• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Soffan83
    irrbloss_83 skrev 2016-03-09 18:46:25 följande:

Då hoppar jag in i tråden också, om jag får. 

Plussade imorse efter vår andra återföring, en fryst liten blastis som har flyttat in. Enligt nån halvskum internetsida och kliniken i Falun har jag tagit mig ända till v 4+4 idag. 

Det känns fortfarande som att nån skämtar med mig och att det inte riktigt är på riktigt. Men om det vill sig väl så kommer väl de känslorna rätta till sig så småningom kanske. 

Har haft lite graviditetssymtom av och till men tror att det mesta är Lutinusen (som jag äntligen får sluta med nu, tjohoooooo!), så det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig framöver. 

Grattis och välkommen :))
  • Soffan83
    Frmid skrev 2016-03-09 20:33:53 följande:

Eller hur! Helt underbart :)

Vi var där vid 10.40 idag! När var ni där?

Vi var där 9:20, jag visste ju att ni skulle dit så jag tänkte att om vi ses så vet vi säkert att vi är vi ;) var det Susanne ni hade med igår? Har ni bf 19/10 oxå då?
  • Soffan83
    Amie77 skrev 2016-03-09 20:30:33 följande:

Ligger vi i tre veckors intervall här för tillfället? 7+X till 4+X? Nån som hunnit till 8+nånting?

Vi är 8+0 idag.
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-03-09 22:41:17 följande:
    Har fått 12/11 på en app och 13/11 på ett par andra så jag räknar med 13/11. Hade ÄL 21/2. Har gått på CvL där jag också tycker de är fantastiskt bra. Skönt med frysförsök att bara behöva åka den långa resan 1 gång särskilt nu då man har barn med sig i bilen också.

Ett par av er på 8+X! Blir nästan avundsjuk. :) Känns en evighet bort - och i och för sig... i tidig graviditet är en månad en evighet. :)
    Ja, vi har ju strax över 50 mil till Falun så det är ett jäkla resande varje gång man ska dit. Som tur är är jobbet extremt förstående och smidiga... Annars hade det verkligen kunnat vara besvärligt. 
    Pusheen skrev 2016-03-10 03:20:53 följande:
    Hej och grattis till plusset!

Jag har heller inte fattat det riktigt.. "Nej.. Inte jag.. Alla andra men inte jag"

Jag ska också ta sista lutinusen imorgon, halleluja!!

Precis så känns det. Och idag har jag inte så mycket symtom alls förutom en rent vansinnig hunger (ska snart gå och äta frukost, lär länsa alla hyllor i kylen...) så idag känns det som om det faktiskt bara var ett skämt alltihop. 
    Man är så knäpp ibland :P
  • Amie77
    irrbloss_83 skrev 2016-03-10 07:14:24 följande:
    Ja, vi har ju strax över 50 mil till Falun så det är ett jäkla resande varje gång man ska dit. Som tur är är jobbet extremt förstående och smidiga... Annars hade det verkligen kunnat vara besvärligt. 
    Pusheen skrev 2016-03-10 03:20:53 följande:
    Hej och grattis till plusset!

Jag har heller inte fattat det riktigt.. "Nej.. Inte jag.. Alla andra men inte jag"

Jag ska också ta sista lutinusen imorgon, halleluja!!

Precis så känns det. Och idag har jag inte så mycket symtom alls förutom en rent vansinnig hunger (ska snart gå och äta frukost, lär länsa alla hyllor i kylen...) så idag känns det som om det faktiskt bara var ett skämt alltihop. 
    Man är så knäpp ibland :P
    Jag har faktiskt inte berättat på jobbet utan sjukanmält mig. Barnlöshet räknas ju som sjukdom så jag har kört på det. Plus att det ju blir en karensdag som de inte behöver betala för.
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-03-10 07:52:15 följande:
    Jag har faktiskt inte berättat på jobbet utan sjukanmält mig. Barnlöshet räknas ju som sjukdom så jag har kört på det. Plus att det ju blir en karensdag som de inte behöver betala för.
    Jag var väldigt hemlighetsfull under utredningen, såg till att få besöken planerade på jourkomp-dagar osv. Men sen när det blev bestämt att det skulle bli IVF så kändes det lika bra att dom vet, har en del jourer och sådär som jag inte vill ha under ruvningen. Och mina kollegor och min chef har som sagt varit fantastiska, så jag är nöjd med att ha berättat ändå.

Konstigt nog är det rätt många andra som inte vet dock, mycket av släkten inkl makens föräldrar och syskon vet ingenting alls, och nu plötsligt vill jag inte säga nåt till dom förrän v12. Jag är inte så konsekvent märker jag, men....
  • jewel

Jag har haft mycket på jobbet sista veckan o inte skrivit så mycket här men jag ville bara säga grattis till alla små hjärtan som slår o välkomna till alla nya här i tråden! Vilka fantastiska resor vi är med om! <3

• jewel
    irrbloss_83 skrev 2016-03-10 08:34:50 följande:

Jag var väldigt hemlighetsfull under utredningen, såg till att få besöken planerade på jourkomp-dagar osv. Men sen när det blev bestämt att det skulle bli IVF så kändes det lika bra att dom vet, har en del jourer och sådär som jag inte vill ha under ruvningen. Och mina kollegor och min chef har som sagt varit fantastiska, så jag är nöjd med att ha berättat ändå.

Konstigt nog är det rätt många andra som inte vet dock, mycket av släkten inkl makens föräldrar och syskon vet ingenting alls, och nu plötsligt vill jag inte säga nåt till dom förrän v12. Jag är inte så konsekvent märker jag, men....

Jag känner likadant, vill inte berätta för mannens föräldrar o syskon än. Vi ska ses på påsk så det hade passat bra då men då är jag i v 10+ o det känns för tidigt. Har ett till ultraljud bokat veckan efter påsk så då känns det bättre att vänta. Mina syskon vet inte heller men dem hade jag kunnat berätta för eftersom jag känner att jag kan berätta för dem om ett eventuellt missfall. Det vill jag helst inte göra för mannens familj. Svårt det där...
  • irrbloss_83
    jewel skrev 2016-03-10 09:06:45 följande:

Jag känner likadant, vill inte berätta för mannens föräldrar o syskon än. Vi ska ses på påsk så det hade passat bra då men då är jag i v 10+ o det känns för tidigt. Har ett till ultraljud bokat veckan efter påsk så då känns det bättre att vänta. Mina syskon vet inte heller men dem hade jag kunnat berätta för eftersom jag känner att jag kan berätta för dem om ett eventuellt missfall. Det vill jag helst inte göra för mannens familj. Svårt det där...

Jag har på nåt vis blivit mer nervös nu när jag har nåt att förlora. För mig är det mindre känsligt att vi håller på med IVF och att det inte fäst än om jag skulle få missfall. Så de som inte vet nu får snällt vänta tills jag är över magiska v12.

Jag ska antagligen på mitt tidiga VUL veckan efter påsk, så efter det kanske jag slappnar av lite, eller så hittar jag nåt nytt att oroa mig för, vi får se. :P
  • stajlish

Är inne i tråden och läser ibland och blir verkligen genuint glad för er skull, stort grattis till er som sett hjärtan på vul! <3  Här väntar jag fortfarnade på att kroppen ska börja agera... men läkaren sa att det kan ta lite tid & det är helt naturligt.. men nu ska vi på semester snart så det är skönt o komma iväg o ladda batterierna! Så hoppas jag vi kan komma igång med försök nr 2 så snart som möjligt sen! Kram på er

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016