• CB1982

Höstbebisar efter IVF 2016

jewel skrev 2016-04-08 07:18:35 följande:

Nej jag åkte inte in, vill se om det avtar igen. Det har inte kommit mer. De gör väl inte så mycket åt det ändå om man åker in, eller? Finns det nån medicin man kan ta? Läste om Cyklo-F men det känns läskigt att ta det, gör bara det om en läkare säger att det är okej.

Läkaren igår sa att jag ska leva som vanligt o gå till jobbet, men idag kommer jag ligga i sängen o vila hela dagen. Vad sa de till dig? Verkar vara väldigt olika när man läser om andra med låg moderkaka...

Till mig sa dom åt mig att vila de närmaste 10 dagarna och att jag absolut inte fick bära tungt.

De sa även åt mig att om jag började blöda rikligt skulle jag åka in direkt men är der bara lite så var der ingen fara. Men det kanske ser olika ut för dig och mig för moderkakan kan ju ligga lågt på olika sätt vad jag har läst.
  • CB1982
    Soffan83 skrev 2016-04-08 09:09:07 följande:

minst 3 dagar. Min väninna hade nån forskarrapport som hon visade mig bär jag blödde. Det kan ha stor betydelse OM det skulle vara begynnande missfall. Menar inte att det är det du har, men kan vara bra att skriva här nu när det är några blödningar här inne. 10 dagar som CB1982 fått råd om låter oxå väldigt bra! Men sträng sängvila tror jag på efter vad jag läst. (Min RMC sa inget om det heller)

Jag är i princip liggande hela tiden. Gör lättare middagar och går upp för toa besök samt för att ta något att äta. Tv:n är just nu typ mitt sällskap när jag är ensam hemma.

Trist men jag vågar inget annat.
  • CB1982
    jewel skrev 2016-04-08 14:15:59 följande:

Har du slutat blöda eller kommer det fortfarande? Våra små bebisar måste klara detta! <3

Det kom plutten lite i morse men annars har det inte kommit något. Det tråkiga är ju att man inte kan slappna av. Har dock kub:en om en vecka så jag får stå ut tills dess. Skulle det se bra ut då så hoppas jag på att jagbkan slappna av lite.

Det är ju inte bara jobbigt psykiskt att få missfall, göra hela ivf behandlingen om och om igen samt är det en kostnadsfråga också.

Vi har köpt ett tre pack nu sist och har två försök kvar om det inte skulle fungera. Men ärligt talat så tror jag inte att jag klarar av att gå igenom allt ytterligare en gång, det tar på en psykiskt så jag hoppas verkligen att det går rätt väg denna gången.

Hur är det för dig?

Har du haft mer blödning sedan i morse? Har tänkt så på dig!

Jag kan bara rekommendera dig att sjukskriva dig några dagar nästa vecka och bara vila. Det hade jag själv gjort om jag inte hade varit arbetslös som jag tyvärr blev för 3 veckor sedan.

Hoppas verkligen att det går vägen för oss båda bebisar!
  • CB1982
    ivfbullen skrev 2016-04-08 15:08:18 följande:

Hoppas verkligen det går vägen ja!

Känner igen mig i det du skrev om att inte orka allt igen. Jag var likadan när jag fick MA. Kände till en början att det var så extremt jobbigt att vara rädd för att förlora igen vid försök nr 2, vilket jag gjorde då den inte fäste ens. Men sen har man ju den här lilla rösten i sig om att det är klart man ska bli mamma. Det är överlevnadsinstinkten som går in och tro mig, den är rätt stark men ibland kan den gömma sig.

Nu efter misslyckade försök nr 2 så kände jag bara att ok, nu måste det gå! Men klart man blev ledsen och deppig. Det måste man få bli, hör till.

Men måla inte fan på väggen ännu. Nu ska vi försöka tänka på att du inte behöver de där två försök då det ska gå vägen denna gången <3

Tack :) Dock så svårt att tänka positivt. Vi har 2 missfall och ett utomkvedshavandeskap bakom oss och jag vet att man känner att man inte orkar mer och ändå gjort det. Det som gör att jag känner som jag gör är också ett jag mår så dåligt när jag är gravid. Har extremt illamående och kräkningar.

Men jag gick in i v 13 idag så den största risken är ju nu över. Jag har väl blivit en sådan tråkig person som inte vågar hoppas, det är väl en försvarsmekanism antar jag.

Hoppas att vi inte får fler blödningar nu.

Kram
  • CB1982
    jewel skrev 2016-04-08 16:28:37 följande:

Det kommer rosa på pappret när jag torkar mig, men ingen mer större blödning än. Det sticker ganska mycket i vänster sida, det är nog ligamenten. Har gjort det senaste veckan, på båda sidor. Jag hade det när jag var gravid med dottern men nu blir jag orolig ändå...

Vad skönt att ni har ett ultraljud om en vecka. Om/när blödningarna slutar vill vi nog också kolla igen. Förstår att det känns jobbigt för er att gå igenom ivf-grejen igen om detta inte skulle gå vägen, men det kommer det göra! Vi hade sån tur att vi lyckades på första ivf-försöket, men skulle det bli missfall nu så tar det nog ett tag innan vi försöker igen. Sen tänker jag på att jag har en kollega som är gravid, två veckor längre än jag. Om vi förlorar detta barn kommer det vara otroligt smärtsamt att se hennes mage växa varje dag.

