev 2016-09-15 03:47:45 följande:

Är det fler som har svårt för att sova pga sammandragningar? Det spelar ingen roll hur jag ligger. :-/

Har du möjlighet att vila/sova på dagen Libra?

Minns med dottern i slutet så var det just vila på dagen och varma bad som fick mig att ladda energi.

Själv svårt och sova för att jag behöver springa på toaletten jämt sedan har det även varit en del nätter även med en del sammandragningar som hållt mig vaken.

Har sedan igår eftermiddag haft riktigt molnande värk i ryggen som inte släppt ännu.

Ringde förlossningen igår kväll men de tyckte jag kunde avvakta. Så vi får se om det lägger sig under dagen idag annars får jag åka upp på kontroll.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016