Höstbebisar efter IVF 2016
Hej har varit fram och tillbaka om jag ska skriva detta eller inte men kom sedan att tänka på att det kan underlätta om någon av er andra råkat ut för samma vilket jag givetvis inte hoppas.
Runt midnatt i natt vaknade jag av att jag trodde att det kom lite urin och att bebis tryckt så att jag läckte lite.
Reser mig upp för att gå på toaletten och det rann längs benet, paniken och tanken vaf att vattnet gått och tänder lampan och det så blir, mycket blod.
Känner inga fosterrörelser och skriker efter min man. Mannen var så mycket i chock att han inte ens rede ut att ringa larmcentralen. Så jag lyckades ringa och tiden till de kom kändes som evigheter.
Jag kände och tänkte att ni har vi förlorat ett barn till. Tänkte att moderkakan lossnar eller något.
I ambulansen känner jag 2-3 svaga kockar och känner att han lever fortfarande men kommer vi hinna?
På förlossningen så kopplar de upp och kollade honom direkt och lyckan av stark puls var lättande.
Men jag blödde fortfarande mycket.
De undersökte mig varginalt och såg att det var blandar vatten och blod.
De tittade på ultraljud och såg att det fanns gott om fostervatten iallafall. Läkaren informerade mig snabbt att de skulle ge mig spruta för att stoppa blodet, ge en för att lungorna ska utvecklas snabbare samt antibiotika.
Läkaren förväntade mig om att jag måste vara fastande och att de förbereder för ett eventuellt allt snitt.
Som tur är avtar blödningen och vattnet. De håller koll i några timmar på barnet för att sedan göra en ny varginal undersökning och ultraljud. Knappt någon blödning och fint med vatten.
Dock har en liten bit av moderkakan släppt så börjar jag blöda igen så vågar de inte avvakta mer utan då blir det akut snitt direkt. Förhoppningsvis är att det är lugnt i 1,5 dygn till så att medicinen för lungmognad hinner ge till effekt.
Men framförallr hoppas de på att kunna hålla honom kvar så länge som möjligt.
Ligger nu på BB och de ger fortfarande mediciner och håller koll. Känns tryggt och skönt.
Tänkte att det kan hålla modet uppe om det mot förmodan händer någon av er att det inte är kört.