Jag kommer vara hemma i början av veckan iaf tror jag, kommer inte gå till jobbet så länge jag blöder. Så viktigt är inte jobbet som tur är.

Är i en liknande situation. Min kusin och hans sambo väntar barn 4 dagar innan oss. Det kommer bli smärtsamt att se dom samt deras bebis om det inte går vägen.

Vi får bara hoppas att det går vägen och att tiden går fort. När man väl känner barnet sparka så har man ju mer kontroll än nu.

Så därför börjar jag längta 2-3 veckor framåt då sparkarna börja kännas.

Låter bra att du stannar hemma. Det har man ju rätt till så vad gör man inte för att det ska gå så bra som möjligt med ens små mirakel? ;)
  • CB1982
    jewel skrev 2016-04-10 12:45:40 följande:

Blödningen har avtagit, nu kommer det bara lite brunt. Jag låg i sängen fredag o lördag men idag var jag ute o kollade i några affärer. Så jag hoppas att det inte kommer mer blod nu. Kommer vila resten av dagen o imorgon, sen får jag se hur det känns.

Nu har jag börjat bli väldigt sugen på att inreda barnrum :) Får hålla mig till efter RUL iaf.. Nån som gjort några inköp till bebis än?

Så skönt, jag har inte heller blött något så det känns skönt. Men har kuben som skrivit tidigare så först då kommer jag att slappna av.

Hoppas att allt går vägen nu, jag vågar inte fixa med något ännu till bebis. Väntar nog tills v 20 åtminstone
  • CB1982

Hej alla!

Jag är fortfarande sängliggande, börjar verkligen bli riktigt långtråkigt.

Jag har även fruktansvärt illamående och kräkningar. Har Lerigan comp och fick även utskrivet något annat men som min man sen läste inte rekommenderas för gravida, var egentligen till för de som behandlas med cellgift och jag hade dom när jag fick mitt utomkvedshavandeskap för 1,5 år sedan. Men då dom inte rekommenderas till gravida vågar jag inte längre ta dom och förstår inte varför läkaren skrev ut dom?

Jag hoppas att illamåendet går över snart men med dottern så höll det i sig hela graviditeten. Jag åkte in och ut för att få dropp. Det värsta var när man till slut flyttades över till BB och ligga där och höra alla bebisar så förstår er som har det så nu.

Snart får jag åtminstone slippa att vara sängliggande och kan vara ute lite.

Mina kläder passat inte längre så fått börja med mammabyxor redan. Längtar tills jag får känna bebis sparka <3

Tänkte att vi kanske kunde göra en lista på oss och när vi har bf.

Vad tycker ni om den idén?

Kram alla!

• CB1982

CB1982 BF 20/10

Cinnamon 28/10

Amie77 - BF 12/11

Irrbloss_83 - BF 12/11

• CB1982

Såja då är jag inne på sista dagen som vilande. Känns underbart! Har inte haft någon blödning men oron finns ju där ändå... Kuben på fredag och hoppas på att allt ser bra ut. Hoppas på att kunna släppa mun oro efter kuben om allt ser fint ut men är väl medveten om att det inte behöver vara så. De gånger jag har gjort vul har jag ju varit lättad 1-2 dagar sedan har oron kommit tillbaka.

Men nu kommer man trots allt se bebis må bra förhoppningsvis och efter v 12.

Undrar dock om någon av er andra får ont (ursäkta nu) i underlivet och typ vid bäckenet när ni går?

Jag har ju inte varit uppe mycket men får ont där när jag varit uppe.

Imorgon hoppas jag på fint väder och åtminstone en liten promenad, vill inte överanstränga mig första dagen utan ta det successivt.

Våren är härlig och det har varit några fina dagar nu när jag varit hemma.

Igår dock åt jag middagen i uterummet och fick njuta en liten stund iallafall

• CB1982
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-04-11 22:39:34 följande:

Haft en dag med rosa flytningar Idag. Vet att det inte är farligt men ändå är jag orolig. Man tror att det skulle kännas bättre efter vul. Och det gjorde det tills idag. Usch. Drar imagen idag med. Säkert inget som sagt men vara skönt att få skriva av sig

Ett tips är att vila, vara sängliggande tills 7-10 dagar. Det man oroar sig för mest är ju missfall och skulle det vara ett hotande missfall så kan tid där du är sängliggande stoppa det.

Ett av mina missfall fick jag rosa flyttningar, gick till gyn där allt såg bra ut men 2-3 dagar senare började jag störtblöda. Även om jag förstår att du gärna vill göra ett vul (jag är likadan) så kanske du ska vila några dagar och se om det upphör?

Samtidigt vet jag ju att det kan vara helt normalt med små blödningar men man vet ju aldrig.

Ville skriva ett pep till dig men märkte nu att det inte riktigt blev så. Dock ett råd som jag själv hade följt i din situation.

Jag hoppas verkligen att de rosa flytningarna slutar. Hade det själv för 2 veckor sedan och då berodde det på lågt sittande moderkaka och läkaren sa åt mig att vila i 10 dagar samt absolut inte bära tungt.

Har inte blött nu på 11-12 dagar
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016