Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Då hoppar jag in i tråden också, om jag får.
Plussade imorse efter vår andra återföring, en fryst liten blastis som har flyttat in. Enligt nån halvskum internetsida och kliniken i Falun har jag tagit mig ända till v 4+4 idag.
Det känns fortfarande som att nån skämtar med mig och att det inte riktigt är på riktigt. Men om det vill sig väl så kommer väl de känslorna rätta till sig så småningom kanske.
Har haft lite graviditetssymtom av och till men tror att det mesta är Lutinusen (som jag äntligen får sluta med nu, tjohoooooo!), så det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig framöver.
Eller hur! Helt underbart :)
Vi var där vid 10.40 idag! När var ni där?
Ligger vi i tre veckors intervall här för tillfället? 7+X till 4+X? Nån som hunnit till 8+nånting?
Jag har haft mycket på jobbet sista veckan o inte skrivit så mycket här men jag ville bara säga grattis till alla små hjärtan som slår o välkomna till alla nya här i tråden! Vilka fantastiska resor vi är med om! <3
Jag var väldigt hemlighetsfull under utredningen, såg till att få besöken planerade på jourkomp-dagar osv. Men sen när det blev bestämt att det skulle bli IVF så kändes det lika bra att dom vet, har en del jourer och sådär som jag inte vill ha under ruvningen. Och mina kollegor och min chef har som sagt varit fantastiska, så jag är nöjd med att ha berättat ändå.
Konstigt nog är det rätt många andra som inte vet dock, mycket av släkten inkl makens föräldrar och syskon vet ingenting alls, och nu plötsligt vill jag inte säga nåt till dom förrän v12. Jag är inte så konsekvent märker jag, men....
Jag känner likadant, vill inte berätta för mannens föräldrar o syskon än. Vi ska ses på påsk så det hade passat bra då men då är jag i v 10+ o det känns för tidigt. Har ett till ultraljud bokat veckan efter påsk så då känns det bättre att vänta. Mina syskon vet inte heller men dem hade jag kunnat berätta för eftersom jag känner att jag kan berätta för dem om ett eventuellt missfall. Det vill jag helst inte göra för mannens familj. Svårt det där...
Är inne i tråden och läser ibland och blir verkligen genuint glad för er skull, stort grattis till er som sett hjärtan på vul! <3 Här väntar jag fortfarnade på att kroppen ska börja agera... men läkaren sa att det kan ta lite tid & det är helt naturligt.. men nu ska vi på semester snart så det är skönt o komma iväg o ladda batterierna! Så hoppas jag vi kan komma igång med försök nr 2 så snart som möjligt sen! Kram på er