• CB1982

Höstbebisar efter IVF 2016

Måste bara skriva att även om jag i den bemärkelsen inte önskar andra oro så är det skönt att få läsa att man inte är ensam om ens oro några dagar efter ett vul/ul.

Kramar till er alla <3

• CB1982

Jag är riktigt orolig. Har riktigt ont i magen och öm.

Haft det sedan onsdags kväll.

Ska till barnmorskan och kuben idag så jag lär ju få veta om något är fel.

Men lär vara trött, sov inte nattentill igår och bara sovit 3 h nu i natt.

Någon mer som har ont och är öm?

Funderar (i de lite godare tankarna) att det kan vara växtnäring då min mage blivit ganska stor på kort tid. Det går liksom inte att dölja längre och folk som sett mig tror att jag ska födda i sommar.

I de värsta tankarna är ju givetvis att krabatens hjärta slutat slå...

• CB1982
    Kajo skrev 2016-04-15 10:10:30 följande:

Va på kontroll igår en vecka efter min blödning och det konstaterades att jag har fortfarande ett hematom under hinnsäcken. Fostret mådde bra iaf men det kan finnas risk för missfall om blödningen vill blöda ut. Skitjobbigt! Har ni andra hört talas om detta eller erfarenhet?

Usch vad jobbigt

Att hela tiden gå runt och känna den oron...

Kan dom inte göra något åt det?

Har inte riktigt koll på hur långt gången alla är här så därför frågar jag hur långt gången är du och kommer denna risken försvinna längre fram eller kommer bestå?

Tänker på dig <3
  • CB1982
    jewel skrev 2016-04-15 10:56:55 följande:

Mina blödningar/färgade flytningar hade avtagit men jag började jobba igår o nu har det blivit mer bruna flytningar igen. Sitter hemma o jobbar idag men jag tror att jag ska lägga mig i sängen resten av dagen. Är orolig o rädd att förlora Pricken men samtidigt är jag lugn o tror på det bästa. Konstig känsla...

Du tror inte att det kan vara gammalt blod som kommer ut nu då? Det brukar ju vara brunt då.

Men är du orolig så ring gyn. Det är jobbigt och gå med oron. Vet hur det är.
  • CB1982

Hej alla!

Var på Kuben idag och det var en helt underbar barnmorska vi träffade.

Hon bekräftade att hjärtat tickade på innan vi själva hann uppfatta det.

Något som var riktigt kul var att när jag kände bebis sparka (har varit osäker på om det varit bebis som jag känt) så såg man det sekunden senare på skärmen. Helt otrolig känsla!

Fick låg risk på kub resultatet.

Känns riktigt bra nu.

• CB1982

Hej alla!

Inte skrivit på ett tag nu. Har fått tillbaka mitt illamående så kämpar hela tiden med att inte behövs kräkas. Lägger mig tidigt om kvällarna då jag inte orkar må så.

Kan knappt äta något men bebis sparkar och har sig.

Någon som vet hur mycket man måste få i sig för att barnet ska få det hen behöver?

Igår fick jag i mig lite fruktsoppa och kall potatisgratäng med kall oumphs (sojakött)

Var inte mycket, max 1 dl potatisgratäng och ca lika mycket oumphs.

Klarar inte av att äta varmt alls längre.

Annars är jag lite mer avslappnad nu när jag kan känna bebis röra sig / sparka.

Nu känns det på riktigt, jag väntar barn och inte missfall!

Inga blödningar heller.

• CB1982

Jag är i v 15 nu men har känt sparkarna i 2 veckor. Var tveksam först men det konstaterades på Kuben.

Ja det är jobbigt att må så här men man får försöka stå ut, har inget annat val.

Vill helst slippa åka in och få dropp som med dottern då jag åkte in och ut.

Men vet inte hur länge det kommer att hålla men jag är lycklig ändå för att nu känns det på riktigt, man ska ha barn!

• CB1982
    Amie77 skrev 2016-04-24 16:35:18 följande:

Alltså, detta är ju så intressant. Ett tag sen listan kopierades in, men visst är det du och jag som har samma BF: 12/11?

Jag är ju enligt två appar och Familjelivs uträknare på 11+0 idag. Vilken app har gett dig ditt 11+1-nummer? Den vill jag ha! Jag vill också komma in i nya veckor en dag snabbare. :D

(Bortse om du och jag inte delar BF, kan ju ha blandat ihop dig med någon annan, haha.)

Haha du fick mig till att skratta där! Gå in i ny vecka en dag snabbare... Jag går efter hur ivf räknar det och jag tror inte att det finns andra sätt att räkna i Sverige om man inte räknar som i USA och England...
  • CB1982
    Libra1 skrev 2016-04-24 21:29:59 följande:

Jag hatar när det blöder och sen gör ont i ryggslutet. Idag blev det rött i toastolen. Allt såg ju så bra ut förra veckan. Vad kan ha gått fel nu? Vecka 14 nu. :(

Blod är ju inget man vill se överhuvudtaget när man är gravid.

Har tänkt lite på om det är så att du ska ta det lugnt och vila igen? Kanske kan få igenom en sjukskrivning?

Vill inte skrämma dig men det kan ju vara hotande missfall och då ska man ju vara sängliggande.

Tycker att du ska ringa gyn igen och prata med dom. Nu när man kommit över de magiska 12 veckorna vill man ju kunna slappna av. Överdriv gärna för då viftar dom inte bort det så lätt.

Vill inte gyn så ring din barnmorska, det brukar vara lättare att få tid där.

Önskade så att du/ni slapp genomlida detta.

Hoppas att det inte kommer mer blod för er nu resten av graviditeten.

Kramar
  • CB1982
    Mariana79 skrev 2016-04-25 11:21:20 följande:

Kub utfört och vul.... Inget foster.. har tillbakavuxit... hinnsäck en hade ff vuxit, därav mina fortsatta symptom.. Fostret dog strax efter första vulet i v 7+3... tomhet, hopplöshet och tröstlöst....

Vad jag blir ledsen att läsa vad som har hänt/händer. Inte för att det är någon tröst, jag har själv varit där och det är otroligt tufft och jobbigt.

Låt sorgen ta dem tiden det tar innan ni börjar på nytt försök. Prata med någon, det är så mycket sorg som behöver komma ut.

Efter ett tag får man åter kraften tillbaka och orkar med nytt försök med nytt hopp.

Många kramar
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016